Skriver teorin i morgon..tips!

Tips

Kolla upp alla typer av vägmarkeringar och vad de betyder (linjer etc)
Fick en sån fråga och hade inte en aning.... Men jag chansade rätt som tur var....

Jag spikade B teorin idag med 59 rätt, då hade jag bara pluggat för ca 2 år sedan inför A1 teorin + ca 6testprov på datan igår. Så nu är det bara att köra halkbanan och göra uppkörningen :)

mossen skrev:
TheRudeboy:

Noop, det står inte vilka frågor jag hade fel på, bara vilka "områden" :va

Men ta tid istället och läs på områdena så klarar du ju dem frågorna också. Vill vara lite dum men att kunna reglerna bra kan rädda andras liv och även ditt eget, ex när du kommer i någon sits och du vet inte vad du ska göra och gör då fel, smack säger det så finns du inte längre om du har riktig otur (man ska ju se det på de viset). Läste att du har haft bilkörkort i 12 år men eftersom du kuggade så är det väll några områden som du helt enkelt är mindre bra på eller har lite sämre kunskap om just det.

Men lycka till på nästa prov.

mossen skrev:
LOOOOOOSER!!!

Jag kuggade....skit piss & fan.... :huvet

Du behöver programmet jag försöker skicka Klas....
Sitter med det nu, är Kung över Kungarna på det! :yoparty

Håll ut! :tummenupp

Jag beställde och fick (idag) en cd med A+B frågor och prov från www.korkortet.com. Någon som har någon erfarenget av dom och vet om skivan är bra att förbereda sig med ??? Jag tycker man lär sig bra genom att svara på frågor och sedan lära sig de frågor man svarade fel på.

Beställde nyss två böcker från libris (vanliga körkortsboken + en mc-bok) ...om det skulle vara så att www.korkortet.com bluffar.

Tänkte testa att skriva ett teoriprov ganska snart, om inte annat för att få lite koll på hur dom ser ut nu för tiden.

Teori prov

hehe ska oxå skriva teorin imorrn..fast för b kortet..blir hojkort senare nångång efter lumpen
e det stor skillnad på A o B kortet?

BlatirA skrev:
hehe ska oxå skriva teorin imorrn..fast för b kortet..blir hojkort senare nångång efter lumpen
e det stor skillnad på A o B kortet?

det är väl bara ett antal frågor som är utbytta ?

Mang0 skrev:
det är väl bara ett antal frågor som är utbytta ?

Är ganska många som är utbytta. Så gott som alla skulle jag vilja säga...
Skrev det med hopp om att mycket av frågorna kunde besvaras med hjälp
av kunskapen jag fick vid B-kortstränandet. Fick en liten baksmäll där... :hihi
Men med sunt förnuft och vissa kunskaper så är det inte så svårt... :tummenupp

BlueNote skrev:
Jag skriver för B kortet den 11 mars. Ta det lungt och ändra dig inte för många ggr... När jag skrev för A1 så blev jag galen när jag läste om och tänkte om, för jag tänkte att "jo men det här är ju logiskt.." Sen läser jag frågan igen, du tycker jag nåt annat.. så kan man inte bestämma sig.. så tabbar man sig för att man inte kan välja :huvet

Ta det lungt bara :)

Ah, så du har inte B kort men är sån där mopedist - nu förstår jag din snikna kommentar i den där andra tråden :smasha

Mang0 skrev:
Jag beställde och fick (idag) en cd med A+B frågor och prov från www.korkortet.com. Någon som har någon erfarenget av dom och vet om skivan är bra att förbereda sig med ??? Jag tycker man lär sig bra genom att svara på frågor och sedan lära sig de frågor man svarade fel på.

Beställde nyss två böcker från libris (vanliga körkortsboken + en mc-bok) ...om det skulle vara så att www.korkortet.com bluffar.

Tänkte testa att skriva ett teoriprov ganska snart, om inte annat för att få lite koll på hur dom ser ut nu för tiden.

Jag hade båda dessa skivor när jag skrev mc-teorin. Helt ärligt så tycker jag inte att de var något vidare. Faktum är att frågorna från korkortet.com var helt annorlunda än de som kom på provet. Jag satt även med bonniers 4.0 o nåt mer program men provet skiljer sig ganska mkt från alla dessa program, provets upplägg är helt enkelt bra mkt nyare än det frågor som körkortsprogrammen baserar sig på.

Jag klarade iofs provet (58/65 tror jag det var) utan att ha läst en rad ur körkortsböckerna (gick ingen mcteori öht) men det var mer pga av att jag hade behållt bilteorin i ganska gott minne plus en hyfsad portion sunt förnuft uppblandat med kvalificerade gissningar.

slutsats: plugga mer på det som står i böckerna än på programmen så ökar du chanserna att spika provet.

Coola Ola skrev:
Jag hade båda dessa skivor när jag skrev mc-teorin. Helt ärligt så tycker jag inte att de var något vidare. Faktum är att frågorna från korkortet.com var helt annorlunda än de som kom på provet. Jag satt även med bonniers 4.0 o nåt mer program men provet skiljer sig ganska mkt från alla dessa program, provets upplägg är helt enkelt bra mkt nyare än det frågor som körkortsprogrammen baserar sig på.

Jag klarade iofs provet (58/65 tror jag det var) utan att ha läst en rad ur körkortsböckerna (gick ingen mcteori öht) men det var mer pga av att jag hade behållt bilteorin i ganska gott minne plus en hyfsad portion sunt förnuft uppblandat med kvalificerade gissningar.

slutsats: plugga mer på det som står i böckerna än på programmen så ökar du chanserna att spika provet.

Ok, tack !
(700 rätt ner i soptunnan ;))
Känner mig faktiskt ganska lugn inför att skriva ett teoriprov, tror inte det kommer bli några problem. Lite statistik och vägskyltar som man inte sett skymten av sen man pluggade till B-kortet som ska läras in först bara..

Mang0 skrev:
Ok, tack !
Lite statistik och vägskyltar som man inte sett skymten av sen man pluggade till B-kortet som ska läras in först bara..

Jag fick en par frågor om man fick köra om på det ena eller andra stället...
Saknade alternativet: Ja, om du tror du hinner. :yoparty

Om någon har lite bra övningsfrågor så mottages detta TACKSAMT!! skicka gärna PM om detta.... :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman