Skriv-vad-du-vill-tråden

Max 18 grader? :va
Har ni gästrummet i jordkällaren?

:D:D:D:D

Hehe...
Nästan så...
Vi har en källarvåning där det typ alltid är 18 grader... Om det är massa minus ute så kan det bli kallare oxå... *asg*
dock lär dräneringen som ska genomföras i augusti ändra lite på temperaturen i källaren...

Nu uppstår ju frågan, hur kan det vara lika varmt på balkongen som bevisligen befinner sig utomhus kontra ett rum inomhus?

Jo eftersom vid den här tiden på året har man knappast fönstren och sånt stängda...
Då är det typ samma temperatur inne som ute... hehe

Last edited:
Vet du, det märkliga är att Tant är en naturlig myggtilldragare,men i år har jag inte sett eller hört så mycket mygg som man kan förvänta sig.....

Som halvnorrlänning borde jag inte påverkas av mygg, men icke!
Den genen hoppade över mig istället älskar de mig.
Varenda myggbett kliar som fan och blir enorma!!!:gnissla

Go´mooooooooorron!!! :hoppa :hoppa

Portugal.....det var MKT dyrare dit............

Aha, visste jag inte. Jag tog en sistasekunden dit. Kostade 900 för en vecka på 4 stjärnigt hotell, förvisso fullt med engelsmän men ändå.....

Välkommen till min värld, när jag var i Libanon fick jag så mycket myggbett att jag blev sjuk - fick feber å kräktes.......

Neh, inte så värst. Du behöver nog en till isf.

Fast det kan ju gå om jag gör en massa sallad oxå...

Last edited:

Man kan vara allergisk mot myggbett... El ja alla är väl det egentligen men vissa är extremt allergiska...
Har en kompis som inte kunde vara ute de kvällar det var mycket mygg... Hon svällde upp nå fruktansvärt... Damn...

Man kan vara allergisk mot myggbett... El ja alla är väl det egentligen men vissa är extremt allergiska...
Har en kompis som inte kunde vara ute de kvällar det var mycket mygg... Hon svällde upp nå fruktansvärt... Damn...

Jag är inte allergisk mot något...

...eller det är det jag intalar mig iaf.:D
Jag får se till att marinera mig med Islay-whisky på semstern och se om de duger som myggmedel.:fyllisar

Välkommen till min värld, när jag var i Libanon fick jag så mycket myggbett att jag blev sjuk - fick feber å kräktes.......

Å min morsas, hon käkar medecin för att kunna vistas där det är nycket mygg...

Last edited:
När det blir för varmt går man ner i källaren och sover.
Där brukar det hålla sig runt 18-20grader.

Nu påtår.

Jag är inte allergisk mot något...

...eller det är det jag intalar mig iaf.:D
Jag får se till att marinera mig med Islay-whisky på semstern och se om de duger som myggmedel.:fyllisar

Hehe... Det roliga är att så länge man inte får andnöd så brukar det funka att ignorera faktum att man är allergisk... Man vänjer kroppen till slut... :)

Vet du, det märkliga är att Tant är en naturlig myggtilldragare,men i år har jag inte sett eller hört så mycket mygg som man kan förvänta sig.....

För min del har jag inte svalt så många myggor i hela mitt liv som jag svalt sista veckan.... tydligen ska man köra med munnen stängd när man kör hoj...:rolleyes: Däremot blir man mätt av dom, är det mycket proteiner i myggor??

För min del har jag inte svalt så många myggor i hela mitt liv som jag svalt sista veckan.... tydligen ska man köra med munnen stängd när man kör hoj...:rolleyes: Däremot blir man mätt av dom, är det mycket proteiner i myggor??

Tja de kan väl jämföras med normalt flyfä - rikt på protein samt inte så mycket fett....

Du kanske kan fritera hårbollarna oxå... :tummenupp

Och servera med dillmajonnäs...

Varför utsätta sig för promenad när man har gräsmatta på balkongen??:confused:

Enda anledning till att promenera i denna värme e för att gå till en badplats....

Annars e jag supernöjd med min gräsmatta på balkongen!

Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...