Skrivelse till Svemo, Sport Production

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Startar en ny tråd med endast skrivelsen och för att skriva in sitt namn på den.

Skrivelsen.

Mitt namn är Ingela Engström och är förare i Sport Production. Intresset för denna klass var stort innan årets säsong drog igång. Tyvärr så meddelades det att A-förare inte längre skulle tillåtas i klassen. Besvikelsen var stor då många redan hade planerat att köra i klassen under 2007.

Säsongen är snart slut och klassen har haft minimalt deltagande till varje race. Som mest under säsongen har vi varit 16 stycken. I dom andra tävlingarna mellan 10 och 13 förare. För att inte klassen ska försvinna helt skulle jag och flera andra förare i klassen, samt A-förare som är intresserade av att köra, öppna upp klassen för alla.

Kan fartskillnaden bli ett problem?
Som det är just nu då endast B-förare kör i klassen är skillnaderna stora. I vissa fall kan det skilja över 20 sekunder per varv. Det handlar om ömsesidig respekt. Battle of the Twins (BOTT) är ett exempel på att det funkar. Där A-förare samsas med B-förare på banan. Varvningar blir det alltid men så länge blåflaggorna syns så är det inget problem att lämna plats, riskerna minimeras. Motorcyklarna som körs är effektsvaga och fartskillnaderna blir på så sätt inte lika stora. 125 junior har samma dilemma där vissa förare har utvecklats och kör ett snabbt tempo jämfört med en del andra förare. Så oavsett vad det står på licensen så kan det fortfarande bli stora fartskillnader.

Jag tycker att det ska finnas en budgetklass för alla. Där farten och riskerna inte är så stora. En klass som är billig och rolig att köra i. Där gemenskapen är stor och alla ställer upp för alla. Bara för att man är A-förare behöver det inte betyda att man vill köra i klasser där både farten, riskerna och budgeten är mycket högre.

Jag hoppas och tror att A-förare i klassen gör att tiderna överlag sänks. Man får möjlighet att ta rygg på snabbare förare, studera spårval med mera för att själv bli en bättre förare. Jag tror även att A-förare har mer rutin än en B-förare och att omkörningarna kan på så sätt göras säkert även fast det skiljer en del i hastighet.


Då reglementet är lite otydligt vet jag att det efterfrågas en lista som specificerar olika motorcykelmärken som det är tillåtet att köra med i klassen. För att undvika missförstånd.

För klassens överlevnad önskar jag att ni funderar över ert beslut och bestämmer att öppna upp klassen för både A och B-förare.

Saker som vi vill ändra på till 2008.

* Öppna upp klassen för alla. A + B-förare.

* Specifikation på vilka motorcyklar som får köras med.

* Däck som är tillåtna ska skrivas in i reglementet


Förklaring till nedan.
Däck: Skriv vilka däck som ni vill ska vara godkända enligt reglementet
Specifikation motorcyklar: Ja eller nej för att det ska finnas en lista med vilka hojar som är godkända att köra med.
Godkänd licens: Vilken licens ska det vara godkänt att köra med, A och B eller endast B.


Namnpåskrift.

Namn: Ingela Engström
Licensnr: 830925
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Last edited:
Namn: Magnus Mossberg
Licensnr: 600203
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Last edited:
Namn: Palle Hansen
Licensnr: 690416 (ny for 2008)
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Namn: Johan Tingström
Licens: 690224
Däck: Fria däck (DOT, Slicks, Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Last edited by a moderator:
Namn: Lars Andersson
Licensnr: 740915
Däck: DOT, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Förlåt för spammandet, men skall inte detta endast vara öppet för de som kör i klassen? Eller ska alla få rösta?

Namn: Jannica Sjöstedt
Licens: 850217
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B
 
Last edited:
Förlåt för spammandet, men skall inte detta endast vara öppet för de som kör i klassen? Eller ska alla få rösta?

Det kanske finns en hel drös förare som funderar på att köra denna klass om det blir ett vettigt reglemente. Annars blir ni ju dessutom bara ett tiotal som gör eran röst hörd? :pannkyss

Namn: Martin Hjalmarsson
Licens: 19690324
Däck: Fritt däcksval (DOT,Slicks,Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Namn: Hampus Delén
Licens: 871005
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B
 
Jag tycker att dom som ska skriva på skrivelsen är dom som kör i klassen och dom som har intresse för att köra den nästa år.
 
Skriver in min bror som inte har tillgång till dator. Som också tänker köra på en zxr 400 nästa år. Här ska det fajtas.

Namn: Niklas Engström
Licens: 800705
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
8 stycken hittills. Måste ju finnas fler som är intresserade av klassen.
 
Jag tycker att dom som ska skriva på skrivelsen är dom som kör i klassen och dom som har intresse för att köra den nästa år.

Ska inte köra den klassen nästa år men har en grabb som just har tagit licens för 125 j. Jag tycker definitivt att klassen ska räddas eftersom den är ett bra steg efter 125j, innan man ger sej på t.ex. 600 klassen, och ett bra alternativ för den som vill rejsa men inte slänga ut en förmögenhet.


Namn: Sven Sjöberg
Licens: 19660709
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Jo då, det finns fler.
Gick licenskursen i juli och räknar med att köra
klassen nästa år.Om ekonomin tillåter
så dyker jag upp på Anderstorp.

Namn: Peter Risberg
Licens: ej uttagen
Däck: Dot, slicks, regndäck
Spec. mc: ja
Licens: A+B
 
Namn: Alexsandra Ringkvist
Licens: 850614
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Namn: Jörgen Johansson
Licens:19761122
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 
Namn: Johan Axbrink
Licensnr: 19730420
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B
 
Namn:Mikael Ahlin
Licensnr: 19810405
Däck: DOT, Slicks, Regndäck
Specifikation motorcyklar: JA
Godkändlicens: A + B

ursäkta frågan men varför är vissa mot slicks det är ju billigare än mönstarde dot däck
 
Namn: Erik Kostkevicius
Licens:19800718
Däck: DOT, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Nej
Godkänd licens: A + B
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top