Skruva?

Kolla nå VVS butik eller nåt o se ifall du kan hitta nå plastskruvar o plastmuttrar o grejjer.

nä nu måste vi vara lite genusneutrala här. Låt pojken leka med lite dockor istället. :glömdet

Jag vet en gubbe som plockade ihop en moppe motor vid 4 års åldern på köksbordet SJÄLV!

Jag skulle nog hålla barn borta från det som har med eluttaget i väggen att göra. Jag vet hur jag själv var så jag rekommenderar inte något som har med eluttaget att göra :hihi:näsblod

Bygg en potatis kastare med han! Det har jag alltid velat ha en iallafall :(

Jag har en Husqvarna Novolette -56 du kan få för en billig peng, kan ni renovera lite och trimma lagom till 15-årsdagen, tänk va fränt att åka förbi plastmopparna med en enpetarqvarna och kilremsdrift :yoparty

Motorn är renoverad, men den är typ 5-6 delar totalt så den fixar nog grabben med att skriva ner ;)

Jag har en Husqvarna Novolette -56 du kan få för en billig peng, kan ni renovera lite och trimma lagom till 15-årsdagen, tänk va fränt att åka förbi plastmopparna med en enpetarqvarna och kilremsdrift :yoparty

Motorn är renoverad, men den är typ 5-6 delar totalt så den fixar nog grabben med att skriva ner ;)

Den där är jag intresserad av annars:)

Cool. Vad är det för skick på resten?

Back off, den där lät ju intressant :P

Är sugen på nåt litet moppeprojekt själv.
Jag var före!:mad: Letat just efter en novolette (eller en svala) bra länge nu.

Den är körbar, skapligt komplett och ett bra utgångsobjekt, men ta de via PM annars blir moddarna arga :brinnerup

En 2 växlad puch motor i delar, En förgasare, En Oregon silver king motor (fungerade sist den startades.)

1g.jpg

Eller om det är för smått en tändkulemotor med 110VDC generator. :D

TK.jpg

Grymt! Jag tar hela klabbet och lovar fixa en bild när tjippen monterat ihop allt och fått igång motorn :P

Ja den är cool! Brukar rulla runt på området på Motorns Dag i Målilla :) En en tändkula med kylvattentenken på släp har jag för mig :)

Det är filmat i Målilla 2010 eller 2011.
Trevligt med en motorträff där det inte står vuxna män och torrgasar som moppefuckon bara för att störa grannarna.
Eller?

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back