Hej, såg på väg hem från en glassrunda på bågen en kortege på 10-15 bilar alla fulla med irakier och flera bilar hade stora flaggor hissade. Detta är inte första gången jag ser denna grupp, men nu är det första gången jag kom nära och såg att på ena bilens huv fanns en stor flagga och jämnte en lika stor bild av en självmordsbombare.
Hyllar eller fördömer dom självmordsbombarna?
Jag mådde faktiskt lite illa av det hela. Blev oroad över vad som "kan hända" i vårat lilla trygga sverige (ironi). Bilfärden i sig filmades även av de som satt i bilarna. Det var ungar inblandade oxå, så jag tror knappast det var något "fientligt" medet hela. De ställde sig väldigt avsides mot där "alla andra" är.
Någon med samma bakgrund som surfar SH får gärna berätta vad denna sorts kortege betyder. Tack
Hyllar eller fördömer dom självmordsbombarna?
Jag mådde faktiskt lite illa av det hela. Blev oroad över vad som "kan hända" i vårat lilla trygga sverige (ironi). Bilfärden i sig filmades även av de som satt i bilarna. Det var ungar inblandade oxå, så jag tror knappast det var något "fientligt" medet hela. De ställde sig väldigt avsides mot där "alla andra" är.
Någon med samma bakgrund som surfar SH får gärna berätta vad denna sorts kortege betyder. Tack

Irak.