skummt del3!!!!

Kan inte du bli Göteborgs svar på Ghostrider iförd morgonrock? Första scenen i filmen skulle kunna vara när du kör över norrmän på avenyn.

Men snälla..

Klipp av detta NU!!!
Det är en så uppenbar scam/bluff/bedrägeri, en solklar..
Jag vet, jag var inblandad (på annans önskemål) i ett liknande fall, allt är bluff.
Signifikant är att "originalpersonen" aldrig finns i fronten utan att "andra" som målvakter, fraktbolag, banker luras att göra skitjobbet, helt ovetande.
Skippa det här fort som ögat.. det kan sluta hur som helst och förloraren kommer till 100% att vara DU --- ingen annan.
De som håller till i "branschen" är duktiga, MYCKET duktiga (nå, det finns amatörer här också..i ditt fall är det inget superproffs iaf)
Vi talar här om folk som tillbringat åratal på universitet för att utbilda sig i människokännedom, psykologi, beteendevetenskap och liknande och som fullt medvetet utbildat till till professionella bedragare i en mycket lönsam bransch.

DETTA ÄR PROFFS!!!!! se upp..:fakta
Trodde att mitt förra inlägg skulle vara nog. men icke...:fatta!

edit detljaer

Last edited:
Ravetrancer skrev:
så nån timothy mahoney som bor i Oxie försöker blåsa mig????

Timothy är enbart Swipnets kontaktperson så låt honom vara för tusan. Jag skulle inte vilja ha spö för att någon av våra studenter lurar någon och någon som inte förstår sig på Ripe kommer hem till mig en mörk kväll. :3freak

Men, kan du inte samla ihop ett gäng och sedan bestämma träff på neutral mark och vänligt (?) men ytterst bestämt förklara för dem att ni inte tolerarar sådana fasoner? Eller koppla in polis och förklara läget, fast det räknas nog som brottsprovokation då...

Tristan skrev:
Men, kan du inte samla ihop ett gäng och sedan bestämma träff på neutral mark och vänligt (?) men ytterst bestämt förklara för dem att ni inte tolerarar sådana fasoner? Eller koppla in polis och förklara läget, fast det räknas nog som brottsprovokation då...

Jag tror inte skurken visar sig, han/hon lär skicka en målvakt som någon skrev tidigare.
Men jag håller med HansJ om att det skulle vara grymt roligt att blåsa de(n) som ligger bakom det här på nåt liknande sätt som dom gjorde med laptopen.
Skrapa ihop lite pengar, köpa en crescent compakt som man målar i glada kameleontfärger. Trycka dit ett "ÄRRRRRR-ÄTTT" märke på tanken och borra hål i ljuddämpare för det rätta ljudet. Sen skickar man skiten till England eller va han/hon nu bodde osså får dom lösa ut lådan med en massa tull o andra avgifter.

så nu har jag raderat lite inlägg med namn o diverse. Kontaktade Timothy Mahoney som jobbar på constellation networks, skickade alla uppgifter till honom, men innan det så gav jag han ipnumret och han trodde att det var en sattelit uplink från Nigeria, nåt internetcafe där nere.

Väntar på svar från honom.

fick nytt svar efter att jag skickat mitt sista mail till dom.

Hi Ravetrancer,
You have to understand that i found your advert on that site and i will like you to search it properly and i will like to let you know that i have contact my client and he Told me that it we be better for him to Transfer the money to you,in order for you to receive it faster,He also told me to ask for your Bank Information and also your Account Information,in which the Money we be Transfer to.

vågar man lämna kontonummer???

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,
You have to understand that i found your advert on that site and i will like you to search it properly and i will like to let you know that i have contact my client and he Told me that it we be better for him to Transfer the money to you,in order for you to receive it faster,He also told me to ask for your Bank Information and also your Account Information,in which the Money we be Transfer to.

Har du något sparkonto eller nåt annat konto som är tomt är det ju bara att ge ut det kontot.

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,

Uhm, jag hade nog struntat i det.
Finns säkert någon som vill köpa din hoj i Sverige istället

öppna ett nytt konto i nån bank som endast används för att ges ut den här gången till honom. Sen när det här är över hur det än går avslutar du det kontot.

Sådana konton är bra att ha till alla slags Internet betalningar, så överför man de pengar man behöver för de olika köpen så det aldrig finns mer på kontot.

FÖR I H*VETTE!

Det där är aldrig en engelsman som skrivit.

Vad heter bolaget så kan jag kanske skicka nån att kolla upp. Känner mycket folk i GB, även dom har kontakter.

Skapa ett nytt konto i en annan bank och ge dom uppgifterna för det kontot. Du kan ju även förklara att pengarna först, sen hojen!

Det luktar bluff om det här, men det skulle vara kul att luska lite.

Edit: Keruger han före med banksaken :fatta! :tungan

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,

NEJ! Hade du gjort som honom om du varit i hans skor?
De lär ju tömma ditt konto på ett eller annat sätt. Ge inte ut ett skit.

sgtpepper skrev:
Hur kan du ha missat vad det är :)? Små fula hus/byggnader som finns precis överallt i Sverige, där man kan hyra in sig på förvaringsutrymmen/garage.

http://www.shurgard.se/

Jo, jag kom på det efteråt... Men när jag som hastigast läste igenom det han skrev så tänkte jag direkt "stad/by/smultronställe" eller nåt i den stilen, utan att tänka efter på vad som egentligen stod. Men tack ändå :)

eisbaer skrev:
NEJ! Hade du gjort som honom om du varit i hans skor?
De lär ju tömma ditt konto på ett eller annat sätt. Ge inte ut ett skit.
om jag ger dom et tomt postgiro då??? Kanske han kan skicka cash till mig, så kan jag sälja hojen till nån i sverige ändå :)

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen