Momspraktik i 10 veckor ja eller nej........
Råd, tack gärna....
What is?

Svårt med råd när man inte vet vad det innebär men alltid kul med omväxling!
Själv börjar jag nytt jobb om 2.7 veckor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Momspraktik i 10 veckor ja eller nej........
Råd, tack gärna....
Många bor över sina tillgångar eller så är boendet den enda hobby dom har, ganska tragiskt liv att bo upp sina pengar.
jodu..med tanke på min dyra hustru ( jag vill köpa skooor ) så kan det behövas..
kan ngn förklara om alla brudar kommer sedan födsel med en skobutiks radar ????
snäälllaaa förklara för mig..![]()
What is?
Svårt med råd när man inte vet vad det innebär men alltid kul med omväxling!
Själv börjar jag nytt jobb om 2.7 veckor.
sälj pizza pråmen och köp en nissan micra el lupo..![]()
Haha, jag har stålar att lägga på en hoj cash, men tiden räcker fan inte till med småttingar...
Du lär bli varse...
Du kan ju även jämföra åt andra hållet... hur mycket pengar ni har kvar efter räntor, amortering, driftskostnad... om det är över 20k så har du mer än många andra vid en ränta runt 6%.
Sen finns det många med bostadsrätter som betalar klart mer rent procentuellt av sin inkomst på boendet... för glöm inte att räkna in avgiften också.
Men jag förstår hur du tänker, det är ungefär samma priser (minst) här i Sollentuna och vi tittar lite på villa och har ungefär samma inkomst tillsammans som ni... men bara skillnaden i avgiften på radhuset kontra driftskostnaden gör att man lätt kan öka lånet med en halv miljon drygt.
Mycke roligare att bada i dom.
Enda nackdelen är att dom nyaste hundringarna färgar av sig.![]()
ha ha ha, ja en annan fick gräva lite i plånboken så tjejen kunde få sina "veckans drömsko" något som givetvis infaller VARJE vecka. Jag har sagt att hon inte får ha mer än 25 par, så varje gång det kommer nytt åker ett par.
Internpraktik med revisorer gällande angreppspaket i moms, allts utreda momsfiffel i miljonklassen...
Kul me nytt jobb, någon lyan då?
Internpraktik med revisorer gällande angreppspaket i moms, allts utreda momsfiffel i miljonklassen...
Kul me nytt jobb, någon lyan då?
Thyg0d igen på frugans konto...
Go´morron!!![]()
För att hon har länsat ditt konto eller?
VISA:t alltså
Krister kan ju... Han är min idol i hoj/barn kombination!![]()
Jo avgiften och dylikt gör ju onekligen en hel del.. Det var väl mest det här
att lägga hälften av våra inkomster på boendet... Känns så surt, så fett har man ju inte...
När det är dags att köpa villa så har jag amorterat av alla andra skulder så
det skulle innebära 14k extra i månaden att leka för så i slutändan så
skulle jag ha ca 2-3k extra mot vad jag har idag... Och det är väl det som är problemet... Jag tycker att det inte är så kul idag...
Det är alltid en avvägning på vad man är beredd att lägga på boendet, var man är beredd att bosätta sig och hur man är beredd att bo.
Själv prioriterar jag boendet ganska högt och vill ha hus... men i området vi vill bo i så är det så satans mycket pengar (under 4millar blir svårt att hitta). Letandet fortsätter och jag tror inte vi kommer flytta förräns om ett till två år.
Drömmen är att bygga mitt eget hus... men då kostar bara tomten 2,5mil här där vi vill bo... då är den på typ 800kvm.
Nej, dags att köpa lite fler trisslotter, V75, Lotto+joker osv osv osv... vill vinna sådär en 3millar eller nåt.![]()
Pizzapråmen dyr i drift?Jo men du vet väl hur det är...
Äh... Det är faktistk så att alla pengar har gått till verktyg, bilen och
hojen den här månaden så nu lever jag på hennes...![]()
Ptjaaa... drygt 700mil än så länge... har dock blivit klart mindre mil nu när jag börjat jobba igen... har för kort resväg till jobbet.![]()
Ptjaaa... drygt 700mil än så länge... har dock blivit klart mindre mil nu när jag börjat jobba igen... har för kort resväg till jobbet.
Det är alltid en avvägning på vad man är beredd att lägga på boendet, var man är beredd att bosätta sig och hur man är beredd att bo.
Själv prioriterar jag boendet ganska högt och vill ha hus... men i området vi vill bo i så är det så satans mycket pengar (under 4millar blir svårt att hitta). Letandet fortsätter och jag tror inte vi kommer flytta förräns om ett till två år.
Drömmen är att bygga mitt eget hus... men då kostar bara tomten 2,5mil här där vi vill bo... då är den på typ 800kvm.
Nej, dags att köpa lite fler trisslotter, V75, Lotto+joker osv osv osv... vill vinna sådär en 3millar eller nåt.![]()
Triss är en bra idé eller välja boende efter plånboken.
Vi hade tur och hittade ett bra hus till rätt pris, många ratade huset eftersom gubben vi köpte det av inte hade ytskiktsrenoverat sedan det var nybyggt.
Däremot hade han underhållt allt klanderfritt och huset var välbyggt, så jag övertalade frugan att det var en bra investering.
Vi fick det t.o.m. ett par hundratusen billigare än vad vi hade tänkt ge för det.
Visst, vi har i princip renoverat hela huset invändigt nu men det har lönat sig, trots ett litet prisras på husen i området. Vi bor i södra delen av Sthlm så det räknas väl inte som fint nog...
Vi lägger inte mer än 1/4-del av vår inkomst på boendet allt inkluderat.
Pizzapråmen dyr i drift?
Ja jag menar hojen
Klart imponerad av att du fått tiden att räcka till.![]()
Bara att kjööp villa.![]()
Fast seriöst dock så köpa villan är inget problem... Inte heller få den uppställd.. Problemet är nog mer
1. hitta
2. klara av att betala för kalaset...
Liiite skillnad ipriset mellan sthlm och Vagnhärad...
Dessvärre....![]()
Ut å leta, ni får göra som andra norråttor leta er till mälardalen, ex Enköping.![]()
Jo tjena kerstin...
Inte en mm längre än Kungsängen tack så mycket!
Då skulle jag faen avlida...
Kan man kicka ut sina föräldrar från familjevillan i förtid??
Vad ska dom med 200+ kvm i 3 våningar med garage mitt i solna till???
Verkar ju heeelt värdelöst... Mycket bättre att jag får den...![]()
Byte?
BR mot mångmiljonvilla!
Du har inga syskon va?![]()
Vänta nu... säger han som bor hemma hos mamsen och pappsen för att VILLAN FORTFARANDE INTE ÄR KLAR????
*asg*
Fast seriöst dock så köpa villan är inget problem... Inte heller få den uppställd.. Problemet är nog mer
1. hitta
2. klara av att betala för kalaset...
Liiite skillnad ipriset mellan sthlm och Vagnhärad...
Dessvärre....![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti