Skriv-vad-du-vill-tråden

ATTCHJOOO !!!!:mad:

Fuckperkeleemadderfakker.:huvet

:gråta
Jag vill hem nuuuuuuuuu...

Inge loligt på jobbet...idag heller....

Dagen började med ett underbart samtal med tjiiifen..
Han undrade varför det tagit sån tid att lösa ett case, förklarade att det berodde på att jag väntade på filer från kunden och naturligtvis så ingår inte programmet i avtalet... Tjiiiifen går i taket och förklarar att vi inte ska göra sånt som inte ingår och det håller jag fullständigt med om men vill vi ha en nöjd kund så får man iblnad gå utanför ramarna samt att kunden VILL betala för denna tjänst men det är så krångligt att få igenom att det inte går igenom...
Då fick jag minsann berättat för mig att det är bättre med en halvnöjd kund än en nöjd kund... :huvet

Det är tydligen den tiden nu...
Chiefen kom och sa att jag måste göra prognos på 2 projekt som är sammankopplade, klart kl 08.00 måndag!
Blir kvällsarbete idag, tänker fan inte sitta i helgen. :huvet

Han undrade varför det tagit sån tid att lösa ett case, förklarade att det berodde på att jag väntade på filer från kunden och naturligtvis så ingår inte programmet i avtalet... Tjiiiifen går i taket och förklarar att vi inte ska göra sånt som inte ingår och det håller jag fullständigt med om men vill vi ha en nöjd kund så får man iblnad gå utanför ramarna samt att kunden VILL betala för denna tjänst men det är så krångligt att få igenom att det inte går igenom...
Då fick jag minsann berättat för mig att det är bättre med en halvnöjd kund än en nöjd kund... :huvet

:va men om kunden betalar för besväret vad är problemet?

Det är tydligen den tiden nu...
Chiefen kom och sa att jag måste göra prognos på 2 projekt som är sammankopplade, klart kl 08.00 måndag!
Blir kvällsarbete idag, tänker fan inte sitta i helgen. :huvet

Oooooh skojsigt... Jag hade dödat honom rakt av...
Sånt där absolut hatar jag... Vill du ha nåt gjort så se till att jag kan göra det under arbetstid eller så förvarnar man i god tid så man kan ställa in sig på övertid...

:va men om kunden betalar för besväret vad är problemet?

Problemet är att kunden VILL betala för det men eftersom jag jobbar för en amerikansk firma och vi i vår tur är underkontrakterade av en annan så innebär det ca 2-4 veckor för att kunna köpa dom 4 timmarna det tar att göra jobbet...
Har föreslagit att dom skulle sätta upp en timbank som jag kan ta av när jag gör sånt här men det var tydligen ännu knöligare...

Kan ju säga att min konkurrent som sitter på samma företag som jag är överlycklig... Jag klämmer fram en massa saker som jag skulle kunna debitera för men jag får lämna över alla dom idéerna till konkurrenten istället...
för dom är ett svenskt företag och har mycket enklare att debitera för små saker.... skojsigt som faen! :gnissla :huvet

Trist är det när pressen blir så stor att logiken drunknar i byråkratin.

Men det är ganska vanligt med sådant här, mycket baseras på bonussystem och om du inte följer spelreglerna så kan det påverka din chefs bonus.

Problemet är att kunden VILL betala för det men eftersom jag jobbar för en amerikansk firma och vi i vår tur är underkontrakterade av en annan så innebär det ca 2-4 veckor för att kunna köpa dom 4 timmarna det tar att göra jobbet...
Har föreslagit att dom skulle sätta upp en timbank som jag kan ta av när jag gör sånt här men det var tydligen ännu knöligare...

Kan ju säga att min konkurrent som sitter på samma företag som jag är överlycklig... Jag klämmer fram en massa saker som jag skulle kunna debitera för men jag får lämna över alla dom idéerna till konkurrenten istället...
för dom är ett svenskt företag och har mycket enklare att debitera för små saker.... skojsigt som faen! :gnissla :huvet

Det låter som en guldgruva för din konkurrent :hihi men ett helvete för dig :3freak

Trist är det när pressen blir så stor att logiken drunknar i byråkratin.

Men det är ganska vanligt med sådant här, mycket baseras på bonussystem och om du inte följer spelreglerna så kan det påverka din chefs bonus.

Ja visst blir man impad av all byråkrati?? :hihi

Bonus?? Skämtar du eller?
Sånt lider inte vi av... Då hade man ju kanske fått ut lite extra cash...
Här får man slåss för varenda krona...

Det låter som en guldgruva för din konkurrent :hihi men ett helvete för dig :3freak

Skämta inte! Han behöver bara luta sig bakåt och låta mig sköta tänket så får dom in cash... Men men... Jag har förklarat för chefer och projektledare på alla företag men icke... Så då får dom väl ta att jag gör saker gratis då...

Och va fan är du så arg för då? :hihi

Oooooh skojsigt... Jag hade dödat honom rakt av...
Sånt där absolut hatar jag... Vill du ha nåt gjort så se till att jag kan göra det under arbetstid eller så förvarnar man i god tid så man kan ställa in sig på övertid...

Jag är van...:gnissla
En arbetsdag i den här branschen är lite som att öppna Pandoras Box, varje dag.

Jag har ingen aning, jag vaknade så'n idag. :huvet

Aj fan... Den är ju inte jätterolig näe...
undrar om det är nån dag man vaknar och längtar efter att gå till jobbet..
Var nog ett bra tag sen man kände så...

Jag är van...:gnissla
En arbetsdag i den här branschen är lite som att öppna Pandoras Box, varje dag.

:hihi
en liten låda choklad...

Vad spännande.. Eller inte...

Ja visst blir man impad av all byråkrati?? :hihi

Bonus?? Skämtar du eller?
Sånt lider inte vi av... Då hade man ju kanske fått ut lite extra cash...
Här får man slåss för varenda krona...

Det finns fler exempel på ogenomtänkta projekt...

Företaget X bestämde att skapa en ny help desk, en helt ny hemsida som kunderna skulle använda när dom hade teknikrelaterade frågor.

För att säkerställa kvallen så spikades det en bonusrelaterad poängbedömning,
inom 14 dagar skall caset vara löst och stängt, annars blev det prickar i protokollet.

Tyvärr glömde dom att help desk ofta måste gå tillbaka till frågeställaren för att få mer kött på benen, om då frågeställaren ignorerade att svara inom 14 dagar så blev det prick i protokollet ändå...

När detta "misstag" påpekades så sa dom bara jaså... ligg på mer då.

Lösningen på problemet var att omedelbart svara samt stänga nya case och ta dialogen via mail istället.

:hihi

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...