Skriv-vad-du-vill-tråden

Vad är det som inte fungerar?
jag vet inte exakt, när jag försöker tända motorn så hör jag (vad jag tror är gnistor från tändspolen ) men motorn vägrar starta, el fungerar bra, jag får starkt ljus och tutning, det är bara motorn som inte startas, i slutet mot förra säsongen så började den bli svår startad men den startades efter några försök, då fick jag vrida på gasen medan jag försökte starta den samt pilla på choken.... :(:( :gråtfärdig
nån som kanske vet vad problemet ligger?

jag vet inte exakt, när jag försöker tända motorn så hör jag (vad jag tror är gnistor från tändspolen ) men motorn vägrar starta, el fungerar bra, jag får starkt ljus och tutning, det är bara motorn som inte startas, i slutet mot förra säsongen så började den bli svår startad men den startades efter några försök, då fick jag vrida på gasen medan jag försökte starta den samt pilla på choken.... :(:( :gråtfärdig

Min skithoj betedde sig likadant när den hade två igensotade tändstift. Den blev drygare för varje gång att starta och till slut ville den bara gå på två cylindrar. :D

Min var likadan. Stiften hade sotat igen. Det hjälpte inte med startgas mm. Bara att lyfta tanken och göra rent stiften. Sen gick hojen som en pärla igen :-)
testa det

Min skithoj betedde sig likadant när den hade två igensotade tändstift. Den blev drygare för varje gång att starta och till slut ville den bara gå på två cylindrar. :D

Min var likadan. Stiften hade sotat igen. Det hjälpte inte med startgas mm. Bara att lyfta tanken och göra rent stiften. Sen gick hojen som en pärla igen :-)
testa det

tackar :Bugar
jag hoppas att det är så, då jag har redan skruvat upp tanken, och det är enkelt att fixa :P
men vad orsakar att stiftet sotar??

tackar :Bugar
jag hoppas att det är så, då jag har redan skruvat upp tanken, och det är enkelt att fixa :P
men vad orsakar att stiftet sotar??

Min blev "sur" och sotade igen stiften när den inte startade en kall dag . Nog för mycket choke samt vred på rullen en hel del vilket gjorde att den blev dyngsur. Dom torkade aldrig upp av sig självt utan jag var tvungen att skruva bort dom och göra rent. sen gick den som ett skott igen.

Hoppas att du har samma enkla "fel"

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...