Skramlande Keihin Flatslide 39or?

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej mina Keihin 39or skramlar när hojen står på tomgång upp till ca3-4000 rpm. det är trottlarna som låter för dom tystnar när jag trycker på dom. är det lagren som är slut eller ska dom låta? :va :va :va :va :va

timpalompa skrev:
2131631 Hej mina Keihin 39or skramlar när hojen står på tomgång upp till ca3-4000 rpm. det är trottlarna som låter för dom tystnar när jag trycker på dom. är det lagren som är slut eller ska dom låta? :va :va :va :va :va

Dom ska skrammla :yoparty

Peder Rosberg skrev:
2131822 Dom ska skrammla :yoparty

Skall dem?????? :va

Om vi talar fcr39 dvs med kulagrade trottlar så har jag mycket svårt att tänka mig att de skall vibrera tillräckligt för att man skall höra skrammeljud över insugningsljud och motorljud. Så kraftiga vibrationer borde ju leda till utslitna nålar och nålsäten på nolltid.
Plocka ner och okulärbesiktiga verkar allt normalt och där inte är något glapp så är det säkert normalt.

Boris JR skrev:
2132439 Skall dem?????? :va

Om vi talar fcr39 dvs med kulagrade trottlar så har jag mycket svårt att tänka mig att de skall vibrera tillräckligt för att man skall höra skrammeljud över insugningsljud och motorljud. Så kraftiga vibrationer borde ju leda till utslitna nålar och nålsäten på nolltid.
Plocka ner och okulärbesiktiga verkar allt normalt och där inte är något glapp så är det säkert normalt.

Det är ju någon mm glapp mellan troteln och "stomen"? någon som vet om det finns några banor som brukar bli slitna där trottel vagnen går i?

Boris JR skrev:

Jepp dom skall! Det är, för varje gång som insugningsventilerna öppnar och
stänger, så gör trottlarna likaså (tomgång) och som freppa skriver så låter det
ungefär som kastanjetter :tummenupp

Det låter ju riktigtnice med lite lätt skrammel.. hörs ju att det finns lite mer effekt än orginal där kanske.. . allt helt normalt

Bhult skrev:
2140329 Det låter ju riktigtnice med lite lätt skrammel.. hörs ju att det finns lite mer effekt än orginal där kanske.. . allt helt normalt

vad skönt att höra då kan jag slappna av.... :) :) :) :)

Boris JR skrev:

Nejdå - alles in ordnung!

Det är inte trotteln i sig som klapprar, utan en på trotteln anbringad "vacuum release valve" en historia som hindrar att trotteln i sig sugs gast som en dammlucka i slidspåret.
Allt i sin ordning alltså.

har nå likn på min zxr 750, ska de va så :va

De e ju de som e trevligt med flattisar. Hade FCR 41:or på min Blackbird-motor med korta trattar rakt ut i det fria. Fy fan va den lät underbart

Jajamensan, FCR-er klapprar, det bara är så. Mina med. Jag tycker det låter lite småkul.
Per

heliac skrev:
2141047 Hade FCR 41:or på min Blackbird-motor med korta trattar rakt ut i det fria. Fy fan va den lät underbart

Suger den inte i sig småfåglar och annat småvilt då??
Hur gjorde du om det regnade/tvättade??

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...