Skum kortege till badplats

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Hej, såg på väg hem från en glassrunda på bågen en kortege på 10-15 bilar alla fulla med irakier och flera bilar hade stora flaggor hissade. Detta är inte första gången jag ser denna grupp, men nu är det första gången jag kom nära och såg att på ena bilens huv fanns en stor flagga och jämnte en lika stor bild av en självmordsbombare.

Hyllar eller fördömer dom självmordsbombarna?

Jag mådde faktiskt lite illa av det hela. Blev oroad över vad som "kan hända" i vårat lilla trygga sverige (ironi). Bilfärden i sig filmades även av de som satt i bilarna. Det var ungar inblandade oxå, så jag tror knappast det var något "fientligt" medet hela. De ställde sig väldigt avsides mot där "alla andra" är.

Någon med samma bakgrund som surfar SH får gärna berätta vad denna sorts kortege betyder. Tack

Swedie skrev:
Hej, såg på väg hem från en glassrunda på bågen en kortege på 10-15 bilar alla fulla med irakier och flera bilar hade stora flaggor hissade. Detta är inte första gången jag ser denna grupp, men nu är det första gången jag kom nära och såg att på ena bilens huv fanns en stor flagga och jämnte en lika stor bild av en självmordsbombare.

Hyllar eller fördömer dom självmordsbombarna?

Jag mådde faktiskt lite illa av det hela. Blev oroad över vad som "kan hända" i vårat lilla trygga sverige (ironi). Bilfärden i sig filmades även av de som satt i bilarna. Det var ungar inblandade oxå, så jag tror knappast det var något "fientligt" medet hela. De ställde sig väldigt avsides mot där "alla andra" är.

Någon med samma bakgrund som surfar SH får gärna berätta vad denna sorts kortege betyder. Tack

Kan mycket väl ha ha varit ett bröllop du har sett :rofl
Alla gånger jag har sett det på tv så har de sörjt självmordsbombaren! :3freak

Swedie skrev:
jämnte en lika stor bild av en självmordsbombare.
Hur avgjorde du att det var en självmordsbombare?!??

Det har varit val i Irak, kanske firade de valutgången?

sgtpepper skrev:

Han kanske såg ut som killen på bilden, då är det befogat att dra slutsatser.
suicidebomber.jpg

sgtpepper skrev:

Det var definitivt en självmordsbombare. Allmänt ostädad och ett dynamitbälte runt midjan.

Det första jag tänkte var bröllop, men inte när jag såg alla flaggorna och den bilden...

Det har varit val nyligen i Iran, inte i :mattias Irak.

Hurvida man hyllar eller fördömer självmordsbombare är nog svårt för en oinvigd att säga. Beror nog på om den "egna" gruppen var mottagare eller avsändare...

I Växjö hade vi någon "nu gnäller vi mot koranspolningarna samling" i förra vecka, det du beskriver låter som något annat. :confused:

moog skrev:
Det har varit val nyligen i Iran, inte i :mattias Irak.
Hmm, sant :). Men det var val i Irak nyligen också, fast inte så nyligen :D.

"Nyligen" är ett relativt begrepp ;).

Dom lär väl ha offrat en oskuld eller nåt sånt. Sen könsstympade dom säkert några barn. Det är ju så dom gör.

Edit: Glömde (tm) efter varje dom. (tm).

Mattias skrev:
Dom lär väl ha offrat en oskuld eller nåt sånt. Sen könsstympade dom säkert några barn. Det är ju så dom gör.

Edit: Glömde (tm) efter varje dom. (tm).

Nej, så klart var det en vänligt sinnad kulturyttring. Oj vad berikad jag känner mig förresten. ;)

Markus skrev:
Nej, så klart var det en vänligt sinnad kulturyttring. Oj vad berikad jag känner mig förresten. ;)
Passa på att njuta, man vet aldrig när det händer igen!

Markus skrev:

Nä, fyfan, amerikanska tv-serier och utekvällar på café opera är väl tillräckligt med kultur annars?

Dickhead skrev:
Nä, fyfan, amerikanska tv-serier och utekvällar på café opera är väl tillräckligt med kultur annars?

Du har så rätt, självmordsbomberi och vurmeri för sådana aktiviteter är ett välkommet och naturligt inslag i den svenska kulturen. :banana

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8