skumt ljud!!

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvkarleby
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.
 
Vet inte med all sakerhet. Men jag tror mig ha hort nagot om att kamkedjan pa din hoj ibland kan slack. Detta pga att kamkedje strackaren (camchain tensioner).
 
Vet inte om det är samma typ av tickande men jag hade en TL1000S förut och den tickade rätt mycket redan från nyskick.
 
Häggen skrev:
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.

Två tips:

1. In och visa dig på TL-tråden !! och ställ frågan där också.

2. In och regga dig på www.tlplanet.com , där kan du få all hjälp, info och tips om din hoj som du kan tänkas behöva.


Angående din fråga så verkar det vara den så kallade "Scissor gear" som tickar lite och det är inget att oroa för. Välkommen till TL-maffian!
 
Häggen skrev:
jag har Köpt en tl1000r o funderar om de inte är ett skumt ljud i motorn :skrämd Jag har pratat med en kille som skruvar hojar o han sa att dom kan låta lite skumt.Så nu undrar jag om de är nån som har ett tickande ljud i sin tl1000? det är inte ett ventil tickande det låter grövre.


Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle
 
Re: Re: skumt ljud!!

Kalle skrev:
Min låter oxå lite illa, det är som ett tickande/puffande ljud lite svårt att beskriva. Jag har kollat ventilerna och kikat på scissor gears utan att hitta något fel. Jag har hörde mig runt förra vintern med mekar och folk på diverse forum men dom flesta säger att det inte är nåt att oroa sig för, väldigt många TL verkar ticka. Jag åkte hela förra sommaren utan problem, men det är dock lite störande. Det är nog bara att åka på.

//Kalle


Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.
 
Re: Re: Re: skumt ljud!!

Häggen skrev:
Ja man får nog åka med ett tickande men de är ju rätt iriterande...
Ser du en gul tlr på stan så tjoa till så kanske jag kan få höra hur din låter.

Precis vad jag tänkte :tummenupp
 
nojig!!

Fanken Häggo!!! E du inte lite nojig??? :p The never ending story!!! :rolleyes:
Men de e klart skulle no inte kunna sluta tänka på de heller!! :( Du hitta just en härlig sida www.hayabusa.nu check it out!!!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top