Skriv-vad-du-vill-tråden

Men jag har lovat henne en walk in closet när vi tjackar villa sen så hon samlar väl tills dess... Precis som jag samlar verktyg... Fast mina prylar har lite mer praktiskt användning... :hihi

Garderoben kommer ändå vara för liten, tids nog... tro mig, jag vet! :huvet

Skönt o se att det inte bara är jag som samlar på verktyg. :)
Försöker få en polare som köpt hus att inse att vissa saker måste man ha och man kan inte köpa Best Tools eller dylikt utan det måste vara lite kvalité... snålfan. :mad:

Garderoben kommer ändå vara för liten, tids nog... tro mig, jag vet! :huvet

Skönt o se att det inte bara är jag som samlar på verktyg. :)
Försöker få en polare som köpt hus att inse att vissa saker måste man ha och man kan inte köpa Best Tools eller dylikt utan det måste vara lite kvalité... snålfan. :mad:

+1 på den.
Sedan har jag inmutat förrådet på framsidan till snickarbod.
Visst jag får samsas med pannan, och skräpet som sak till återvinning cyklar och barnvagnar.

Det är heller inte uttalat hur MÅNGA skor du får! Det är smart uttänkt! :tummenupp (och något jag inte borde ha påpekat förrän ni spikat dealen förstås :huvet)
En del kvinnor klagar på att dom endast har 80% av mannens lön....

Men va fan dom har ju sin egen lön åxå :mad:

Neeeeejdå... Vi har kommit överens om det...
(Inspelat! funkar i rätten! :hihi)

STARTAR HÄRMED INSAMLING TILL:

Inglasning och isolering till ca 4 m2 utomhusyta.
Denna insamling kommer att både förebygga brott (mord by nackskåt DiReCkT) och utöka livsrummet för dessa individer som innom kort kommer att bli fler.
Mannen (eller ja.......wått ever) kommer tillbringa största delen av sin tid i detta rum.

Märk talongen:
Terrarie för vuxna.

Tack för din medverkan.

Såssialstyrelsen

+1 på den.
Sedan har jag inmutat förrådet på framsidan till snickarbod.
Visst jag får samsas med pannan, och skräpet som sak till återvinning cyklar och barnvagnar.

Jag har förrådet på baksidan (7x1,5m) plus trappkontoret (utrymmet under trappen kallas tydligen så)... men min verktygsarsenal skulle gärna ha ett garage också. :)

En del kvinnor klagar på att dom endast har 80% av mannens lön....

Men va fan dom har ju sin egen lön åxå :mad:

hehehe... så sant så. Såg senast imorse (eller om det var igår) från avanza där de börjat ifrågasätta varför män ofta har mer pengar kvar i månaden än kvinnor... och att kvinnorna måste se till att männen betalar lika mycket i hushållet som de gör... sure, men inte fan tänker jag börja betala smink and shit som de visade direkt efter när de skulle intervjua en kvinna. :huvet

Denna insamling kommer att både förebygga brott (mord by nackskåt DiReCkT) och utöka livsrummet för dessa individer som innom kort kommer att bli fler.
Mannen (eller ja.......wått ever) kommer tillbringa största delen av sin tid i detta rum.

Märk talongen:
Terrarie för vuxna.

Tack för din medverkan.

Såssialstyrelsen

Du missade PG/BG... jag är en sån där djurvän så jag tänkte hjälpa till. :D

Last edited:
Du missade PG/BG... jag är en sån där djurvän så jag tänkte hjälpa till. :D

När tiden äro kommen så anländer bidragstagaren him self med kollekthåv och allt.

Märk talongen:
Terrarie för vuxna.

Tack för din medverkan.

Såssialstyrelsen

Haha, mina talong kommer märkas med "Indvivid med sköldpaddsrövad dinosaurie"
BG, tack!:banana

Märk talongen:
Terrarie för vuxna.

Tack för din medverkan.

Såssialstyrelsen

jag donerar lätt för detta ändamål...:D:D:tungan

Jo men man ska inte viska "vatten" över plantorna var 3:e vecka...

