mrblue9r
Medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Tjenare.
Var och bänka hojen i måndags,, det blev en besvikelse...
För det första så fick jag inte upp laddtrycket mer än till 0.5 bar,,försökte mad allt... spänna WG fjäder,, pysventil mm,mm men kom aldrig upp i mer än 0.5 bar.
Lyckades dock pumpa ur moppen 253 hp på slangen, så det var ju ganska bra.
Problem nr 2 var att hojen går så fett på lågvar utan laddtryck så den faller ur lambda skalan -10 och svartryker och smäller, värst är det vid 3000 varv och 5% trottel.
Powercomandern är nerställd till -45 men ändå går den så fett att man inte kan köra med den....
Jag har inte rört orginal sprutet, så det känns som nått måste vara trasigt....
Jag kör med tilläggsspridare i plenum som styrs av en Megasquirt box,, men det är inte MS som ställer till det för vi prova och koppla ur boxen utan resulltat.
Har någon nått förslag på vad som kan vara fel????
Alla förslag mottages tacksamt... MÅSTE FÅ DET ATT GÅ TILL HELGEN !!!!!!
Var och bänka hojen i måndags,, det blev en besvikelse...
För det första så fick jag inte upp laddtrycket mer än till 0.5 bar,,försökte mad allt... spänna WG fjäder,, pysventil mm,mm men kom aldrig upp i mer än 0.5 bar.
Lyckades dock pumpa ur moppen 253 hp på slangen, så det var ju ganska bra.
Problem nr 2 var att hojen går så fett på lågvar utan laddtryck så den faller ur lambda skalan -10 och svartryker och smäller, värst är det vid 3000 varv och 5% trottel.
Powercomandern är nerställd till -45 men ändå går den så fett att man inte kan köra med den....
Jag har inte rört orginal sprutet, så det känns som nått måste vara trasigt....
Jag kör med tilläggsspridare i plenum som styrs av en Megasquirt box,, men det är inte MS som ställer till det för vi prova och koppla ur boxen utan resulltat.
Har någon nått förslag på vad som kan vara fel????
Alla förslag mottages tacksamt... MÅSTE FÅ DET ATT GÅ TILL HELGEN !!!!!!
Last edited:

röret är ju ganska kort för jag har ingen IC som luften ska passera,,kylelementet sitter ju i plenumet.. så 40mm borde räcka....tror jag