Skriv-vad-du-vill-tråden

Har du SJU veckors semester per år?:galen Sen om jag inte är heeelt ute och cyklar så har du rätt till 4 veckors sammanhängande sommarsemester, så jag skulle kräva lite mer än en veckas semester som kompensation... Skönt ändå att det inte bara är jag som har ett ollon till chef...:huvet

Jag brukar göra så att för varje dag nån ringer från jobbet så har jag inte jobbat men det vart så mycket till slut att jag insåg att jag kan inte
bara stryka 3 veckor utan att tjifen börjar gnälla så jag tänkte att jag skulle vara ärlig och duttig... HELT meningslöst... :huvet

Jag jobbar på fel ställe, det är uppenbart...:fakta:fakta:fakta:huvet (Jag kommer att slita ut "pannbenssmileyn"...)

Som Izah sa... Det är också en av de få saker som är bra med jobbet...
Förutom kunden jag sitter hos nu då...

Hur lyckas man att ta ut de veckorna???:va
Jag har 5 veckor och brukar alltid ha ett par dagar som sparas varje år...:gnissla

Det gör man inte... Jobbat där i 11 år... hade 20 veckor sparade 2008
Så tog jag ut 10 veckor semester förra året 25 semesterdar i cash förra året för jag insåg att jag snart har långt över 100 dagar sparade... Så då försvann det ju lite tills det damp ner 35 till 1 april...

Med allt kaffe du dricker så måste det vara ren vinst när du är på semester. :D

Jo men det drabbar ju bara kunden så... *Asg*

Ledsen Pluggis, här är en till med SJU veckors semester...:banana

Rätt tänkt!:tummenupp, bara att plocka fram tidningen och börja kolla platsannonserna!:D

Är det bara för att du jobbar statligt? Fan är det BARA jag som bara har fem veckors semester?:huvet Nä nu har jag inte tid att spamma, jag ska kolla platsannonserna...

Goooooooooooood mooooooooorning...

Fredag idag... Wohoooooooo

Tog typ 1 timme hem igår....*trött*.....vägbygge o folk MÅSTE vänta tills SISTA skylten innan alla ska in i ett körfält!! Så smart.........:rolleyes:

Ja men många i Sverige får sina körkort i ett cornflakespaket... Tyvärr...
skönt att du kom hem i alla fall...
Fortfarande nöjd med klorna???
Jag är besviken på färgen... shit ozzå...
Men men... jag kanske överlever... ;)

Goooooooooooo morrron alla!!!

Ställde mig på vågen igår -2 kg!!! Bara 6 kg att bli av med, nu serruuuu händer de grejjor i Tants liv....

Goooooooooooo morrron alla!!!

Ställde mig på vågen igår -2 kg!!! Bara 6 kg att bli av med, nu serruuuu händer de grejjor i Tants liv....

Cooool...
Det går framåt...
El ska man säga neråt?? ;)

Tog typ 1 timme hem igår....*trött*.....vägbygge o folk MÅSTE vänta tills SISTA skylten innan alla ska in i ett körfält!! Så smart.........:rolleyes:

Inte för att vara sådan men det är även vad som rekommenderas då kön blir "kortare" och man slipper då bekymmer på andra närliggande trafikplatser.
Vissa platser där det ofta blir kö och det är 2 körfält som blir 1 så sitter det t.o.m skyltar som uppmanar till att använda båda körfälten så långt som möjligt.

Inte för att vara sådan men det är även vad som rekommenderas då kön blir "kortare" och man slipper då bekymmer på andra närliggande trafikplatser.
Vissa platser där det ofta blir kö och det är 2 körfält som blir 1 så sitter det t.o.m skyltar som uppmanar till att använda båda körfälten så långt som möjligt.

Fast nu var det tre köer.....gick i snigelfart i typ 40 minuter.....klockan 21:10 på kvällen.............lite tröttsamt faktiskt!

Hade alla lagt sig i en fil i GOD tid hade det ju garanterat rullat fortare förbi bygget................MIN teori!! ;)

Fast nu var det tre köer.....gick i snigelfart i typ 40 minuter.....klockan 21:10 på kvällen.............lite tröttsamt faktiskt!

Hade alla lagt sig i en fil i GOD tid hade det ju garanterat rullat fortare förbi bygget................MIN teori!! ;)

Din teori håller Prillan - precis så uppfattar jag det med.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing