Skriv-vad-du-vill-tråden

Det är ALLTID rätt tillfälle att äta glass! :fakta

Man får äta glass före maten också. Till och med äta glass istället för mat. Glass ÄR mat! :)

DET ÄR ALDRIG FEL TILLFÄLLE ATT ÄTA GLASS!!! :mattias

Ädit: Jag glömde säga att det här även gäller SJÅKLAAAAA!!!

För att citera en riktig förståsigpåare (Positiv sådan!);

Du är klok som en bok!:tummenupp

Närrå men jävligt kinky !:D
Jaså? Men... vad gnäller du om då? :confused:

Då VET du ju att man får ta fler om de är små! :fakta

För att citera en riktig förståsigpåare (Positiv sådan!);

Du är klok som en bok!:tummenupp

Shooters och Yashas egen lilla KIB? :gnissla

Jag gillar! :D

:D Jag kan höra hur kugghjulen snurrar i skallen på Kakan
Hon passade nog på att ta en tankepaus... hon gick till bussen. Andra kugghjul som får jobba då. :rofl

Jaså? Men... vad gnäller du om då? :confused:

Då VET du ju att man får ta fler om de är små! :fakta

:D

Gäller det mig också, blev isåfall världens gladaste Puck !:D

Jaja, men jag är redan både gammal och tjock, så det kan inte bli så mycket värre. :yoparty

Förresten äter jag inte sås. :D

Ap ap ap man måste smaka, se så en sked för pappa...:D

Man får ta fler om de är små! :fakta

:nicka Har jag åxå fått lära mej! Godis, glass, snaps, drink, ja, listan kan göras lång...

Shooters och Yashas egen lilla KIB? :gnissla

Jag gillar! :D

Ursäkta, men nu gnisslar det och knastrar i kugghjulen här åxå... KIB...:va Men jag litar iofs på ditt omdöme, så jag gillar säkert minst lika mycke!:D

Men du är ju lite "special" sötis. Det visste vi ju redan. :kiss

Fick precis reda på att jag ska upp till GU-bat (grundutbildningsbataljonen, dit beväringarna kommer när dom rycker in) en vecka tidigare än planerat... varför? jo, det var så att kompanichefen ville ha mig som plutonschef istället för vapeninstruktör vilket innebär att jag får planera min egna arbetstid och får 6 instruktörer som kommer att bedriva all utbildning åt mig. Själv kommer jag planera, arbetsleda och parkera en kaffekokare bredvid datorn till och med vecka 916. Snacka om att sätta rätt man på rätt plats. Nu jälar ska det tjänstgöras istället för arbetas.... :D

Fick precis reda på att jag ska upp till GU-bat (grundutbildningsbataljonen, dit beväringarna kommer när dom rycker in) en vecka tidigare än planerat... varför? jo, det var så att kompanichefen ville ha mig som plutonschef istället för vapeninstruktör vilket innebär att jag får planera min egna arbetstid och får 6 instruktörer som kommer att bedriva all utbildning åt mig. Själv kommer jag planera, arbetsleda och parkera en kaffekokare bredvid datorn till och med vecka 916. Snacka om att sätta rätt man på rätt plats. Nu jälar ska det tjänstgöras istället för arbetas.... :D

:va :D det låter som du får bli kvar där ett tag

Oh store mästare... :bow

Har du plats för en TORPED??? :tuttar

Har alltid plats för "civila" när vi övar, speciellt när det är dags för skyddsvaktsutbildning. Dom flesta brukar dock banga när man berättar om deras utbildning i närkamp och vad som KAN hända..... :näsblod

:va :D det låter som du får bli kvar där ett tag

Jepp, men det är helt normalt. Vecka 48 samlas alla plutonchefer och planerar arbetstiden, vecka 49 - vecka 902 har vi utbildning tillsammans med instruktörerna, vecka 903 rycker beväringarna in och ska då få 7 veckors grundutbildning följt av 5 veckors utbildning inom respektive tjänstegren....

Den enda nackdelen med så lång tid är att dom sista veckorna innan påsk brukar huggormarna dyka upp på skjutbanorna vilket är en stor anledning till att jag då bär pistol..... HATAR ormar :skrämd brukar sluta med att jag springer skrikande därifrån

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!