zopilote
I minoritet
Jag bytte styr"vikter" på MT-01:an härom dagen. De nya "vikterna" är utformade som original, men gjorda i eloxerad aluminium och gängas in i styret med en M10-gänga med väldigt fin stigning. Styret är av stål och det var en del rost i de befintliga gängorna. Dum som jag var använde jag inget smörjmedel eller gänglåsning vid montering av de nya vikterna, vilket gav resultatet att en av gängorna skar brutalt när vikten nästan var helt ingängad. Nu får jag den varken in eller ut 
Har provat med penetrerande smörjmedel, kylspray, "rostflash", lite våld, mycket våld och slående mutterknack, men vikten vrider sig inte mer än kanske 20-30 grader och sen är det stopp. Skulle verkligen behöva få loss den, då jag tänkte montera styrbreddare och styrändspeglar. Behöver alltså gängan i styret intakt.
Någon som har en idé?

Har provat med penetrerande smörjmedel, kylspray, "rostflash", lite våld, mycket våld och slående mutterknack, men vikten vrider sig inte mer än kanske 20-30 grader och sen är det stopp. Skulle verkligen behöva få loss den, då jag tänkte montera styrbreddare och styrändspeglar. Behöver alltså gängan i styret intakt.
Någon som har en idé?