Skriv-vad-du-vill-tråden

Ap ap ap inte blatte:mattias... Polack :fakta :D :arsele

Nu är jag ju iofs från Estland men det klart... Ni i Sverige kanske inte gör nå skillnad på folk från andra sidan Östersjön????
O jooooo Jag o Izah har konstaterat att vi är blattar... :D

Nu svär du inte åt min blattekompis ok!!!

Jag e ju oxå blaytte å gillar det kollektiva, då kan man dricka sprit minsann!!

Exactamundo...
Sprit är bra... särskilt om man dricker det med sina blattekompisar... :D :yoparty

Last edited:
Nu är jag ju iofs från Estland men det klart... Ni i Sverige kanske inte gör nå skillnad på folk från andra sidan Östersjön????
O jooooo Jag o Izah har konstaterat att vi är blattar... :D

Exactamundo...
Sprit är bra... särskilt om man dricker det med sina blattekompisar... :D :yoparty

Vistt e det så, inte född svensk medborgare så nog e man blatte alltid...
Vad nu detta innebär, ja 1a generationens invandrare (jag å Vampis b la.) är överrepresenterade i brottsstatestiken, lever i socialgrupp 3 eller lägre, är ej uniutbildade samt en massa med annat tjafs som jag bara älskar att :arsele åt!!!

Vistt e det så, inte född svensk medborgare så nog e man blatte alltid...
Vad nu detta innebär, ja 1a generationens invandrare (jag å Vampis b la.) är överrepresenterade i brottsstatestiken, lever i socialgrupp 3 eller lägre, är ej uniutbildade samt en massa med annat tjafs som jag bara älskar att :arsele åt!!!

Japp... Det är vi det... :tuttar :tungan :yoparty

Vad GÖR ni på era jobb egentligen..,,,eller vad BORDE ni göra?
Ni har ju hunnit skriva hur mkt som helst ju......:tungan

Själv har jag vart på utflykt med 27 barn.....inget jag vill göra om många gånger.....:rolleyes: .....lite för stressigt på o av bussen för min del.......
Men det var trevligt trots allt!

Själv har jag vart på utflykt med 27 barn.....inget jag vill göra om många gånger.....:rolleyes: .....lite för stressigt på o av bussen för min del.......

Vad jag har gjort idag. Hmmmm förelagt 10-12 banker skrivit förslag till tre beslut som skall till Skattenämnden, kollat kontoutdrag för 5 personer, städat skrivbordet, haft lunch tagit en promenad svarat på 3 tjänsteärenden samt pratat med chefen angående sektionsmötet på torsdag...... Och jag har fortfarande några timmar kvar att jobba....

Ja jag säger desamma, ni har ju fan skrivit mer än mig som gått hemma hela dagen:confused:

Är något av det du påbörjat avslutat?:va

Vissa tycker att jag generaliserar... :hihi

Så där ja, tre ärenden Ad acta efter bosättningskontroll samt ett övervägande om skönstaxering ut....och nu e det fika...

Satan vad sköönt kaxig du e....hmmm blir lite nyfiken jag....

Uppriktig heter det, kan vara besvärligt ibland....:huvet

Last edited:
Kan säga så här mycket... De flesta i Norrland har oxå tillgång till bil just för att det itne finns tillräckligt bra kommunikationer...

Det blir inte mycket billigare för mig med busskort än bil... Så den anledningen går inte att använda... Särskilt inte när jag måste åka hemifrån SJU TIMMAR INNAN jag börjar för att komma till jobbet kommunalt...
Jag trivs med mitt jobb och anser itne alls att jag jobbar på fel ställe...
PLus... Jag är blatte inte stockholmare... *asg*

:) Klart vi i norrland kör bil vi kan inte ta oss nån stans annars. Allt jag menade var att de finns bra kommunala medel.

Jo då jag vet att du trivs med dit jobb. Och vissa håller sina bil kostnader nere och allt de där anser ändå att de inte är nå större fel på tunnelbanna osv.

Verkar som du inte åker tillräckligt mycket tunnelbana...
El egentligen beror detta nog på att du inte åker vid rusningstrafik...
Har åkt kommunalt massa år i Sthlm... Vid rusningstrafik är det ofta nå jäkla problem... lövhalka... snö på spåren... minusgrader ute så föraren fryser inne i hytten osv...

*hatar lokaltrafik*

:) åkt mer eller mindre dagligen och väldigt många år i rusningstrafik :) visst mycke folk är de men förseningarna är små här jämte hemma där jag är uppvuxen för ex. uteblir en buss så missar du runt halva arbetsdagen pga de. Har aldrig sakt att sl sköter allt prickfritt men ser fortfarande inte nå negatift med tunnelbanna osv.

Jag förstår varför vissa har bil för att ta sig till och från jobbet här nere med. Allt jag menar är att de går enklare att ta sig fram här nere med sl än de är på många delar av landet...

Vart får man tag på ljudböcker? bibblan? internet?

Nätet kan du ladda ner eller köpa, bibblan och sen bokhandeln men dom är inte så billiga dessa böcker :)

Last edited:
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey