Skriv-vad-du-vill-tråden

tölta? rider du små islandshästar grabben? ;)

Första vändan (värd att nämna) var på såna där nordsvenskar, stor var den iaf och efter 2½ timma så var jag så stel att jag ramla av hästen när jag iofs skulle kliva av, inte optimalt avslut dock.

Häromveckan var det något smalare "My" som jag inte kan modellbeteckningen på men det gick hyggligt och nu har jag blivit inbjuden för att testa detta här tölta som ska vara smooth as hell. Precis som med hojen så måste man ju testa runt, brukar det finnas några provkörningsdagar i hästvärlden? :tummenupp

Last edited:
Första vändan (värd att nämna) var på såna där nordsvenskar, stor var den iaf och efter 2½ timma så var jag så stel att jag ramla av hästen när jag iofs skulle kliva av, inte optimalt avslut dock.

Häromveckan var det något smalare "My" som jag inte kan modellbeteckningen på men det gick hyggligt och nu har jag blivit inbjuden för att testa detta här tölta som ska vara smooth as hell. Precis som med hojen så måste man ju testa runt, brukar det finnas några provkörningsdagar i hästvärlden? :tummenupp

Tölta kan bara islandshästar och ett fåtal andra hästar så det va nog islandshäst du fick testa :) tölta är fint, islandshästar är bra nybörjarponnyer!

Jo alltså det är islandshäst, det vet jag men det ligger alltså i framtiden = det som jag ska prova om någon vecka eller två. Grejjen är att jag tror hon har planerat en långrepa för vi har surrat en tid om detta och när jag nu tjyvstarta på annan ort för någon vecka sen har jag nog en dräpartur att vänta :)

Är inte att gå in på SMHI's blixträknare vara lika korkat som om min fru
skulle se Imse Vimse Spindel eller nåt liknande?? :hihi
Ja, det åskar, det är skitlångt bort, du sitter inomhus..
Hur säkert som helst... :tummenupp
Även om det kanske inte hjälper men...

När du sen är ute och rider så är du ju för det mesta i en skog eller hur?
Du har inte med dig en superberikad järnstång som skrapar i backen, fortfarande säkert.. Visst om du är dyngsur och så även hästen och ni rider ut rakt på ett fält direkt under ett åskmoln, då först gäller chansen 1 på miljonen... Lägg till stången så kanske chansen är 1 på 999999 istället..:D

så ut och slåss mot rädslan nu! :yoparty

Som jag brukar säga till frugan:

Oh you know you like it! :hihi

Man blev lite skraj när en kille i samma tornamentum-grupp som jag hade uppvisning och fick blirren i huvudet och dog på fläcken. Iofs kombinationen rustning+åska+vatten+öppet fält var dålig men det bättrade inte på modigheten för min del iallafall.
Men jag det verkar ha gått över nu, men jag kommer hålla mig i ridhuset anyways! :)

Jo alltså det är islandshäst, det vet jag men det ligger alltså i framtiden = det som jag ska prova om någon vecka eller två. Grejjen är att jag tror hon har planerat en långrepa för vi har surrat en tid om detta och när jag nu tjyvstarta på annan ort för någon vecka sen har jag nog en dräpartur att vänta :)

värm upp innan en stund själv så slipper du bli så himla stel och streeeetcha efter, yoga och ridning är en bra kombo annars!:tummenupp

Last edited:
Är det någon ny yoghurt eller? Nä men ja jag får nog se till att göra det, hoppas även på att detta "töltande" ska vara till det bättre när man rulltar fram i terrängen =)

Är det någon ny yoghurt eller? Nä men ja jag får nog se till att göra det, hoppas även på att detta "töltande" ska vara till det bättre när man rulltar fram i terrängen =)

hehe, tölt går faktiskt ganska fort, jag tycker pass som även islandshästar besitter är skönare, flygande pass är riktigt coolt :)

Flygande pass? Nomenklaturen i ämnet är inte min starkaste gren =) Men jag kan lämna en rapport när jag beprövat denna varriant, alt bilder på benbrottröntgen.

Flygande pass = när kärringen inser att "lyxkryssningen" ni skulle åka på för att fira jubileum tillsammans inte är en karibisk variant utan tur-och-retur till Åbo..

Kärring och finlandskryssning? :D Nä du för det första går väl det aldrig att genomföra och för det andra avstår jag både Åbo och särring =)

"Alltså, älskling.. Nu ska du höra."
"Ja?"
"Jag har bokat en LYXKRYSSNING för vår jubilrumsresa!"
"AAAAH!! GUUUUD, JAG ÄLSKAR DIG! Vart ska vi? Karibien? Maldiverna? MAURITIUS?!"
"Åbo."

En väldigt kort jubileumsresa och, förmodligen, ett väldigt kort skilsmässobrev. Två ord. "Skämtar du?"

Pärfäckt, då har jag en skottsäker plan om jag nu mot all förmodan skulle bli lurad till ringmärkning någon gång under ett svagt ögonblick i framtiden :tummenupp

Flygande pass? Nomenklaturen i ämnet är inte min starkaste gren =) Men jag kan lämna en rapport när jag beprövat denna varriant, alt bilder på benbrottröntgen.

Flygande pass, detta är även en islandshäst :)
gassi05%20%28Medium%29.jpg

sen har du en av de stora hästraserna som kan pass, The Tennessee Walking Horse, den här sporten gillar jag inte, förbannat påhitt där du verkar hästarnas hovar så stora att dom tar onaturligt stora steg för att lyfta hovarna, kompletteras gärna med vikter.

TheSkyCommandCurrent2yearWC.jpg

till sist har vi "pacer" som är en varmblodig häst som tävlas ungefär som i trav i detta.
i1208474423.jpg

dagens lektion, se till att impa på brudarna i stallet nu! :fakta

du som e bra på de där med hästar vad är de här för spatsering?:va

Bifogat

• SPORT-05s40olycka-st_76202w.jpg
    SPORT-05s40olycka-st_76202w.jpg
    38.7 KB · Visningar: 35
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...