skuren cylinder..:(

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Hallstahammar
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
min cylle skar igår så jag funderar på att köpa en 150c istället.. men d jag undrar över är om man måste köpa större förgasare eller klarar jag mig på min 28mm dellorto..? det är ju inte så stor skillnad direkt på 125cc å 150cc
 
Lägg tråden i mekforumet istället, du får nog mer svar där .. (inte många som tryckt på 150cc på sin 125a)
 
Naton här på forumet tryckte på 150cc på sin Aprilia AF1 häromdagen, messa honom kanske han kan bidra med någon information. Han har något större förgasare än dig, 34mm (orginal). Tilläggas bör att hans orignal cylle också skar ;)
 
Esquina skrev:
Naton här på forumet tryckte på 150cc på sin Aprilia AF1 häromdagen, messa honom kanske han kan bidra med någon information. Han har något större förgasare än dig, 34mm (orginal). Tilläggas bör att hans orignal cylle också skar ;)



Den ska ju för att den inte fick olja, separat oljetank är ju ruskigt värdelöst när den blandar för snålt eller att den helt enkelt inte ger olja... han har tagit bort tanken nu å blandar allt i vanliga tanken...
 
Lindahl skrev:
Den ska ju för att den inte fick olja, separat oljetank är ju ruskigt värdelöst när den blandar för snålt eller att den helt enkelt inte ger olja... han har tagit bort tanken nu å blandar allt i vanliga tanken...

Separat oljesmörjning är bra, men visst det är ju ännu en sak som kan gå sönder på hojen.. Kör man gata tycker jag den ska sitta kvar.
 
Om du ska ha 154cc som finns att köpa så måste du köpa en större förgasare runt 34-36mm, du får nog ut några extra hk på det, men du kommer aldrig att få igen dom pengarna när du säljer den.
vet en killa i tyskland som har 154cc 36mm förgasare och lite annat smått och gått, han fick väll ut 40hk+.
men som sagt motorn slits mer, och jobbigt vid besiktning då du ändå måste ha org., och som sagt tror inte att du får ut speciellt mkt när du ska sälja.
men annars köp! och gasa tills det rasar :D

ang. separat olje smörjning så, har du annat är org. tycker väll jag det låter vettigt att blanda själv i stället, då jag har en polare vars hoj rasade pga taskig smörjning.
 
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.
 
Chris Ash skrev:
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.


Har ett gianelli system på.. så du rekommenderar att köpa org cylle alltså..?
 
Chris Ash skrev:
För det första: Några 40+ hästar får man inte ut. Vill man ha mer effekt börjar man med att köpa en riktig pipa.

För det andra: Vad är det för kvalitet på dessa bigbore cylindrar egentligen? Har sett ett par till NSR och de har sett lite halvtaskiga ut, fullt med porer i alut med mera.

För det tredje: Att reparera cylindern är inte spec dyrt. Runt 2-2500kr beroende på om den behövs svetsas eller inte.

borde ha skrivit "han påstod" :)
 
Silwer skrev:
och inte fan ser de på besiktningen ifall man bytt cylinder, jag hade en gammal skorv med 175cc på, de fattade ingenting av det.

Precis! Jag är 100% på att de inte märker det om det inte är ng skillnad på utseendet på cyllen.

//DLSpec :Bugar
 
DLSpec skrev:
Precis! Jag är 100% på att de inte märker det om det inte är ng skillnad på utseendet på cyllen.

//DLSpec :Bugar


Nej det gör dom inte, och även om dom gör det tror jag dom skiter totalt i det..
 
cRoC skrev:
Nej det gör dom inte, och även om dom gör det tror jag dom skiter totalt i det..

Dom bryr sig inte om det och dom har inget att säga till om. Om det inte är en registreringsbesiktning.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top