Skulle du betala 300:- för att kunna vinna en hoj?

Är 300:- rimligt för att kunna vinna en hoj?

• Antal röstningar
    0

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej!!

jag skulle vilja göra en snabb liten undersökning...

Utan att nämna namn eller göra smygreklam så funderar firman som jag jobbar på att köra en liten Moto GP turnering med xbox 360.. Anmälningsavgiften kostar förslagsvis 300:- Alla får vara med. Har mer detaljer som kan tas via PM. Vi tänkte ha en MYCKET speciell mc som förstapris.. Skulle du/ni kunna tänka Er att ställa upp på en sån här tävling?

Tacksam för svar/frågor och egna ideér..
//Alex

Ptja.. varför inte?:P Skulle dock vilja veta hur många som kommer tävla och vad det är för hojj.

Förra helgen på herrmiddagen så var anmälningsavgiften 300,- och vinnaren fick en ny hoj. Han blev rätt glad.

Vad då för hoj? Ja det är ju just det som är intressant, samt hur många lotter osv osv

Svaret på din fråga är alltså ja/nej beroende på en massa saker du inte skriver.

Förra helgen på herrmiddagen så var anmälningsavgiften 300,- och vinnaren fick en ny hoj. Han blev rätt glad.

Vad då för hoj? Ja det är ju just det som är intressant, samt hur många lotter osv osv

Svaret på din fråga är alltså ja/nej beroende på en massa saker du inte skriver.

Hojen är one of a kind :tummenupp
Antal "lotter" det är inga lotter, det ska tävlas, inte lottas ut :) Antal, så många som möjligt :näsblod
Men kan jag få ihop några hundra stycken så blir jag glad...

Finns en trevlig grej som heter en chans på tusen... Med max 1000st deltagare så skulle jag kunna lägga 300kr för chansen på en ny hoj. Dock borde det finnas 2 alt 3 olika hojar att välja på. Anmäler sig 2000pers så körs det 2st av varandra oberoende tävlingar.

Dock är en tävling kanske inte att föredra då någon som har övat på ett visst spel kanske har bra mycket större procentuell chans att vinna.

Låt slumpen avgöra, 1000st lotter á 300kr...

...dra ett nummer, vinnaren får hojen :tummenupp

Jag behöver en stunthoj :D

Är det på plats i 08 eller via nätverk? Blir mer än 300,- i vilket fall för en annan. Måste köpa en Xbox 360 för träning/spel och är det på plats tillkommer resa.

Jag skulle nog svara nej på din poll men eftersom jag inte är seriöst intresserad röstar jag inte.

Är det ett lotteri vill man veta hur många lotter dvs vinstchans och vinstvärde. Är förstapriset, som du skriver en speciell hoj, tex en MotoGP hoj från förra året är det värt det varje dag. Annars tveksam.

Man kan alltid sätta det i relation med en trisslott där chansen att vinna är väldigt liten men man betalar 25,- och kan vinna 5 miljoner.

Last edited:
Verkligen rimligt men med tanke på att jag kallas för rundningsmärket kommer jag inte att delta. God lycka till alla andra dock! :)

(Röstade dock ja eftersom jag tycker de är rimligt)

Hojen är one of a kind :tummenupp
Antal "lotter" det är inga lotter, det ska tävlas, inte lottas ut :) Antal, så många som möjligt :näsblod
Men kan jag få ihop några hundra stycken så blir jag glad...

En kinesisk minimoto med motivlack?

Eller en MW Augusta med motivlack?

Känt japanskt märke, vill inte göra reklam som sagt.

om du vill ha ett vettigt svar får du nog klamma fram ett (i alla fall estimerat) värde. Unikt lackad ER5? Unikt trimmad Gixxer1000?

Beror på vad det är för hoj man tävlar om det måste vara en hoj många vill ha . Kan vara svårt att få ihop tillräckligt många så det går ihop sig ekonomiskt annars .

Alternativet är vinstpengar . Typ 1an tar hem 50% av satsade pengar 2an 25% 3an 15% arrangören 10% för arbetet

Beror på om jag har chans att vinna...:D ! Dock så tycker jag att en schysst regel vore att ingen som inte har bågekort skall få delta annars kan ju min kusin på 13 bast sparka stjärt med samtliga...(även för att utesluta spelproffs som bara lirar som arbete)

Utlottning är ju uteslutet eftersom det är förbjudet enligt lotterilagen.
Man kan dock komma runt det genom att man kräver en motprestation, typ klara en viss nivå i ett spel och så drar man en vinnare av alla som klarat det (relativt säker på att det är OK).

Personligen tycker jag viktigaste faktorn är om man känner att man har en bra chans att vinna. 500 - 1000 tävlande om en hoj är nog ett bra mått.

Mjo, jag skulle nog ta den chansen, satte några månader och lirade TT i streck efter min crash. :tummenupp

Jo, om ni kan ta det på PC istället ;)
Dessutom betydligt fler som kan vara med och köra då.

Personligen tycker jag viktigaste faktorn är om man känner att man har en bra chans att vinna. 500 - 1000 tävlande om en hoj är nog ett bra mått.

...... och hur lätt är det att få ihop 500-1000 pers som tror att dom har en rimlig chans att vinna hela skiten:huvet

Hade det varit tävling : NEJ
Hade det varit lotteri : JA

Var det inte ett liknande lotteri i sommras med en SM.............

om en prestaion utförs för att vinna mc:n så skall vinstskatt betalas.....

...... och hur lätt är det att få ihop 500-1000 pers som tror att dom har en rimlig chans att vinna hela skiten:huvet

Hade det varit tävling : NEJ
Hade det varit lotteri : JA

Var det inte ett liknande lotteri i sommras med en SM.............

Håller med, lotteri Ja tävling Nej

Nyheter
Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard