skummt del3!!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
fick detta när jag frågade om hur överlämnande av hojen skall ske.

Hi Ravetrancer,
Thanks for your mail,The shipping company we come down to your House for the Pick up of the Bike and i will like to assure you that very soon you going to receive the cheque,Because i will contact my client to make it fast.

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,
Thanks for your mail,The shipping company we come down to your House for the Pick up of the Bike and i will like to assure you that very soon you going to receive the cheque,Because i will contact my client to make it fast.

Hmmm... Jag skulle ha försökt avstyra affären i detta läge. Du funderar väl inte på att gå med på detta? Luktar blåsning lång väg...

Dom kan ju GLÖMMA att dom hämtar upp nån hoj antar jag!!!!!!!!!!!!

Köp en gammal HÄCK och visa upp ist :D

Edit: MikkE fattade inte vad ja menade, så jag förtydligar här: Köp en gammal, ful och trasig hoj och visa upp ist :D

Last edited:
Nisse Järnet skrev:
Köp en gammal HÄCK och visa upp ist :D

Edit: MikkE fattade inte vad ja menade, så jag förtydligar här: Köp en gammal, ful och trasig hoj och visa upp ist :D
vadå. jag hajjar inte :va

:lol

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,
Säkert en absolut onödig kommentar, men detta är uppenbart skojeri.

Ravetrancer skrev:

Hi Ravetrancer,

Jag skulle passa mig. Med tanke på vad jag skrev i del2 där man ser att personen du mailar med antingen sitter i Sverige eller kör proxy (olagligt?).
Skulle inte förvåna mig om de redan har spanat in ditt hem paranoid som man e :gnissla

303 skrev:
Jag skulle passa mig. Med tanke på vad jag skrev i del2 där man ser att personen du mailar med antingen sitter i Sverige eller kör proxy (olagligt?).
Skulle inte förvåna mig om de redan har spanat in ditt hem paranoid som man e :gnissla
så nån timothy mahoney som bor i Oxie försöker blåsa mig????

Ravetrancer skrev:
tur att hojen står på ... hahahaha:)

Men tänk om de sitter på sporthoj och glor också? :eek:

Edit: Vad är Shurgard? =) Läste lite för fort och svarade lite för fort för att fatta... Hoppas jag hinner före dumförklaringarna :)

Hela upplägget låter märkligt likt en blåsning som minst tre svenskar gick på i somras om en skitbillig R1-02'a som skulle skeppas hit o dit med en massa intyg.

Mycket förfalskningar och grejer med ett spår som i slutänden leder till Sverige, men hamnar mellan borden eftersom det inledningsvis leder till Great Britain.

spharv skrev:
Edit: Vad är Shurgard? =) Läste lite för fort och svarade lite för fort för att fatta... Hoppas jag hinner före dumförklaringarna :)
Hur kan du ha missat vad det är :)? Små fula hus/byggnader som finns precis överallt i Sverige, där man kan hyra in sig på förvaringsutrymmen/garage.

http://www.shurgard.se/

Chrille skrev:
Hela upplägget låter märkligt likt en blåsning som minst tre svenskar gick på i somras om en skitbillig R1-02'a som skulle skeppas hit o dit med en massa intyg.

Mycket förfalskningar och grejer med ett spår som i slutänden leder till Sverige, men hamnar mellan borden eftersom det inledningsvis leder till Great Britain.
Jojo jag fattade misstankar redan från början om det, men dom har fått mitt namn o adress, som givetvis är falska , hehehe
Dom sitter nog o gottar sig lite o tror domskall hitta nåt på adressen dom fick:)

Men det e ju otrevligt att dom försöker scamma mig så, helst när dom säger att dom hittat hojen på annons, när den egentligen aldrig funnits på annons:)

Ravetrancer skrev:
Jojo jag fattade misstankar redan från början om det, men dom har fått mitt namn o adress, som givetvis är falska , hehehe
Dom sitter nog o gottar sig lite o tror domskall hitta nåt på adressen dom fick:)

Men det e ju otrevligt att dom försöker scamma mig så, helst när dom säger att dom hittat hojen på annons, när den egentligen aldrig funnits på annons:)

Om den inte funnits på annons, hur fan har dom då fått nys på vem du är och vilken hoj du har? :skrämd

Ravetrancer skrev:
så nån timothy mahoney som bor i Oxie försöker blåsa mig????

Njae, inte nödvändigtvis.
Det är kontaktpersonen på det telekomföretag/ISP där avsändaren av mailet har ett konto. Det skulle alltså teoretiskt kunna vara TM, visst, men mer sannolikt någon av hans/deras kunder.

Har du fått några person-, företags- eller adressuppgifter alls som skulle kunna leda till något/någon konkret? Eller har han/hon bara använt förnamn och webmail i er kommunikation...?

RED_LiME skrev:
Om den inte funnits på annons, hur fan har dom då fått nys på vem du är och vilken hoj du har? :skrämd
Han/det/dom verkar ju göra seriös "research" innan dom försöker blåsa nån!
Rejvis, blås av allt ihopa innan det går för långt! Du vill ju inte ha dom knackandes på din dörr en dag...

Ni läste väl om killen som skulle sälja sin bärbara Mac? Vore ju otroligt roligt att sätta åt dem... Det skulle man kunna fixa i och med att det finns så mycket folk här, med olika kunskaper och dessutom spridda över landet...
/Hasse

Någon nämde ett IP-nummer innan. Kan man se om det varit reggat på Sporthoj någon gång.

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen