skumt ljud!!

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

Vet inte med all sakerhet. Men jag tror mig ha hort nagot om att kamkedjan pa din hoj ibland kan slack. Detta pga att kamkedje strackaren (camchain tensioner).

Vet inte om det är samma typ av tickande men jag hade en TL1000S förut och den tickade rätt mycket redan från nyskick.

Häggen skrev:
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

Två tips:

1. In och visa dig på TL-tråden !! och ställ frågan där också.

2. In och regga dig på www.tlplanet.com , där kan du få all hjälp, info och tips om din hoj som du kan tänkas behöva.

Angående din fråga så verkar det vara den så kallade "Scissor gear" som tickar lite och det är inget att oroa för. Välkommen till TL-maffian!

Häggen skrev:

Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle

Re: Re: skumt ljud!!

Kalle skrev:
Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle

Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.

Re: Re: Re: skumt ljud!!

Häggen skrev:
Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.

Precis vad jag tänkte :tummenupp

nojig!!

Fanken Häggo!!! E du inte lite nojig??? :p The never ending story!!! :rolleyes:
Men de e klart skulle no inte kunna sluta tänka på de heller!! :( Du hitta just en härlig sida www.hayabusa.nu check it out!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT