Nu fick jag mig en tankeställare när jag läste Ruboos tråd om knäskrap med Duken.
Igår körde jag några extravarv i en rondell, och jagade självklart den lägsta möjliga vinkeln. Eftersom jag inte vågade titta ner och se hur nära marken jag var, så drog jag ut tårna sidleds från fotpinnarna (hade endast tårna på dem, som om man står på tå) och upptäcker till min förtjusning att stöveln då skrapade i asfalten.
Hur nära var jag till att skrapa i fotpinnarna?
För några veckor sedan testade jag att luta hojen stillaståendes och se när grejerna skrapade i, och det var ju en (minst sagt) rejäl lutning på hojen när fotpinnarna tog i.
Någon här som skrapat fotpinnarna? Finns ju klipp på youtube när folk gör det, och rondellkörning är ju fusk... Någon här som klarat av det i en riktig kurva?
Liten edit: Riktar mig nog till den lilla skaran offroad-åkare här, hur det funkar på sporthoj med fotpinnarna vet jag inte
Igår körde jag några extravarv i en rondell, och jagade självklart den lägsta möjliga vinkeln. Eftersom jag inte vågade titta ner och se hur nära marken jag var, så drog jag ut tårna sidleds från fotpinnarna (hade endast tårna på dem, som om man står på tå) och upptäcker till min förtjusning att stöveln då skrapade i asfalten.
Hur nära var jag till att skrapa i fotpinnarna?

Någon här som skrapat fotpinnarna? Finns ju klipp på youtube när folk gör det, och rondellkörning är ju fusk... Någon här som klarat av det i en riktig kurva?
Liten edit: Riktar mig nog till den lilla skaran offroad-åkare här, hur det funkar på sporthoj med fotpinnarna vet jag inte

Last edited: