Skuldfråga

Gick med
8 Mar 2005
Ort
Märsta
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
Det går inte ha det oförsäkrat, om han/hon inte har egen försäkring så går trafikförsäkringsföreningen in, prata med ditt försäkringsbolag, de får reda ut problemet.

Tar nog tid dock skulle jag tro.
 

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Svinninge
Hoj
R1200GS
Ok, då verkar det som om det är nära på 100 % majoritet till vems skulden är i fallet. Nu till det smaskiga... Om man nu råkar kollidera med en av väldigt få nya, oförsäkrade V70:s i Sverige. Kan det då leda till en väldigt utdragen process vad gäller att få ut motorcykeln från verkstan?

Parkerade min Kymco 150 kubikare med sadeln mot backspegeln på en oförsäkrad volvo för ett par år sedan. (Blev en ofrivillig stoppie och jag hoppade av och ställde mig vid sidan om kymcon som lutade med sadeln mot hans backspegel.)

Gick hur smidigt som helst, inga problem med trafikförsäkringsföreningen! Anmäl bara till ditt bolag så löser det sig.
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Även om tiden drar ut, så är det ändå gött du inte skadade dig.
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Även om tiden drar ut, så är det ändå gött du inte skadade dig.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lätt,kör in skallen i bilen och vråla:va fan håller du på med gubbjävel,så ska du se att han både duckar och tappar kopplingen,så att motorn stannar...:D

Jag kan se bilden framför mej...när gubben tappar...bromsen på sin automatväxlade bil och åker iväg med dej halvvägs inne...:tummenupp
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Ok, då verkar det som om det är nära på 100 % majoritet till vems skulden är i fallet. Nu till det smaskiga... Om man nu råkar kollidera med en av väldigt få nya, oförsäkrade V70:s i Sverige. Kan det då leda till en väldigt utdragen process vad gäller att få ut motorcykeln från verkstan?


Eftersom skuldfrågan redan är klarlagd och du vet vem det var du körde in i så är det klart, det är upp till försäkringsbolaget med resten. Har han kört oförsäkrat har han dessutom brutit mot lagen och ska få två fingrar avhuggna.
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Tråkigt men det är sånt man får räkna med. Själv gjorde jag nästan samma sak förra året. Husbil från höger. Jag, tjejen och hojen i backen. Trasiga kläder repad hjälm allmänt blåslagen, tjejen stukade handen och foten. Hojen tillbaka till firman jag köpte den på 2.5 timmar tidigare. Sen tog det ett par veckor innan jag fick en ny hoj, pga husbils föraren aldrig kontaktade sitt fb bolag :huvet
 

Nicotin

Guest
Lätt,kör in skallen i bilen och vråla:va fan håller du på med gubbjävel,så ska du se att han både duckar och tappar kopplingen,så att motorn stannar...:D




Hahahahahaha !!!

Faan det bästa jag hört på vääldigt länge...
Jag garvar så tårarna sprutar.....
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
hehe körde tomten oförsäkrat så har han bara sig
själv att skylla :huvet eftersom du inte är orsaken till
olyckan så lär du inte behöva oroa dig!

kan inte processen men det är bilföraren som kommer
få smällen !
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top