Skum koppling på K1200R

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Jag fick precis tillbaks min hoj efter sex veckors konvalescens på verkstad, växellådan hade börjat bråka. Nu är lådan lagad men istället har koppling börjat bete sig skumt. Ibland går det inte att frikoppla, handtaget är helt stumt. Ibland är kopplingen helt som vanligt.

Vad kan det vara för fel? Vad kan jag göra åt det?

PS: Det är hydraulisk koppling.

Faktiskt, tillbaks till verstan och va lite förbannad. En falerande koppling är ju absolut inte lyckat. Kan ju leda till rätt svåra tillbud.
Fast om man nu ska tänka mer "tekniskt" så låter det rätt kosntigt att den är stum ibland och fungerar ibland. Hydraliken är ju mer eller mindre "konstant" så länge den inte läcker, påverkas av stark värme eller liknade. Låter mer som att något kommer i "kläm". EN spontan gissning baserat på en händelse när jag körde cross är att det finns någon mekanisk detalj som inte sitter som den ska. För min del (ej hydraliskt) så hade en fästskruv på den rörliga delen gått av vilket gjorde att själva kopplingshantaget fungerade till och från, men låste sig vid vissa tillfällen..

Jo, det är klart jag ska höra av mig till verkstaden. I det här fallet var det AVA i sthlm. Jag tänkte mest om det var något enkelt fel som någon kände igen.

På AVA visste de inte heller vad det kunde va. Men nu är den där igen. Efter lite tjat fick jag låna en hoj, en Kawasaki tjej-hundra. Så lite åka blir det iaf.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard