skulle vara taksam för lite råd!!!

R1Tege

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Letar..
Hallå!, tillhör en av dom som tänkt sadla om från sporthojj(har en R1 nu) och prova på motardåkandet, har i stort sett enbart hört positiva saker!
Har ett par banor jag kan köra på inom ett par mils avstånd och hade mest tänkt använda den till stadskörning och bankörning, även enduro el crossåkning om fälgar kommer med på köpet, har tittat runt en del och vill gärna ha en lätt och smidig hojj som inte behöver servas alltför mycket!
Ögonen föll på en yz426f som jag personligen även tycker är ganska snygg:)
tror ni det är en hojj för mig?, har hittat en där jag får både motardfälgar och crossfälgar för ett överkomligt pris, är ganska nära ett köp men är lite tveksam på om jag kommer bli besviken eller ej..bara att tuta och köra antar jag..
vad tror ni om yaman?
tack på förhand!/R1tege..snart motardtege:)

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Jag tror du blir nöjd om du åker bana och skog i första hand, för stadsåkning tyckte jag den va lite väl tätstegad o slö, men när det svänger är den perfekt :tummenupp
Ska du åka mest i stan tror jag du får roligare på en större hoj, 600cc+

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad är det för banor du har i närheten? På typ gocartbanor är en 426 skitfin men om det blir lite större och om du även vill köra lite LV så skulle iaf jag rekommendera en större (= mer cc) hoj. Kanske KåTeäääM 625SC/660SMC, Husa 600/650, Husky 570...

R1Tege

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Letar..
jepp..gocart banor samt den nybyggda motardbanan som snart ska vara klar i malmö(lockarp).
Eftersom det ju är en crosshoj i grunden så borde det ju finnar en hel del roliga trimdelar till den om så önskas eller?

R1Tege

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Letar..
inga trimprylar till 426´an?..
har hittat en ktm 625sc också nu som jag är ganska intresserad av!
blir nog någon av dom två,426 eller 625!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Jag skulle satsa på mer cc om du åker på lite större banor. Men storleken är inte allt ;) Det gäller att kunna svänga och ha låg vikt också eller nått :cool:

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R1a som alla andra
Jag har en WR400 och kan helt klart säga att den e bra... lätt, smidig och lagom rapp... Klart man får spå av Husorna men dom får jobba när det svänger ;)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...