Skriv-vad-du-vill-tråden

Kanon!!

optimalt planerad = är egentligen för trång lgh men med skohorn går det att fixa till;-)

lugnt, centralt läge = ligger centralt mitt bland en massa "lugna" barnfamiljer som har skrikande ungar ute på gården hela dagarna..

Exklusivt renoverad = fula massiva valnötsluckor och marmorbadkar som kostade en halv miljon, man får leva med det för inte kan man slita bort så dyra grejer trots att man tycker det är fult!

Yteffektiv = samma som ovan, egentligen liten och trång men tack vare många små fiffiga hörn -och takskåp så inbillar man sig att man kommer att få plats med moster Agdas ärvda soffa i hörnet..

Äldre charm med bevarade detaljer = opraktiska fula handtag, luckor som inte stänger sig när man vill det, dragiga, flagnande fönster och stuckatur i taket som håller på att lossna.. tjusig tvågreppskran i guldplätering i badrummet som inte går att hitta ny packning till..

..allt detta enligt min egen lilla erafarenhet då jag har varit på hundratals lgh och husvisningar :)

Visst är det så!

Glöm för all del inte "visst behov av renovering" = ring roomservice annars får du inte odning på det

"något för den händige" = tja händig nog att riva skiten och börja om

"nära till dagis och skolor" = inte en lugn stund

Last edited:
optimalt planerad = är egentligen för trång lgh men med skohorn går det att fixa till;-)

lugnt, centralt läge = ligger centralt mitt bland en massa "lugna" barnfamiljer som har skrikande ungar ute på gården hela dagarna..

Exklusivt renoverad = fula massiva valnötsluckor och marmorbadkar som kostade en halv miljon, man får leva med det för inte kan man slita bort så dyra grejer trots att man tycker det är fult!

Yteffektiv = samma som ovan, egentligen liten och trång men tack vare många små fiffiga hörn -och takskåp så inbillar man sig att man kommer att få plats med moster Agdas ärvda soffa i hörnet..

Äldre charm med bevarade detaljer = opraktiska fula handtag, luckor som inte stänger sig när man vill det, dragiga, flagnande fönster och stuckatur i taket som håller på att lossna.. tjusig tvågreppskran i guldplätering i badrummet som inte går att hitta ny packning till..

..allt detta enligt min egen lilla erafarenhet då jag har varit på hundratals lgh och husvisningar :)

:fakta
Man skulle kunna lägga till ganska många mäklarklyschor.
Sjöglimt = Klassikern från sällskapsresan med spegel vinklad mot en pöl 7km bort.

Helkaklat stambytt badrum = Kakel i någon färg som gör att man måste utnyttja toan till annat än man hade tänkt sig :zpy

Nära bra kommunikationer = Vid en tågperrong som får fönstren att skallra mitt i natten.

Belägen mot lummig gård = Igenväxt innergård för att föreningen har dålig ekonomi och inte har råd med skötseln.

Fast det sämsta jag sett måste vara när det stod:
"Handdukstork" Sen var det en bild på elementet i badrummet med en handduk upphängd på det. :näsblod

Visst är det så!

Glöm för all del inte "visst behov av renovering" = ring roomservice annars får du inte odning på det

"något för den händige" = tja händig nog att riva skiten och börja om

"nära till dagis och skolor" = inte en lugn stund

Sådär, nu var alla lägenheter uteslutna. Vart fan ska jag ta vägen då?

Last edited:
:fakta
Man skulle kunna lägga till ganska många mäklarklyschor.
Sjöglimt = Klassikern från sällskapsresan med spegel vinklad mot en pöl 7km bort.

Helkaklat stambytt badrum = Kakel i någon färg som gör att man måste utnyttja toan till annat än man hade tänkt sig :zpy

Nära bra kommunikationer = Vid en tågperrong som får fönstren att skallra mitt i natten.

Belägen mot lummig gård = Igenväxt innergård för att föreningen har dålig ekonomi och inte har råd med skötseln.

Fast det sämsta jag sett måste vara när det stod:
"Handdukstork" Sen var det en bild på elementet i badrummet med en handduk upphängd på det. :näsblod

Sådär, nu var alla lägenheter uteslutna. Vart fan ska jag ta vägen då?

Haha, förlåt att vi förstör dina visioner ;-)

Vi kan ta några till...

"Fondvägg i föräldrasovrummet" = fototapet på 4X2 meter på lille Kalle (förra ägarnas son) som snorig äter på en glass vid två års ålder..

"Uppvuxen trädgård" = åk genast och införskaffa röjsåg vid inflyttningsdagen

"spännande färgsättning" = sen när blev cerise och senapsfärg fint ihop?

"charmig kakelugn som fungerar" = jävligt dåligt isolerat, kakelugnen behövs för att inte frysa ihjäl vintertid!

Haha, förlåt att vi förstör dina visioner ;-)

Vi kan ta några till...

"Fondvägg i föräldrasovrummet" = fototapet på 4X2 meter på lille Kalle (förra ägarnas son) som snorig äter på en glass vid två års ålder..

"Uppvuxen trädgård" = åk genast och införskaffa röjsåg vid inflyttningsdagen

"spännande färgsättning" = sen när blev cerise och senapsfärg fint ihop?

"charmig kakelugn som fungerar" = jävligt dåligt isolerat, kakelugnen behövs för att inte frysa ihjäl vintertid!

"Charmig kakelugn som inte fungerar = Var beredd på att frysa i vinter, sucker!

Jag tjöper en husvagn istället :tummenupp

Edit: Det är ingen som är i behov av en katt förresten?

Last edited:
Ah nybadad, sjukt skönt att slänga sig i poolen efter en 9km lång promenad.

Såg dock ingen tjock tant vid Sågen :( nåja kanske nästa gång.

:D Japp, ett av benen saknades vid leverensen!

skämt åsido, han blev påkörd och var tvungen att amputera vänster bakben när han var 6 månader gammal stackaren.. men han klarar sig utmärkt med tre ben!

Pluggen klarar sig oxå bra med tre ben :gnissla

Förstår att du känner dig nöjd med tre katter men säg till om du känner nån där han skulle få det bra

God morgon i värmen!
Någon som kan sova när det är så här varmt?
Skönt med bara 4 dagar kvar till semestern.

Meeeen vad hände med Portugal?

"Charmig kakelugn som inte fungerar = Var beredd på att frysa i vinter, sucker!

Jag tjöper en husvagn istället :tummenupp

Edit: Det är ingen som är i behov av en katt förresten?

Ere mycket mat på den? Skall grilla på lördag...

Ah nybadad, sjukt skönt att slänga sig i poolen efter en 9km lång promenad.

Såg dock ingen tjock tant vid Sågen :( nåja kanske nästa gång.

Tvättstugan minsann.......

Last edited:
Goooooooooood mooooooooooooorning... Hehe...

Det går inte att sova i vanliga sovrummet i den här värmen...
Då lägger man sig i gästrummet där det är max 18 grader... ;)

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP