Skriv-vad-du-vill-tråden

Japp, fick mitt inlägg citerat och så var det tillagt "att då behöver inte Tant komma och hälsa på"...

Tja, då gör jag inte det.

Haha, det var några som kände sig träffade och inte kunde ta det.
Det var väl din åsikt att DU inte vill bo i villa och inte att andra inte fick göra det...

Hmmm...

Anny hoooo, fyllde du i formuläret så du får träna gratis?

Nope, ska göra.
Vi var där i lördags å tittade.
Mimmi gillade stället, hon hittade ett par 1 kg-hantlar och skulle träna biceps. Pappas flicka. :D
MiniSats var perfekt.

Ehum... Ledsen att strö salt i såren men de flesta villaområden har en samfällighetsanläggning och den ska också skötas...
Hur roligt som helst att på sin begränsade fritid försöka sköta underhåll, dividera med grannar som inmutar allmänningar, kör som idioter i bilfritt område m.m.
Grannar har man alltid och det finns rötägg, men som tur mest goda grannar.

BTW, välkommen tillbaka till ekorrhjulet.:banana

Grejen är att du sköter din egen tomt... och ligger det en illaluktande soppåse på den tomten så är det med största sannolikhet din egen som du inte slängt.
Sen visst, en samfällighet för de gemensamma men det är fortfarande mindre "tillsammans" än det är i en BRF.
Jag gillar just det att om något är fel så påverkar det mig och jag kan påverka det själv och inte behöver snacka med några tomtar som får för lite uppmärksamhet i övriga livet och därför vill vara viktiga och går med i en styrelse ingen vill sitta i.

Och ja, jag har inga problem med att skotta och klippa gräs osv osv så länge det är mitt jag sköter och inte mina 100 grannars också... för grannarna kommer förmodligen aldrig göra lika mycket i föreningen som jag själv då jag gillar att ha det sjysst omkring mig.

Och jovisst, tillbaka i ekorrhjulet... har spenderat hela förmiddagen med att gå igenom min inbox. Har väl kommit halvvägs på mina nästa 1400 olästa mail.

...några tomtar som får för lite uppmärksamhet i övriga livet och därför vill vara viktiga och går med i en styrelse ingen vill sitta i.
Tyvärr, är det så att det måste finnas en styrelse i samfälligheter och de är ytterst ansvariga.
Jag hamnade i vår styrelse på ett bananskal eftersom vi har en samfällighet full med människor som tror att det räcker med att gnälla hos sin granne om att inget sköts i området för att de ska fixas.
Ingen vill ta sitt ansvar och arbeta, jag har åsikter om underhåll m.m. och tog därför mitt ansvar när ledamöter behövdes.
Senaste städdagen råkade jag höra ett par kärringar stå och muttra om att inget görs i området och styrelsen bara säger nej till allt som framförs.
Jag lyssnade på dem och frågade sedan hur länge sedan det var de gjorde något aktivt. Tanterna stod som fågelholkar och därefter sa jag att jag satt i styrelsen och synen blev ännu längre på dom. :D:D:D

Har väl kommit halvvägs på mina nästa 1400 olästa mail.
Ctrl A och sedan delete? :yoparty

Tyvärr, är det så att det måste finnas en styrelse i samfälligheter och de är ytterst ansvariga.
Jag hamnade i vår styrelse på ett bananskal eftersom vi har en samfällighet full med människor som tror att det räcker med att gnälla hos sin granne om att inget sköts i området för att de ska fixas.
Ingen vill ta sitt ansvar och arbeta, jag har åsikter om underhåll m.m. och tog därför mitt ansvar när ledamöter behövdes.
Senaste städdagen råkade jag höra ett par kärringar stå och muttra om att inget görs i området och styrelsen bara säger nej till allt som framförs.
Jag lyssnade på dem och frågade sedan hur länge sedan det var de gjorde något aktivt. Tanterna stod som fågelholkar och därefter sa jag att jag satt i styrelsen och synen blev ännu längre på dom. :D:D:D

Jovisst är det ju så, men de har inte med din egen snöskottning att göra eller din egen gräsklippning osv osv. Sen brukar villaägare vara lite mer villigt inställda till att få saker gjorda än de som bor i lägenhet/radhus som tror att det är jämställt med hyresrätt.

Ctrl A och sedan delete? :yoparty

Har hittat CTRL... var sitter A?

Jovisst är det ju så, men de har inte med din egen snöskottning att göra eller din egen gräsklippning osv osv. Sen brukar villaägare vara lite mer villigt inställda till att få saker gjorda än de som bor i lägenhet/radhus som tror att det är jämställt med hyresrätt.

Inte alla, det ska du ha klart för dig!!

Men var och en blir salig på sin passion

Heheh, det är alltid kul och se trädgårdsfakirer stå och glo på sin grannes mossa som hotar invadera deras gräsmatta modell golfgreen.

Heheh, det är alltid kul och se trädgårdsfakirer stå och glo på sin grannes mossa som hotar invadera deras gräsmatta modell golfgreen.

Ha ha ha det påminner mig om när moder min hade en kollonilott.
Alla andra präktiga kärringar byggde små designade kryddträgårdar och små Japaninspirerade plättar.

Modern odlade potatis på sin........:D

Finns ingenstans där det är andra personer inblandade som det funkar klanderfritt... så det är jag väl medveten om. Däremot så blir jag _minst_ påverkad själv av andras egoism/dumhet/snålhet med ett eget ägande kontra BRF.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...