Men WTF.. jag klarar mig ju utan mat så länge och då borde dom göra det med...eller??? :tungan
och vad gör det att dom dör? du är ju så bra på att återuppliva dom igen så det är ju ingen fara :banana

Jaaaaaaaaaaa... det är jättesynd om mig... Mer pengar gör det säkert mycket bättre... :D
*sätter upp på listan*
Köpa trim till hojen
PS3 Slim
46" LED tv
Villa (kanske lite väl överdrivet men okay)

:hihi

Men WTF.. jag klarar mig ju utan mat så länge och då borde dom göra det med...eller??? :tungan
och vad gör det att dom dör? du är ju så bra på att återuppliva dom igen så det är ju ingen fara :banana

Jo men nu var det ju just det att du inte heller klarar det och det räcker väl
med att jag ska återuppliva dig stup i kvarten?? :D

Till alla villaägare:

Nu har jag suttit och tittat på en massa uträkningar hit och dit på vad
det skulle kosta för en 3.5 milles kåk (under normalstandard mao) med olika räntesatser
och allt skit...
HUR FAEN HAR MAN RÅD????
Varken jag eller frugan tjänar speciellt dåligt och har en BR som ska säljas vid villa köpet
vilket borde ge runt 500k plus att jag räknar med att vi ska kunna hysta in en 100 i
sparmedel... Och kollar man då på räntekostnader o.dyl. vid säg 6% i ränta vilket
inte är helt ovanligt så snackar vi ju för faen 18-20k I MÅNADEN?!?!?!?!? :skrämd
HUR FAEN ska det gå ihop sig då???
lägg sen ovanpå det att skit går sönder...
Hajjar liksom inte hur folk har råd att bo i villa..
Ja att Sweedo inte har har jag ju fattat eftersom han inte har nån hoj men ändå...
Nu har man ju råd med vad som med dagens ränta men pilar den upp till 6%+ så börjar det
ju bli skitsvettigt! Och så vill man ju inte leva i 10 år... hur många ramar har man att knapra på s.a.s....

Last edited:
Ja att Sweedo inte har har jag ju fattat eftersom han inte har nån hoj men ändå...
Nu har man ju råd med vad som med dagens ränta men pilar den upp till 6%+ så börjar det
ju bli skitsvettigt! Och så vill man ju inte leva i 10 år... hur många ramar har man att knapra på s.a.s....
Många bor över sina tillgångar eller så är boendet den enda hobby dom har, ganska tragiskt liv att bo upp sina pengar.

Många bor över sina tillgångar eller så är boendet den enda hobby dom har, ganska tragiskt liv att bo upp sina pengar.

Ja det måste ju vara så... :va?
Fattar bara inte... Järfälla kan knappast klassas som något "fint" område
men villorna börjar på 3 mille och uppåt...
Finns ju inte en chans att nån utan civilingenjörsexamen, 3 BR som ska säljas eller fett arv har råd att köpa och leva där när räntan går upp...
och då pratar vi "ynka" 3.5 mille... hur har man då råd att köpa nåt för
4-5-6??
Vi har ändå en samlad inkomst på runt 40-45 efter skatt och jag tycker 20k är för mycket... och räknar man inte med en ränta på 6% så tror iaf jag
att man räknar galet..

Jaaaaaaaaaaa... det är jättesynd om mig... Mer pengar gör det säkert mycket bättre... :D
*sätter upp på listan*
Köpa trim till hojen
PS3 Slim
46" LED tv
Villa (kanske lite väl överdrivet men okay)

:hihi

Jo men nu var det ju just det att du inte heller klarar det och det räcker väl
med att jag ska återuppliva dig stup i kvarten?? :D

Till alla villaägare:

Nu har jag suttit och tittat på en massa uträkningar hit och dit på vad
det skulle kosta för en 3.5 milles kåk (under normalstandard mao) med olika räntesatser
och allt skit...
HUR FAEN HAR MAN RÅD????
Varken jag eller frugan tjänar speciellt dåligt och har en BR som ska säljas vid villa köpet
vilket borde ge runt 500k plus att jag räknar med att vi ska kunna hysta in en 100 i
sparmedel... Och kollar man då på räntekostnader o.dyl. vid säg 6% i ränta vilket
inte är helt ovanligt så snackar vi ju för faen 18-20k I MÅNADEN?!?!?!?!? :skrämd
HUR FAEN ska det gå ihop sig då???
lägg sen ovanpå det att skit går sönder...

sälj pizza pråmen och köp en nissan micra el lupo..:banana:gnissla:rolleyes::tummenupp:D

Haha, jag har stålar att lägga på en hoj cash, men tiden räcker fan inte till med småttingar...
Du lär bli varse...

:blah: neither of it!:banana:D

Last edited:
Du kan ju även jämföra åt andra hållet... hur mycket pengar ni har kvar efter räntor, amortering, driftskostnad... om det är över 20k så har du mer än många andra vid en ränta runt 6%.

Sen finns det många med bostadsrätter som betalar klart mer rent procentuellt av sin inkomst på boendet... för glöm inte att räkna in avgiften också.

Men jag förstår hur du tänker, det är ungefär samma priser (minst) här i Sollentuna och vi tittar lite på villa och har ungefär samma inkomst tillsammans som ni... men bara skillnaden i avgiften på radhuset kontra driftskostnaden gör att man lätt kan öka lånet med en halv miljon drygt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti