Skriv-vad-du-vill-tråden

Så har jag varit och kollat lite och Honda VTR och Suzuki SV1000S står högt på listan.
Det som talar emot Hondan är den onormalt höga förbrukningen...

Tjöp en Speed Triple, så åker du runt leende mest hela tiden!:tummenupp

Skönt att du klarade dej bra trots allt och att det verkar gått relativt snabbt med turerna med FB...:)

Nej men hade det varit Simon så hade jag bara erbjudit min medkänsla!
När gumman skulle hem till mig första gången på "övernattning" så fick jag något slags storhetsvansinne och skulle bjuda på middag. Vi var 17 år och det närmaste matlagning man kommit var väl att pressa en citron i fulvodkan man handlat av farbröderna på torgbänken i Sumpan. Idioten, jag själv alltså, får för mig att jag ska bjuda på hemlagad Kina. Gumman kommer in o man får ur sig nåt i stil med "darling, slå dig ner så ska jag bara slå ihop en sötsur sås". Började värma socker i en kastrull helt avspänt o världsvant när plötsligt skiten bara kokar ihop till en brun granithård platta i botten på kastrullen, vi snackar helt odiskbart. Det krävdes mekanisk bearbetning med eldrivna verktyg för att få kastrullen ren....men ligga fick man ändå :)

Ibland....inser man att det är ett under att mänskligheten fortplantas...

:hihi

Du behöver ett monster!! :fakta

Sa den lilla lockerskan... :cometotheducati-träsk

Så har jag varit och kollat lite och Honda VTR och Suzuki SV1000S står högt på listan.
Det som talar emot Hondan är den onormalt höga förbrukningen...

Ja, märkligt nog har Honda släppt ett par såna där "bensin-kalkoner" under årens lopp...
Skam till sägandes får jag oxå säga att SV´n är jäkligt snygg.
Särskilt de som har de där diodbaklysena in under stjärten.

Men - Hondan är ändå en Honda! :tummenupp

SVn e kukl som f****n, Tant har en sådan, en 650 men det räcker!!

Kuk-l vaddå? :D

Last edited:
SVn e kukl som f****n, Tant har en sådan, en 650 men det räcker!!

Jo, jag har förstått det. Men ingen av dem är ju nån skönhet om du frågar mig... jag gillar kåpor. :cool:

Du behöver ett monster!! :fakta

Som jag skrev ovan, jag gillar kåpor.

Tjöp en Speed Triple, så åker du runt leende mest hela tiden!:tummenupp

Skönt att du klarade dej bra trots allt och att det verkar gått relativt snabbt med turerna med FB...:)

Som jag skrev ovan, jag gillar kåpor.
Jo, klarade mig bra men jag börjar misstänka att jag fick en spricka i lillfingret... för det gör fortfarande ont... påminner om när jag fått sprickor i revben.

Ja, märkligt nog har Honda släppt ett par såna där "bensin-kalkoner" under årens lopp...
Skam till sägandes får jag oxå säga att SV´n är jäkligt snygg.
Särskilt de som har de där diodbaklysena in under stjärten.

Men - Hondan är ändå en Honda! :tummenupp

Precis så mina tankar går... SV är snyggare (dock inte snygg för mig) men Honda är ju Honda.
Fast baken på SV är ju riktigt snygg.
Fast det är klart, hade jag jobbat och inte varit pappaledig så hade blivit en CBR1000RR från 05-08 utan tvekan... så gissa vad jag byter upp mig till nästa år. (fast jag behöver garage föst)

Precis så mina tankar går... SV är snyggare (dock inte snygg för mig) men Honda är ju Honda.
Fast baken på SV är ju riktigt snygg.
Fast det är klart, hade jag jobbat och inte varit pappaledig så hade blivit en CBR1000RR från 05-08 utan tvekan... så gissa vad jag byter upp mig till nästa år. (fast jag behöver garage föst)

Motard?? :hihi jaja.. jag vet... kåpor... Bara bråkas lite...
Du är lite som tanten i det avseendet.
Hojar utan helkåpor är inte färdiga..
Föreslå busa verkar lite onödigt men om du nu är så sugen på en CBR varför inte köpa?? Har du bara en BR eller villa så kan du ju låna upp den och betala tillbaka det så fort du är tillbaka på jobbet??
Verkar ju vara sk!tdumt att köpa något för att köra 5 månader och sen sälja och tappa en 5-10k istället för att köpa det du verkligen vill ha och behålla i flera år.
Och innan räntan har stigit så har du betalt av lånet.. så i slutändan så har det kanske kostat dig 1-2k...

Verkar ju vara sk!tdumt att köpa något för att köra 5 månader och sen sälja och tappa en 5-10k istället för att köpa det du verkligen vill ha och behålla i flera år.
Och innan räntan har stigit så har du betalt av lånet.. så i slutändan så har det kanske kostat dig 1-2k...

Sa djävulens advokat... :cdevil

...Massa text...Och innan räntan har stigit så har du betalt av lånet.. så i slutändan så har det kanske kostat dig 1-2k...

Toppen, MinGud, jag hör av mej nästa gång jag vill göra ett galet, men underbart tjöp, så kan du förhandla det med min fruga!:D :tummenupp

:huvet Hatar när de regnar och jag går ute :3freak jag blir ju blött som bara den och jag hatar de ju :4skrika:6surkart:5sure
Ha de så kul ni som får vara hemma i värmen :tungan

Sa djävulens advokat... :cdevil

Nu förstår jag inte... Här ger man råd och bra synpunkter och så
blir man fråntagen sin guda status... VA FAEN! :mad:

Toppen, MinGud, jag hör av mej nästa gång jag vill göra ett galet, men underbart tjöp, så kan du förhandla det med min fruga!:D :tummenupp

Jaja... Det är lugnt.. Jag är van att hjälpa trasiga människor så jag kan fixa
det åt dig också... :D
Med rätt argument får man igenom allt... Har man inte argumenten så gör man som treåringen... TJAAAAAAAAAAAAATAAAAAAAAAAAAA.... :hihi

Jomenvisst... det var ju så det funkade... eller inte!
Kanske inte skall nämna försäkring heller...
Men angående busan så gillar jag inte designen... men vill inte gå in mer på den just nu då du har en själv. ;)

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti