Skriv-vad-du-vill-tråden

Haha, kan tänka mig att du kan det! Vaffö är du hojlös o hemlös?

Jag är inte bara hojlös och hemlös... tro(s)lös, hopplös och redlös :gnissla

Närå, förra hojen var en oreggad banhoj som jag skaffade när jag bodde i Örebro. Efter att den samlat damm 1½ år insåg jag att det var svårt att kombinera 350h arbetsmånad med att flänga runt på banor. Hemlös är för att jag får lappsjuka här. Kanske inte så mycket under sommaren men resterande 9 månader. Dessutom känns det rätt sjukt att sitta på essingeleden ett par timmar varje dag.

Övriga lösaktigheter är nog bara genetiskt :tungan

Jag är inte bara hojlös och hemlös... tro(s)lös, hopplös och redlös :gnissla

Närå, förra hojen var en oreggad banhoj som jag skaffade när jag bodde i Örebro. Efter att den samlat damm 1½ år insåg jag att det var svårt att kombinera 350h arbetsmånad med att flänga runt på banor. Hemlös är för att jag får lappsjuka här. Kanske inte så mycket under sommaren men resterande 9 månader. Dessutom känns det rätt sjukt att sitta på essingeleden ett par timmar varje dag.

Övriga lösaktigheter är nog bara genetiskt :tungan

Själv är jag också troslös, hopplös, fantasilös men sällan mållös ;)

Har du inget liv människa?! Jobba 350 tim./månad? Varför?! Vem tackar dig när du är 70?
Nej det förstår jag att det inte kan vara kul att sitta på Essingeleden, då kan man ju bli överkörd:tungan:tungan

Själv är jag också troslös, hopplös, fantasilös men sällan mållös ;)

Har du inget liv människa?! Jobba 350 tim./månad? Varför?! Vem tackar dig när du är 70?
Nej det förstår jag att det inte kan vara kul att sitta på Essingeleden, då kan man ju bli överkörd:tungan:tungan

Liv? Var kan man tjöpa sånt? ;) Fast jag var ledig hela vintern sen så det jämnade ut sig. Numera har jag skaffat ett liv med flextider och allt. Brukar börja lite senare och sluta lite tidigare :tungan
Äh, det jobbigaste är inte att man kan bli överkörd utan att det blir så förbannat kallt när det regnar :rolleyes:

Liv? Var kan man tjöpa sånt? ;) Fast jag var ledig hela vintern sen så det jämnade ut sig. Numera har jag skaffat ett liv med flextider och allt. Brukar börja lite senare och sluta lite tidigare :tungan
Äh, det jobbigaste är inte att man kan bli överkörd utan att det blir så förbannat kallt när det regnar :rolleyes:

Liv= när man har tid att stanna upp och reflektera över vart man e på väg och unna sig själv lite kvalitetstid:tummenupp
Skämma bort sig själv och då menar jag inte med pengar..
Trevligt att du numera har ett liv men måste sitta på Essingelden och bli kall i regnet? Men det kanske det är värt?:tungan

Jaja, säg till om du behöver tillfälligt husrum? Alla hojåkare (nja... kanske inte alla..) är välkomna i mitt hus!

Go moooooooooooooorron alla!!

Tydligen så gäller inte väjningsplikt gentemot hojåkare i Sthlm....

Jefla idioter säger jag bara!

God morgon, har alla förutom pucken, överlevt midsommar?

Eftersom frugan är på burken så fick jag kröka själv.
Det gick så där, så jag började renovera hallen på midsommardagen.
Ut med alla gamla garderober och laminatgolvet, sedan in med nytt golv.
Lustig gubbe vi köpte av, han hade lagt en tidningssida och produktbladet på golvet under aerolenen, 3 mars 2004 stod på tidningen.
Beige/gult är inte riktigt i vår smak utan nu blir det svart, grått och vitt i hallen.

Lustig gubbe vi köpte av, han hade lagt en tidningssida och produktbladet på golvet under aerolenen, 3 mars 2004 stod på tidningen.
Beige/gult är inte riktigt i vår smak utan nu blir det svart, grått och vitt i hallen.

Bild?

Ehh?
Du talar med killen som är sämst på att dokumentera.
Jag tog en bild när jag hittade tidningen, fast den ligger i kameran hemma.
Vi beställde centraldammsugare igår så den ska oxå in.
Elen ska dras om och nya garderober ska in.
Jag ska försöka ta lite bilder allt eftersom.

Ehh?
Du talar med killen som är sämst på att dokumentera.
Jag tog en bild när jag hittade tidningen, fast den ligger i kameran hemma.
Vi beställde centraldammsugare igår så den ska oxå in.
Elen ska dras om och nya garderober ska in.
Jag ska försöka ta lite bilder allt eftersom.

Roligt att renovera tycker jag, snart e min lya klar och å kan jag börja jeflas med grannarna på riktigt!!:D

Tydligen så gäller inte väjningsplikt gentemot hojåkare i Sthlm....

Jefla idioter säger jag bara!

Om det är till nån tröst, så kan jag meddela att iaf ganska många är konsekventa. De skrotar även högerregeln gentemot hojåkare...:rolleyes:

Men nu är beredskapen över och jag är back on track med hojåkat!:banana

Om det är till nån tröst, så kan jag meddela att iaf ganska många är konsekventa. De skrotar även högerregeln gentemot hojåkare...:rolleyes:

Men nu är beredskapen över och jag är back on track med hojåkat!:banana

Hoja någon dag?

Ledsen man jag såg ditt meddelande för sent, satt på balkongen och lyssnade till ljudbok minsann! Blev det en trevlig tur igår?

Tydligen är högerregeln i stockholm lite bakvänd... igår var det någon som tyckte att högerregel betyder förtur ut på landsväg.
Såg att det kunde ske då det var en familjefar i volvo v70 full med packning som inte hade så stor uppmärksamhet... blev full broms, glida förbi i snigelfart med fingret i luften. Tyckte mig se hur hans fru skällde på honom också. :)

Hoja någon dag?

Ledsen man jag såg ditt meddelande för sent, satt på balkongen och lyssnade till ljudbok minsann! Blev det en trevlig tur igår?

Jag åkte ut mot Värmdö en runda och fick mej fika i trädgården, hos en kompis i Gustavsberg, så Jaaa, det blev en trevlig tur!:)

Kanske kan bli nån kvällstur i veckan... Ska åka med en Trajja-kompis nån av kvällarna har vi sagt, men om jag frågar snällt, kanske jag kan få åka mer än en kväll...:rolleyes:

Högerregel? Finns det i Stockholm?:va

Endel nyttjar den ibland, som komplement till den-som-är-mest-rädd-om-sin-bil-stannar-regeln...

Last edited:
Jag åkte ut mot Värmdö en runda och fick mej fika i trädgården, hos en kompis i Gustavsberg, så Jaaa, det blev en trevlig tur!:)

Guttaperka?
Mina gamla hemtrakter, trevligt!

Edit: Tog du vägen över Skevik hem?
Den svänger trevligt! :tummenupp

Last edited:
Förutom ond höft pga. Jûrgen och min gode vän Doktorn fick för sig att hissa mig på midsommarafton.
Fyllonas beräkning på vart jag skulle landa va issså där.
Resultatet var att jag stöp i golvet som en fura !

Annars strålande sol och båtfärder i kvällsolen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT