Skulle du betala 300:- för att kunna vinna en hoj?

Är 300:- rimligt för att kunna vinna en hoj?

• Antal röstningar
    0
som du skriver en speciell hoj, tex en MotoGP hoj från förra året är det värt det varje dag. Annars tveksam.

går nog inte att få tag på men annars vore det ball :yoparty

fast då måste du ju bli en Italiensk för man vill väll inte ha en numer 2 hoj (yamaha) :rolleyes:

Lotteri och sannolikhetslära.....

Om sammanlagda värdet av vinsterna överstiger pengen för alla lotterna --> ja, annars nej.

Spel och lotterier är antingen förströelse eller en avgift som människor som inte är så duktiga på sannolikhetslära....

Sen ska det naturligtvis finnas garantier för att allt går rätt till.

/Stefan M

Tävlingen kommer att ske på plats.. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren... Möjligheten att betala för en extra spelomgång är på tal..

ledsen att jag är så kort men inget är riktigt klart ännu... :)

Lotteri och sannolikhetslära.....

Om sammanlagda värdet av vinsterna överstiger pengen för alla lotterna --> ja, annars nej.

Spel och lotterier är antingen förströelse eller en avgift som människor som inte är så duktiga på sannolikhetslära....

Sen ska det naturligtvis finnas garantier för att allt går rätt till.

/Stefan M
Det är ju ofta det blir ett lotteri då om vinsterna överstiger summan för alla lotterna. Det går inte riktigt ihop.

Låt mig gissa: Det är den ombyggda ER-6:an som står på AVA MC, med lykthus från en Z750. Vann väl en ombyggnadstävling på förra mc-mässan. Svart med gröna "flames/tribal". Jävligt coolt uppdragna utblås bakom sadeln. Den är snygg, frågan är bara om den är körbar, tvivlar på att den går igenom en besiktning. Om jag skulle betala 300:- för att bli förödmjukad offentligt av ett gäng 14-åringar som bara suttit hemma och tränat MotoGP de senaste månaderna... Nej

Jag tiger som muren :huvet :)
Men det här är tänkt lite granna som en "happening" kanske inte bara hojgrejen i fokus. Ideérna är många och förslagen likaså. Jag hoppas bara att det blir av, vore en sjukt rolig grej...

Det är inte intressant för egen del eftersom jag är värdelös på den typen av spel,
men jag kan sponsra Nogger med hans anmälningsavgift på 300kr.:yoparty

Vill ni locka många spelare så är det inte genom ett dyrt första pris.
Så här direkt drar jag mig till minnes en arrangör av en mindre crosstävling som satte en stor vinstsumma till vinnaren för att motivera en högre anmälningsavgift. Fick dom fler förare? Nej, det dök väl upp någon riktigt duktig förare i anmälningslistan men betydligt fler förare svek så tävlingen blev till slut inställd pga för få anmälda.

För att locka den stora massa tycker jag ni ska hitta på nåt orginellt sätt att skapa upplevelse för ALLA.

t.ex var 10e race samt kanske finalerna går i en körsimulator!?
Arrangera en tävlingsfest?(Nu tänkte jag på GGN)
Nåt med mat?
Inte alltid lagligt med fyllerace så gratis öl vid olika etapper/etappsegrar? (Kanske inte så bra åt 14-åringarna...)
Åktur med någon känd MC-förare eller kanske bil...

Dessa förslag kanske inte går att genomföra men poängen är alltså nåt som är roligt men kostar så lite att alla kan hoppas på utdelning men ändå vara svårt/dyrt att utföra på egen hand...

En MYCKET speciell hoj!!!!!!! Är det en svart GSXR1000? :D

Som redan sagts vore det ju rent löjligt att köpa en lott för en annan som aldrig spelat motoGP på X-box. Jag röstade NEJ.

Jag skulle köpa en lott för 300 kr men inte betala en anmälningsavgift på 300 kr, eftersom jag skulle kunna vinna lotteriet men absolut inte tävlingen.

Dessutom blir det en geografisk begränsning i en tävling men inte i ett lotteri.

.

varför inte lotta ut härket då ra,1000 lotter á 300 spänn ger ju 300 papp för hojen.....

Lottaut, javisst. men hur kul är det då??

Tv-spel är ju da shit :tummenupp

Men det är ingen dum idé..

:rolleyes:

Det är sådant som gör vintern lite kortare.Jag suger på allt vad spel heter men det är jävligt roligt:)

Men om man låter alla som deltar vara lottodeltagare med.. alltså, vi kör en cup. Man pröjsar anmälnings/lottavgift. Spelar. Den som vinner får nåt annat pris, typ MotoGp -07 till xbox. Sen så lottar man ut skiten!?!? :confused:

Men om man låter alla som deltar vara lottodeltagare med.. alltså, vi kör en cup. Man pröjsar anmälnings/lottavgift. Spelar. Den som vinner får nåt annat pris, typ MotoGp -07 till xbox. Sen så lottar man ut skiten!?!? :confused:

Nog lättare att få folk då tror jag.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard