Skulle ni ha köpt??

HansJ skrev:
*snip*Om det exempelvis sitter en äldre motor i, så kan den ha problem med mjuka ventilsäten (också "typfel" på en del 96:or), men framförallt så kan det vara en motor som inte motsvarar skicket på hojen i övrigt...
Ursäkta om jag kapar tråden lite :)
Jag har haft ett gott öga till TRX rätt länge och en kompis nämnde just nåt om ventiler som pajjar på vissa årsmodeller. Vad vet man om just typfel eller sämre konstruktioner på vissa årsmodeller av TRXerna?? Kan man se skillnad på dessa eventuella grejer rent optiskt?

Se TRX tråden i detta forum
finns "bara" ca 100sidor med inlägg, använd sök funktionen slipper du läsa igenom alla inlägg tills ögonen blöder.

Supermoto skrev:
Ursäkta om jag kapar tråden lite :)
Jag har haft ett gott öga till TRX rätt länge och en kompis nämnde just nåt om ventiler som pajjar på vissa årsmodeller. Vad vet man om just typfel eller sämre konstruktioner på vissa årsmodeller av TRXerna?? Kan man se skillnad på dessa eventuella grejer rent optiskt?
Finns somn sagt hur mycket som helst i TRX tråden, men i korthet:
96:or, fram till ett visst ramnummer, hade lite mjuka ventilsäten. Ventilerna pajar inte, men ventilspelet måste kollas oftare än vad yamaha rekommenderade från början. Görs det inte, så bränner man så småningom ventilerna. Min ska ha mjuka ventilsäten, men jag har inte haft några som helst problem...
Sen kan det vara kinkigt med oljenivån, men det ska till en hel del misskötsel för att motorn ska paja... I övrigt är det inga kända fel vad jag vet, men det finns massvis med moddar för att förbättra exvis styrning, fjädring, bromsar etc

Jåke skrev:
Om priset ligger runt 40kkr eller mindre, köp!

Servicebok är ointressant iallafall då garantin gått ut på hojen...

Om serviceboken är tom ja....annars kan det väl vara av visst intresse... :confused:

HansJ skrev:
Kolla i de bifogade filerna, filen med ändelsen .txt är en PDF fil, spara den på din burk och döp om till .pdf så kan du öppna den.

Byt om hojen drar mycket soppa, särskilt om du har DynoJet kit. De nålarna slits värre än original. www.topham.de rekommenderas, de säöljer original Mikuni delar till en spottstyver vad Yamaha tar. Jåke här på forumet rekommenderar FactoryPro i st för DynoJet, dyrare än Mikuni, men bra kvalitet oxå.

Thanks! :tummenupp

Kollar

borde ju kanske ha nå kvitto på byt mätare :va

Nej, inga som hellst papper finns eller går att skaffa fram på mätarbytet
och till dej som frågade, hojen är svensksåld.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis