Skrota eller inte?

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Hojjen gick ju sönder för inte så länge sen å ja nu har man ju hamnat i de dilemat att ska man laga den lr ha å försöka sälja reservdelar.... Fick reda på vad kostnaden för å fixa hojjen landade på å de blev 9937:-... Känns jäkligt surt nu när han e nylackad me...
Va tycker ni..
Laga eller reservdelar?

Leta krockade hojar på skroten eller nått sånt, ta motorn.

Fy fan va surt! :( Ring och snacka med Spinnin' Wheel, dem kanske har en motor åt dig! Polaren köpte sin AF1-motor dära för 4500kr.

du kan berätt vad felet var och sälja den billigt till mig.. så har man en kompis till RGVn. dom kommer säkert trivas bra ihop.. :rolleyes:

frew skrev:
är den krockskadad eller är det bara motorn som e paj?

Enda felet är att en kolv å avgasportar saknas... Kolv kostar ju inte mer än 900:- för allt men bara portarna kostar ca 8500:-...

Itacha75: Har du något nummer lr sida te dem??

haha vilket skämt asså! säriöst? så jävla über avancerat kan det ju inte vara.
har du kollat upp det med flera handlare??
du lär ju hitta en komplett motor på en skrot för långt mindre en 8

frew skrev:
haha vilket skämt asså! säriöst? så jävla über avancerat kan det ju inte vara.
har du kollat upp det med flera handlare??
du lär ju hitta en komplett motor på en skrot för långt mindre en 8
Det tycker man!.. kolla lite mer grabben!.. du har inte kämpat tillräckligt!. :D

pisst.. finns skrotar i england också. :hihi

Solid snake skrev:
HAHA! Vafan e det för idiot som har blåst i dig det?

Jadu de va den lokala Mc-handlaren som hade skrivit ner det på en lapp till punkt å pricka vad varje del kostade i porten å ja de landade då på ca 8500:-
Enligt honom så va japaner dyra! :död

philsson skrev:
Det tycker man!.. kolla lite mer grabben!.. du har inte kämpat tillräckligt!. :D

pisst.. finns skrotar i england också. :hihi

Vet inte var de finns så värst många skrotar å sånt... Inte så insatt i dessa grejer heller! :D

LOV2XLR8 skrev:
Jadu de va den lokala Mc-handlaren som hade skrivit ner det på en lapp till punkt å pricka vad varje del kostade i porten å ja de landade då på ca 8500:-
Enligt honom så va japaner dyra! :död

Då kan du fråga om det är gjort i guld eller platina och hälsa från mig.

mkt möjligt att den är dyr. men för det priset kan jag koppla en bricka till en vajer som jag sedan fäster på gashandtaget. vilket ger en bricka som öppnar sej vid mer gaspådrag :tungan :tummenupp

LOV2XLR8 skrev:
Enda felet är att en kolv å avgasportar saknas... Kolv kostar ju inte mer än 900:- för allt men bara portarna kostar ca 8500:-...

Itacha75: Har du något nummer lr sida te dem??

Du kan köra utan avgasportar, bossjan gjorde det, den gick inte ett dugg sämre! Testa skadar väl inte`? :va

SolitudE skrev:
Du kan köra utan avgasportar, bossjan gjorde det, den gick inte ett dugg sämre! Testa skadar väl inte`? :va
Gick den inte ett dugg sämmre måste dom ju ha varit fel instälda eller nått sånt, hursomhelst så blir hojen förmodligen ordenltligt mycket slörare på mellanregister, det blir min iaf, men skitsamma ,kör utan portar helt enkelt.

SolitudE skrev:

E de bara å ta ur dem helt enkelt lr??
Skulle annars uppskatta om ni hörde att nån fått in en motor så e jag en stor spekulant..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...