Izah
Tant Rosa
Du behöver ett monster!!![]()
Kommeru på hoj på söndag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så har jag varit och kollat lite och Honda VTR och Suzuki SV1000S står högt på listan.
Det som talar emot Hondan är den onormalt höga förbrukningen...
Nej men hade det varit Simon så hade jag bara erbjudit min medkänsla!
När gumman skulle hem till mig första gången på "övernattning" så fick jag något slags storhetsvansinne och skulle bjuda på middag. Vi var 17 år och det närmaste matlagning man kommit var väl att pressa en citron i fulvodkan man handlat av farbröderna på torgbänken i Sumpan. Idioten, jag själv alltså, får för mig att jag ska bjuda på hemlagad Kina. Gumman kommer in o man får ur sig nåt i stil med "darling, slå dig ner så ska jag bara slå ihop en sötsur sås". Började värma socker i en kastrull helt avspänt o världsvant när plötsligt skiten bara kokar ihop till en brun granithård platta i botten på kastrullen, vi snackar helt odiskbart. Det krävdes mekanisk bearbetning med eldrivna verktyg för att få kastrullen ren....men ligga fick man ändå![]()
Så har jag varit och kollat lite och Honda VTR och Suzuki SV1000S står högt på listan.
Det som talar emot Hondan är den onormalt höga förbrukningen...
SVn e kukl som f****n, Tant har en sådan, en 650 men det räcker!!
Tjöp en Speed Triple, så åker du runt leende mest hela tiden!![]()
Kommeru på hoj på söndag?
Kanske, men jag har säkrat med bilskjuts om det skiter sig.
Nä nu går jag över på ölen, nu e det färdigbakat för idag i alla fall!!![]()
PRILLAN!!!jag skulle äta nu
![]()
SVn e kukl som f****n, Tant har en sådan, en 650 men det räcker!!
Tjöp en Speed Triple, så åker du runt leende mest hela tiden!![]()
Skönt att du klarade dej bra trots allt och att det verkar gått relativt snabbt med turerna med FB...![]()
Ja, märkligt nog har Honda släppt ett par såna där "bensin-kalkoner" under årens lopp...
Skam till sägandes får jag oxå säga att SV´n är jäkligt snygg.
Särskilt de som har de där diodbaklysena in under stjärten.
Men - Hondan är ändå en Honda!![]()
Som jag skrev ovan, jag gillar kåpor.
Precis så mina tankar går... SV är snyggare (dock inte snygg för mig) men Honda är ju Honda.
Fast baken på SV är ju riktigt snygg.
Fast det är klart, hade jag jobbat och inte varit pappaledig så hade blivit en CBR1000RR från 05-08 utan tvekan... så gissa vad jag byter upp mig till nästa år. (fast jag behöver garage föst)
Verkar ju vara sk!tdumt att köpa något för att köra 5 månader och sen sälja och tappa en 5-10k istället för att köpa det du verkligen vill ha och behålla i flera år.
Och innan räntan har stigit så har du betalt av lånet.. så i slutändan så har det kanske kostat dig 1-2k...
...Massa text...Och innan räntan har stigit så har du betalt av lånet.. så i slutändan så har det kanske kostat dig 1-2k...
Sa djävulens advokat...
![]()
Toppen, MinGud, jag hör av mej nästa gång jag vill göra ett galet, men underbart tjöp, så kan du förhandla det med min fruga!![]()
![]()
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025