Japp, fick mitt inlägg citerat och så var det tillagt "att då behöver inte Tant komma och hälsa på"...
Tja, då gör jag inte det.
Va? Tant som är så trevlig IRL.
Fräckt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp, fick mitt inlägg citerat och så var det tillagt "att då behöver inte Tant komma och hälsa på"...
Va? Tant som är så trevlig IRL.
Fräckt.
Haha, det var några som kände sig träffade och inte kunde ta det.
Det var väl din åsikt att DU inte vill bo i villa och inte att andra inte fick göra det...
Hmmm...
Anny hoooo, fyllde du i formuläret så du får träna gratis?
Nope, ska göra.
Vi var där i lördags å tittade.
Mimmi gillade stället, hon hittade ett par 1 kg-hantlar och skulle träna biceps. Pappas flicka.![]()
MiniSats var perfekt.
Okej då![]()
Just det 3/10 på Hovet e det BRYNÄS-Djurgården....![]()
Ehum... Ledsen att strö salt i såren men de flesta villaområden har en samfällighetsanläggning och den ska också skötas...
Hur roligt som helst att på sin begränsade fritid försöka sköta underhåll, dividera med grannar som inmutar allmänningar, kör som idioter i bilfritt område m.m.
Grannar har man alltid och det finns rötägg, men som tur mest goda grannar.
BTW, välkommen tillbaka till ekorrhjulet.![]()
Tyvärr, är det så att det måste finnas en styrelse i samfälligheter och de är ytterst ansvariga....några tomtar som får för lite uppmärksamhet i övriga livet och därför vill vara viktiga och går med i en styrelse ingen vill sitta i.
Ctrl A och sedan delete?Har väl kommit halvvägs på mina nästa 1400 olästa mail.
Tyvärr, är det så att det måste finnas en styrelse i samfälligheter och de är ytterst ansvariga.
Jag hamnade i vår styrelse på ett bananskal eftersom vi har en samfällighet full med människor som tror att det räcker med att gnälla hos sin granne om att inget sköts i området för att de ska fixas.
Ingen vill ta sitt ansvar och arbeta, jag har åsikter om underhåll m.m. och tog därför mitt ansvar när ledamöter behövdes.
Senaste städdagen råkade jag höra ett par kärringar stå och muttra om att inget görs i området och styrelsen bara säger nej till allt som framförs.
Jag lyssnade på dem och frågade sedan hur länge sedan det var de gjorde något aktivt. Tanterna stod som fågelholkar och därefter sa jag att jag satt i styrelsen och synen blev ännu längre på dom.![]()
Ctrl A och sedan delete?![]()
Jovisst är det ju så, men de har inte med din egen snöskottning att göra eller din egen gräsklippning osv osv. Sen brukar villaägare vara lite mer villigt inställda till att få saker gjorda än de som bor i lägenhet/radhus som tror att det är jämställt med hyresrätt.
Inte alla, det ska du ha klart för dig!!
Men var och en blir salig på sin passion
Heheh, det är alltid kul och se trädgårdsfakirer stå och glo på sin grannes mossa som hotar invadera deras gräsmatta modell golfgreen.
Inte alla, det ska du ha klart för dig!!
Men var och en blir salig på sin passion
Ha ha ha det påminner mig om när moder min hade en kollonilott.
Alla andra präktiga kärringar byggde små designade kryddträgårdar och små Japaninspirerade plättar.
Modern odlade potatis på sin........![]()
Amen, bara det att det samtidigt kommer att vara kvalspel...![]()
Fast än finns det hopp kvar förstås.. bara att vinna resten nu så räcker det med att bajen och gais torskar två![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |