Skriv-vad-du-vill-tråden

Jag jobbar på Arlanda på onsdag........hoppas vädret e ok så man kan hoja.....

Finns många fina vägar däromkring man kan hoja på... :)

Själv är jag ganska nöjd nu, har fått det klart med försäkringsbolaget och det är bussen som är helt vållande till hans påkörning av parkerade mig (surprise) och jag dealade till att de betalar ut pengar till mig så får jag fixa det själv istället... så nu jagas det avgas, blinkers och backspeglar till hojen... tänkte passa på att byta till lite roligare varianter när det ändå skall bytas.
Har redan ett Leo Vince system på gång. :)

Själv är jag ganska nöjd nu, har fått det klart med försäkringsbolaget och det är bussen som är helt vållande till hans påkörning av parkerade mig (surprise) och jag dealade till att de betalar ut pengar till mig så får jag fixa det själv istället... så nu jagas det avgas, blinkers och backspeglar till hojen... tänkte passa på att byta till lite roligare varianter när det ändå skall bytas.
Har redan ett Leo Vince system på gång. :)

Men vaffan haru gjort nuuuuu då???
Hojen ska vara på TVÅ hjul... UPPRÄTT FÖR I HLVT!!! :tungan

Ta det lugnt bara, för det brukar vara mycket hastighetskontroller i dom trakterna... Vad ska du göra där?:)

Neeeeeeeeeeeeeeej då... Inte många alls... Bara på fel ställe vid fel tillfälle.. Lite för ofta... :hihi

Last edited:
Men vaffan haru gjort nuuuuu då???
Hojen ska vara på TVÅ hjul... UPPRÄTT FÖR I HLVT!!! :tungan

Trodde jag hade nämnt det här... stod och väntade på frugans kusin vid Uppsala station då en buss kör på mig... resultat är ett bucklat vänster avgas, trasig höger blinkers och repad höger backspegel.
Bussen drog upp bredvid mig och svängde sedan vänster... han puttade omkull mig med baken. Hade jag inte hoppat av hojen då jag insåg att något inte stämde med bussen som kom upp så hade han klippt mitt vänstra ben också.

Nu är allt klart med FB och jag får ersättningen utbetald för vad delarna skulle kosta, det var mitt val då jag hellre sätter på andra blinkers och annat avgas istället för att Honda City skall sätta på orginaldelar.

Hmmm... Jag är sugen på att tjöpa en luftavfuktare... DET skulle göra temperaturen behaglig!

:nicka en sån skulle man ha när man jobbar, så man slipper känna som man går i en ångbastu.

Men i natt vart de svalt och skönt och inte så fuktigt :) på morgonen var de rent av skönt att vara ute :)

Ah nu funkar hojen iaf :tummenupp

Kanske skall tvätta bort jorden och gräset som en viss flicka skrattade åt :arsele

Kan upplysa tant om att det var skönt att åka hem och slänga sig i badet med ungarna iaf...man blev ju lite het av att träffa och prata med dig :tungan

IMG_8524.JPG

IMG_8525.JPG

Last edited:
En viss reflektion åt att tiden går bra jäkla snabbt ibland... idag är det 2år sedan jag och min fru gifte oss i Las Vegas.

Inget regn igår heller, bara lite mullrande och mulet...:mad:

Blev till att uppdatera jordfräsen med lite nya kåpor och kromdekaler

Ah nu funkar hojen iaf :tummenupp

Kanske skall tvätta bort jorden och gräset som en viss flicka skrattade åt :arsele

Kan upplysa tant om att det var skönt att åka hem och slänga sig i badet med ungarna iaf...man blev ju lite het av att träffa och prata med dig :tungan

View attachment 279817

View attachment 279818

Vad har ni nu gjort.... har ni köpt mjölken på Maxi tillsammans.. jag var därigår men inte fasen var det något spännande där som vanligt...

Vad har ni nu gjort.... har ni köpt mjölken på Maxi tillsammans.. jag var därigår men inte fasen var det något spännande där som vanligt...

Det är för att du bor i fel komun det är så tråkigt ;)

Aja fick ihop 2 rundor på bulten nyss iaf med högre snittfart än innan avåkningen och det kändes helt ok :Bugar

Fick ihop 17 mil nu på dagen, hade nog fortsatt att åka om jag inte var tvungen att börja förbereda för middagen.

Nåja en dag imorgon med att gasa lite på :tummenupp

Ah grilla, se blixtar och höra åskan mullra är fan inte dumt.
Tur att man har tak över huvudet. :D

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...