Skum chopper

Tjoffe skrev:
2524092 Det skiter väl du i? Du bromsar ju iaf inte! :arsele
Touché :mad:

Fast jag bromsade ju iofs så jag åkte på framhjulet...med lite lägg å sen jättemycket lägg. Allt som inte satt fast i sukkan låg iallafall ned...inkl jag :gnissla

War-psycho skrev:
2525576 Den var åxå cool, men det var inte samma snubbe. :)
Nu minns jag! Det var den finnens hoj jag sett, lite samma stuk som denna tråds hoj men som sagt med en flinta trajja-spis och ett cadillac-59:a bakljus i baknavet (som en spinner på ett propellerplan). Finnarna har onekligen skapat ett hojstuk ingen sett förut.

/J

Triggerhappy skrev:
2525871 Efter att ha snurrat på deras sida måste man ändå säga att knark är farligt !!

ä fan ta lite du kan behöva det efter som vi nu inte kommer att sätta våran fot p någon bana på 6 månader om det inte händer nått trastiskt typ en bingo vinst på 2 mille :huvet

Gottis skrev:
2525880 ä fan ta lite du kan behöva det efter som vi nu inte kommer att sätta våran fot p någon bana på 6 månader om det inte händer nått trastiskt typ en bingo vinst på 2 mille :huvet

Näe jag skippar knark å testar att sova istället, det kan man också bli glad av :D

Gillar egentligen inte "choppers", men denna va fan :yoparty :yoparty :yoparty ....

Undrar om man får många :tuttar med en sån :tungan ??

Bra fantasi har han iaf som byggde den..

är de bara jag som tycker den e ful o att de gått för långt :) :va

oskar.sjogren skrev:
2523146 Underligt bygge, troligen hyfsat svårkörd...

http://knuttz.net/hosted_pages/Crazy-Chopper-20060928

Dessutom verkar killen på den inte ha alla chips i skålen. Om man dömer folk efter utseende då vill säga. :D

J*vlar så orolig man blir när man inser att fotona är tagna bara några meter från min lya... Ser ju helt galen ut människan! :gnissla

Men visst var det ett läckert bygge :tummenupp

-@

Helt klart en ovanlig design, som ett konstverk.. Det är nog med det i tankarna vi skall tänka om det är en körbar MC eller inte och att det främst är en fråga om konst och som sådant så är det ett verkligt snyggt bygge med väldigt nydanande grepp fast med äldre stuk på komponenterna. Att köra den "saken" mer än promenadfart kan inte vara hälsosamt:näsblod

RacerRaffe skrev:
2526529 Helt klart en ovanlig design, som ett konstverk.. Det är nog med det i tankarna vi skall tänka om det är en körbar MC eller inte och att det främst är en fråga om konst och som sådant så är det ett verkligt snyggt bygge med väldigt nydanande grepp fast med äldre stuk på komponenterna. Att köra den "saken" mer än promenadfart kan inte vara hälsosamt:näsblod

Precis så! Nära jag hyllade den var det inte efter den pubertala aspekten huruvida jag skulle vilja äga eller köra den personligen.

Vad jag menade var att jag tyckte det var hög och nydanande konstnärlig och hantverksmässig verkshöjd på bygget.

/J

ozeo skrev:
2526493 är de bara jag som tycker den e ful o att de gått för långt :) :va

Ja så här kan vi inte ha det!:6surkart Någon måste göra ngt, det har verkligen gått för långt!! ;)

Vän av ordning!
/J

Last edited:
crashtestdummy skrev:
2523241 Jag såg inte heller några bromsar..:va

man bromsar inte med en trailerqueen:tungan. Det där är ju knappast nått han stälde i hojparkeringen på finnlandsfärjan. Fast snygg som stryk är den. Skulle gärna haft den om jag vågat ta ut den ur garaget med risken för att det skulle regna eller komma ett dammkorn på den.

rallyfisken skrev:
2531156 man bromsar inte med en trailerqueen:tungan. Det där är ju knappast nått han stälde i hojparkeringen på finnlandsfärjan. Fast snygg som stryk är den. Skulle gärna haft den om jag vågat ta ut den ur garaget med risken för att det skulle regna eller komma ett dammkorn på den.

Den är ju fruktansvärt kool men han har nog valt bort funktionen för formen. Undrar hur den känns i motorvägsfart? :näsblod

ozeo skrev:
2526493 är de bara jag som tycker den e ful o att de gått för långt :) :va

Du är väl inte den som bangar för rejäla ombyggnader? Fast speciell är den ju, men jag gillar "galningar" på rätt sätt:D

Tycker hojen är riktigt cool, speciellt när man granskar alla detaljer.

Läste en artikel i någon mc-annonstidning om den i sommras. Temat var tydligen att den skulle efterlikna gamla tiders hästdragna likvagnar:rolleyes:

Esquire skrev:
2524105 I senaste MCM finns ett längre reportage om den hojen. Isto Kotavuopio heter byggaren och han kom på sjättre plats i hojbyggar VM i Sturgis med den hojen (och svenske Stellan Egeland kom på tredje plats).

Edit: på de där bilderna så har den inte ens kompressorn monterad. :tungan
japp, med god hjälp av micke hallgren, som jag modellerar åt nu..
168.jpg

Stod om den i MCM.
Byggaren är silversmed, med mycket jobb åt kyrkor.
I Finland är det oerhört svårt att få ombyggda cyklar godkända, men många jobbar för ändrade regler. Däribland några konstnärer som vill framhålla att choppers är konst, och därmed en kulturgärning att bygga!
Bromsarna är numera monterade och funkar.
Även kompressorn sitter där!
Enligt ägaren är den "som vilken chopper som helst att köra". Tror snarare att den är bättre! Navstyrning löser många problem.
Byggaren verkar dock lika skum som hojen.
På prisutdelningen hade presentatören frågat hur han trivdes i USA.
Efter betänketid blev svaret: "Well, we were at "Magic mountain" yesterday and met a talking squaril" (stavning?).
Dödstyst i lokalen, presentatören svettas.
"Well, its true!"

Skrotnisse skrev:
2540693
På prisutdelningen hade presentatören frågat hur han trivdes i USA.
Efter betänketid blev svaret: "Well, we were at "Magic mountain" yesterday and met a talking squaril" (stavning?).
Dödstyst i lokalen, presentatören svettas.
"Well, its true!"
"Squirrel" antar jag att du var ute efter. En pratande ekorre, jaha... :rolleyes:

Man bromsar genom att klämma bakdäcket mellan skinkorna :näsblod
Skön omväxling till sadeln som är så smal att man sitter på rövhålet :näsblod :näsblod

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8