Skriver teorin i morgon..tips!

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Jahapp!

I morgon 12.30 kan ni hålla tummarna för mig, då skriver jag A teorin... :va

Jag känner mig rätt säker på att spika, men vore grymt tacksam för lite bra tips på knepiga frågor som kan dyka upp...

Finns det "klassiker" ?

Tack tack på förhand! :Bugar

/Klas

Jag skriver för B kortet den 11 mars. Ta det lungt och ändra dig inte för många ggr... När jag skrev för A1 så blev jag galen när jag läste om och tänkte om, för jag tänkte att "jo men det här är ju logiskt.." Sen läser jag frågan igen, du tycker jag nåt annat.. så kan man inte bestämma sig.. så tabbar man sig för att man inte kan välja :huvet

Ta det lungt bara :)

Äsch, har man pluggat är det svinit lätt. Det är bara så.

"skrytmode on"
Jag fick ett fel på B-teorin.
Jag fick ett fel på A-teorin.
"skrytmode off"

Så, har man pluggat går det kalas.

Lycka till!!

Kan bara säga att för min del är det frågorna om parkera/stanna före /efter korsningar / övergångställen , samt järvägsövergångar hur många spår det är om man får köra om för ett jnvövergång etc.
Lycka till och kolla hur skylten för gågata ser ut samt plugga in vad som gäller vid en sån. :tummenupp

Jag är lite kaxig...har knappt läst alls, förlitar mig på att jag har haft B kort i 12 år....vis av mina erfarenheter...sen har jag kommit över en del frågor som jag övat på.
Var väl mest nyfiken på klassiska fallgropar.. :3freak

mossen skrev:
Jag är lite kaxig...har knappt läst alls, förlitar mig på att jag har haft B kort i 12 år....vis av mina erfarenheter...sen har jag kommit över en del frågor som jag övat på.
Var väl mest nyfiken på klassiska fallgropar.. :3freak

Så gjorde jag oxo.... hade 2 rätt över gokänd gränsen. Man skapar sina egna uppfataningar/rekler om/i trafiken med tiden.

Plugga ist så slipper du riskera att missa!

Santo skrev:
Så gjorde jag oxo.... hade 2 rätt över gokänd gränsen. Man skapar sina egna uppfataningar/rekler om/i trafiken med tiden.

Plugga ist så slipper du riskera att missa!

Suck har inte ens börjat... man kanske ska ta och boka snart. Frågan e bara om det blir av.. sista terminen i plugget all tid går åt det, svårt o hinna med ett MC kort, men ingen ide o ta det mitt i säsong ?? Sug om det blir först 2005 :huvet

Villee skrev:
Suck har inte ens börjat... man kanske ska ta och boka snart. Frågan e bara om det blir av.. sista terminen i plugget all tid går åt det, svårt o hinna med ett MC kort, men ingen ide o ta det mitt i säsong ?? Sug om det blir först 2005 :huvet

Äh! Läs 10 minuter per kväll i någon / några veckor. Det räcker !! Och så mkt tid har du, i annat fall så borde det va okej att ta lite tid från Sh.com och plugga teori. Eller? :rolleyes:

Att övningsköra tar iofs lite mer tid.. men vadå, helger? :D

Haha, en del frågor är bara för jä**la dumma!!

"12. Vilket av uttrycken gällande datumparkering är rätt?

A.Vid ojämnt datum är det inte förbjudet att parkera på den sida av gatan som har ojämna nummer.

B.Vid jämt datum är det inte förbjudet att parkera på den sida av gatan som har jämna nummer.

C.Vid ojämnt datum är det förbjudet att parkera på den sida av gatan som har jämna nummer.

D.Vid ojämnt datum är det förbjudet att parkera på den sida av gatan som har ojämna nummer.

Jag bor i HUS, jag använder aldrig detta!! vem kom på dessa idiotregler ? en tam apa?? :huvet

Herregud...

Enda tipsen jag kan ge är att läsa frågorna ORDENTLIGT. Det kan va vissa frågor som är omformulerade på vägverkets prov, och vissa svarsalternativ kan va väldigt lika, så läs alla svarsalternativ innan du svarar även om du tror dig veta svaret "för att det var så i pärmen på körskolan".
Och givetvis... Plugga som in i *******.
Jag var nere på körskolan i stort sätt varje dag i 1 vecka innan jag skulle skriva upp och hade sista gången jag skrev alla 7 pärmarna 68 rätt som sämst.
Ändå fick jag "bara" 60 poäng hos vägverket...

Det är precis som vanliga B-korts provet, dock med lite mcfrågor som är lätt fixade. En fråga är t.ex.
Vilken av dessa bromsar är effektivast och man får se 4 bilder på 2 bakbromsar och 2 frambromsar.
svaret är juh då frambromsen som inte har vajer ...

Eller nått liknande.

Lycka till!!

Jag har själv haft B kort i 11 år nu och jag pluggade väldigt lite må jag säga. Men jag klarade det utan problem så det enda tippset jag kan ge dig är att LÄS hela frågan ordentligt så att du förstår vad det står där! Dom kan fula sig med att formulera dom lite annorlunda än i teoriboken.

Hoppas du fixar det!

//Anders

Det är skitlätt, ojämna datum = jämna husmunner och tvärt om :)

Plugga in alla procentsiffror på miljödelen ett par gånger till och vad de olika ämnena orsakar osv.
Många kuggar på såna onödiga saker.

OK, tack grabbar!

Känns som det ska gå bra, men efter att ha bott i villa hela livet, så fattar jag noll av datumparkeringar! haha! :kocko

Tack för tipset Rocco..jag tror, precis som du, att man kan komma ganska långt med många års trafikvana & sunt förnuft...

Alla dessa idiotiska procentsiffror & statistik...VAD ska det bara bra för?? :död

mossen skrev:
Alla dessa idiotiska procentsiffror & statistik...VAD ska det bara bra för?? :död

Fråga VV och återkom med svar, jag vill också veta... :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman