Skruvar till kåpglas...?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nån som vet vart man kan få tag på såna där plastskruvar och plastmuttrar som man skruvar fast kåpglaset med?

Vet att det säkert går att beställa på typ KK eller nåt, men jag måste ha dom rätt fort. Vill helst ha nånstans man kan åka och köpa dom i butik... i Stockholm/Strängnäs/Eskilstuna typ....

Kanske finns på vilken järnaffär som helst??? :va

behöver oxå sådana..... eller rättare sagt behöver 1st..

Captain_Insane skrev:
behöver oxå sådana..... eller rättare sagt behöver 1st..

Saknar oxå bara 1 egentligen, den ligger (tillsammans med den kåpdelen den sitter i) någonstans i lecakulorna i trösen... :huvet

Typiskt va? :va He he he

Jag har köpt nylonskruv hos Sifverts´. Ta med dig en skruv in så löser dom garanterat det.

Sifvert Skruv AB
Lindhagensg. 53, 112 43 STOCKHOLM 08-440 73 20
Fax 08-440 73 80

//D

3699 skrev:
Jag har köpt nylonskruv hos Sifverts´. Ta med dig en skruv in så löser dom garanterat det.

Sifvert Skruv AB
Lindhagensg. 53, 112 43 STOCKHOLM 08-440 73 20
Fax 08-440 73 80

//D

Tack o bock!!!!! :tummenupp

Därför att avkörda plastskruvar är billigare än kåpglas.

stavgren skrev:

Hmmm.. ja varför det? :va
Vet inte egentligen, sitter nylonskruvar på nu, känns liksom bra.... på nåt sätt. Finns säker några bra skruvar i metall med samma "låga" skalle..

Kort sagt, vet inte... :D

Robban_C skrev:

Undrar om det funkar så...?
Min krasch resulterade iaf o att kåpglaset gick i tusen bitar, och alla skruvar satt kvar i kåpresterna...
Men det kan ligga nåt i det, var nån som skrev på forumet förut att dom använde buntband av just den anledningen. Att domskulle gå av istället för att kåpglaset skulle knäckas...

Robban_C skrev:
Ok, kanske skulle investera i plastskruv.

Macke skrev:
Undrar om det funkar så...?
Min krasch resulterade iaf o att kåpglaset gick i tusen bitar, och alla skruvar satt kvar i kåpresterna...
Men det kan ligga nåt i det, var nån som skrev på forumet förut att dom använde buntband av just den anledningen. Att domskulle gå av istället för att kåpglaset skulle knäckas...
Hade mitt fastsatt med buntband i kåpstaget men vanliga skruv i toppkåpan. Buntbanden släppte men kåpglaset ser ut som ett pussel. Skruvarna höll.

Macke skrev:
Hmmm.. ja varför det? :va
Vet inte egentligen, sitter nylonskruvar på nu, känns liksom bra.... på nåt sätt. Finns säker några bra skruvar i metall med samma "låga" skalle..

Kort sagt, vet inte... :D

Jodå.. Sifverts har både metal & nylon.. För posörer finns billiga & snygga insex i metall m låg skalle..

Finns precis som Robban nämner i förbifarten ofta ett ganska stort utbud hos modellflyg-handlare.

/J

RG500-Johannes skrev:
Finns precis som Robban nämner i förbifarten ofta ett ganska stort utbud hos modellflyg-handlare.

/J
Där dom används till vingfastsättning.
Det är nämligen roligare att byta ut plastskruv än att bygga ny vinge om man gör en halvkass landning. Jmf med kåpglas. Men givetvis måste skruvarna dimensioneras rätt. För kraftiga skruv på modellflyget så hjälper dom ju inte. Och om skruvarna till kåpglaset är för kraftiga så kanske buntband (eller klenare skruv) är bättre.
Kan för övrigt nämna att för posörer (kulör) med krav på funktionalitet (plastskruv) så kan man alltid färga nylon genom kokning i vatten (kastrull på spisen) + sån färg som används för infärgning av kläder. Dvs för den som inte vill ha kåpskruv av vit plast. På köpet blir skruvarna segare. Och kastrullen äckligare.

Robban_C skrev:
Kan för övrigt nämna att för posörer (kulör) med krav på funktionalitet (plastskruv) så kan man alltid färga nylon genom kokning i vatten (kastrull på spisen) + sån färg som används för infärgning av kläder. Dvs för den som inte vill ha kåpskruv av vit plast. På köpet blir skruvarna segare. Och kastrullen äckligare.
Av någon anledning kommer jag att tänka på Kurt Olsson. :D

-Men Kurt, vad har du gjort med kastrullen? Varför är den rosa?
-Tjöta! Tjöta, säger jag!

/A

Rundningsmärke skrev:
Av någon anledning kommer jag att tänka på Kurt Olsson. :D ...
*Skrattar. Och ler.*
Men metoden fungerar! Och kan säkerligen ge revolution i äktenskapet!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph