Shooter
www.bombrepa.se
Helvete, och vi som hade det så lugnt och skönt!![]()
Kommer nog inte att bli sååå stor skillnad... E rädd att en massa jobb kommer sätta hinder ivägen för knapptryckande på datorn.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helvete, och vi som hade det så lugnt och skönt!![]()
DET var inte så svårt....vrida om låset öppna o gå ut.......porten gick upp genom att trycka på en dörröppnarknapp......
Men man tycker att om det har hänt förut borde man ha mer koll..........
När min farmor bodde på hemmet som ligger vid täby centrum så hade dom kodlås för att komma ut...
Det är förbjudet att låsa in personer som inte sitter i fängelse.
Därför går alla dörrar att öppna och har man kodlås så måste koden sitta så att man ser den och på så sätt kan ta sig ut.
Det är möjligt att koden satt synligt, men jag kan inte påminna mig att den gjorde det... Men jag kommer ihåg att dörren var låst för att dom senildementa inte skulle komma bort.
Det är förbjudet att låsa in personer som inte sitter i fängelse.
Därför går alla dörrar att öppna och har man kodlås så måste koden sitta så att man ser den och på så sätt kan ta sig ut.
Fel fel fel![]()
Så här är det, på gruppboenden alltså där de med demensdiagons bor så är det helt ok att ha totalt låst avdelning, detta för deras egen skull såklart![]()
På andra typer av äldrevård ex vårdhem så är dessa oftast låsta (men det är olagligt) genom att då ha kodlås med extremt liten text (som ingen av de som bor där för övrigt kan läsa) av koden upsatt i närheten av låset så kringås detta problem.
Btw, kommer du upp till den 24.e
fan va snabb du va att själv svara då....
nä hon bagar den lilla skåningen
![]()
Nä jag kommer inte upp den 24:e tyvärr.
Näää vad tråkigt, men va fan dyk upp en annan gång istället då.
ja jag är så ego så jag tycker att mina räkningar går före en mässa
![]()
Det kommer jag att göra![]()
Kollar filmen om WTC.........
Kollar filmen om WTC.........
Vilken av de alla?
Den är bra trotts de den handlar om.
Fel fel fel![]()
Eftersom hon är blånd, går hon ju runt i cirklar, vilket betyder att hon ju kommer tillbaks med jämna (eller ojämna) mellanrum.Men vafan, har du hittat till den här tråden igen??![]()
Är aaaaaaaaavis på er som får sova om söndagsmorgnarna!!!![]()
Eeeey, Bejbi... du får skaffa dig ett annat jobb, än det du har utbildat dig till alldeles nyss.Eller... jag är HELT säker på att du får sova någon annan dag, när vi andra måste släpa oss upp.
Jag har plötsligt fått ett galet starkt behov av att få baka?!?Nu har jag ett stort problem, jag har ingen aning om VAD jag ska baka!
Snacka om problem.
Livet är verkligen hemskt.
![]()
Chokladmuffins kanske?
Baaah, det var väl inte jag som gnällde, va?!?Men om hon hade sovit så hade hon inte fått lön. Tänk så här hon kan slösurfa på SH i två timmar och få lön för att göra det![]()
Bra idé. Jag låg och bläddrade i Leila Lindholms underbara bok, A piece of cake, inatt och hon hade ett lite annorlunda recept på kladdkaka där. Kan vara värt att testa...Mitra skrev:Men om du nu ä sugen på att baka gör en kladdkaka![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |