Skrev papper på hoj idag

bebbe skrev:
Ni som har kört bana med era bumssar vad tycker ni?
Skitrolig.
Fast det är nästan ett kvarts ton järn som ska fraktas runt.
Det är absolut den roligaste cykeln jag har åkt på bana med iaf.

sEiKo skrev:
har replikan tjocka kolfiberventilkåpor också?
Det vore tufft isåfall, mindre tufft om man tvingas byta ut dom
Jo kolfiber är det .... även underkåpan är det kostade visst 20 lax olackad

berggren_martin skrev:
Ja, grattis då! Hoppas du inte blir mobbad alltför mkt här för att det är en BMW ;)
Jag blir inte mobbad när de ser den här.... Jag har själv alltid vart japps freak men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig... Tänkte att jag ska ta det lite lugnare i framtiden hoppas att det blir så ...vill liksom inte klota en tredje gång... Detta hojpaketet inbjuder kanske inte till värsta resorna heller ... Hoppas på lite lagom fart plus lite till förståss :hihi

GibsonSG skrev:
Ha en till som fastna för en sturm-Motorrad! Bara att banka på ett schysst helsystem och sen ut och visa riskokarna vart skåpet ska stå :tummenupp
Det följde med på köpet och när jag startade upp hojjen fick jag ståpäls över hela kroppen... Jag förlåter den fula boxermotorn för det härliga ljudet.... :Bugar

R1100S-01 skrev:
Man får lov och gratulera till pärlan.
Nu är även du några av de få utvalda här i landet som har förstått vad livet går ut på.

Givetvis så hänger du med i gemenskapen på BMW klubben eller ?

//Kungen
ska titta på det hela jag har ju knappt fattat vad jag har köpt ju... :jisses Däremot är den snygg :kär

Last edited:
Tack för all respons... Blev lite många svar bara men det va ju en del frågor oxå...Hoppas kunna ta bilder och lägga upp sinom tid men jag har inte fått hem buffen ännu... Hoppas även ta några ljudfiler med bild oxå .. se om polarn har lust att göra det med digitalkameran...

Nu ska vi se om vi kan få in nånn standard bild iallafall som test .....kommer ingen bild så vet ni att jag inte vet hur man gör kom med tips i så fall

Här är det om jag lyckades börjar iallfall närma mig hur jag ska göra :kocko

mvh Stimsky

Bifogat

• BMW Boxer cup.jpg
    BMW Boxer cup.jpg
    15.8 KB · Visningar: 96
  • BMW R1100S Boxer cup replika.jpg
    BMW R1100S Boxer cup replika.jpg
    34.8 KB · Visningar: 75
  • bmw r1100s boxercup replica.jpg
    bmw r1100s boxercup replica.jpg
    2.2 KB · Visningar: 57
så där ja härligt att man inte är obildbar...

Bifogat

• vis_boxercup2004_replika_03.jpg
    vis_boxercup2004_replika_03.jpg
    19.9 KB · Visningar: 78
Försäkring

:va ville inte förstöra dina ev nya premier men det här står på bmw:s hemsida

R 1100 S BoxerCup Replika – Tävlingsmaskin med landsvägskänsla

I BMW Motorrad BoxerCup är det BMW R 1100 S som är banans självklara stjärna. Det stränga reglementet för BoxerCup tillåter bara mindre avvikelser från standardutförandet, något som innebär att både människa och maskin måste gå för fullt. Alltid nära gränsen för det möjliga. Alltid på högsta nivå.

Den nya uppseendeväckande tävlingslackeringen i de BoxerCup-färgerna blått, rött och vitt, den 5,5 x 17 tum stora bakhjulsfälgen, sportchassit, Lazer ljuddämparen och den aerodynamiska motorspoilern gör en sak helt klar: BMW R 1100 S BoxerCup Replika är till kropp och själ en utpräglat sportig motorcykel. Snabb i accelerationen, smidig i kurvorna och med enastående uthållighet på långa sträckor – även på vägen är BMW R 1100 S BoxerCup Replika lika suverän på alla områden.

Kan beställas med eller utan dekaler.

Pris: från 142.500 kr

OBS! Kan inte utrustas med ABS vilket gör att BMWs märkesförsäkring ej kan användas.

Reservation för ändringar och felaktigheter. Din BMW MC-återförsäljare ger dig gärna ytterligare information.

R 1100 S BoxerCup Replika
Data
Utrustning
Bildgalleri
Färggalleri

Startsida Ny BMW MC

Stimsky skrev:
Det följde med på köpet och när jag startade upp hojjen fick jag ståpäls över hela kroppen... Jag förlåter den fula boxermotorn för det härliga ljudet.... :Bugar

1) Boxermotorn är inte ful... :fatta!
2) Vilket system blev det ? Själv så sitter det ett Laser, utan kat och ett annat chip osv... i min, och nu låter den som den inte som en Elektrolux-dammsugare längre.

Den kanske inte är ful men den har ett helt annat utseende än andra motorer.Det är som om den har bröst nipplor :tuttar . Jag har lite svårt att vänja mig vid den bara.. Däremot har jag ingen aning om vad det är för märke på avgassystemet. Men det kostade tydligen 15 lax. Jag ska fråga om systemet ska även begära kvitto på det kan va bra o ha vid ev. stöld...

Stimsky skrev:
Den kanske inte är ful men den har ett helt annat utseende än andra motorer.Det är som om den har bröst nipplor :tuttar . Jag har lite svårt att vänja mig vid den bara.. Däremot har jag ingen aning om vad det är för märke på avgassystemet. Men det kostade tydligen 15 lax. Jag ska fråga om systemet ska även begära kvitto på det kan va bra o ha vid ev. stöld...

Hmm.
Laser med dubbla rör kostar 14995:-.
Med lite tur så är det detta, och då blev jag lite avundsjuk igen.
Hoppas även att du har ABS på pärlan så att du kommer åt den urbilliga försäkringen.
Kolla även om det följer med ett motorchip till systemet eftersom att det skjuter rätt friskt annars.

R1100S-01 skrev:
Hmm.
Hoppas även att du har ABS på pärlan så att du kommer åt den urbilliga försäkringen.
Kolla även om det följer med ett motorchip till systemet eftersom att det skjuter rätt friskt annars.

Läser ni inte vad andra skriver.

Kolla Hayabusakings inlägg

Henke skrev:
Läser ni inte vad andra skriver.

Kolla Hayabusakings inlägg

Visst gör jag det.
Men, eftersom att den nya är Vit, blå och röd, och den som Stimsky lagt ut är den "gamla" som kom till landet i 16 ex så tog jag chansen och frågade om ABS´n.
Hoppas att det är OK med dig ?

R1100S-01 skrev:
Hmm.
Jo det är modellen med ABS bromsar jag hoppas på ett gott andrahandsvärde.Ooops bara 16ex. häfftigt.... Dock har jag ingen aning om chip misstänker att det är trimchip du syftar på....Seda vad menar du med skjuter rätt friskt annars eller menar du tjuter?... Det lilla jag hörde av den va att den sa DRAM på ett grovt sätt inget jag tidigare har hört...

MVH Thimmy

Last edited:
Måste göra ett extra inlägg angående motorn ....Hojjen är helt klart cool helhetsintrycket är underbart och när jag börjar tänka efter så ger ju motorn en helt annan karaktär åt bågen. Den liksom får utstrålning och karisma med en fantastisk personlig prägel... Det finns ju ändå en anledning varför jag köpte den.... För bara några dagar sedan hade jag inte en enda aning om vad jag skulle köpa, och så fick jag syn på denna KÄRLEK :kär vid första ögonkastet när sedan den startades så visste jag detta måste jag fixa råd till JAG KOMMER ATT ÅNGRA MIG tänkte jag....

Stimsky skrev:
Måste göra ett extra inlägg angående motorn ....Hojjen är helt klart cool helhetsintrycket är underbart och när jag börjar tänka efter så ger ju motorn en helt annan karaktär åt bågen. Den liksom får utstrålning och karisma med en fantastisk personlig prägel... Det finns ju ändå en anledning varför jag köpte den.... För bara några dagar sedan hade jag inte en enda aning om vad jag skulle köpa, och så fick jag syn på denna KÄRLEK :kär vid första ögonkastet när sedan den startades så visste jag detta måste jag fixa råd till JAG KOMMER ATT ÅNGRA MIG tänkte jag....

Grattis får man väl säga. Snygg, ingen dussinmaskin, (har sneglat på den där oxå) o plus för försäkringspremien = :tummenupp .

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT