timpalompa
Hej mina Keihin 39or skramlar när hojen står på tomgång upp till ca3-4000 rpm. det är trottlarna som låter för dom tystnar när jag trycker på dom. är det lagren som är slut eller ska dom låta?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

timpalompa skrev:2131631Hej mina Keihin 39or skramlar när hojen står på tomgång upp till ca3-4000 rpm. det är trottlarna som låter för dom tystnar när jag trycker på dom. är det lagren som är slut eller ska dom låta?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Peder Rosberg skrev:2131822Dom ska skrammla![]()

Boris JR skrev:2132439Skall dem??????
Om vi talar fcr39 dvs med kulagrade trottlar så har jag mycket svårt att tänka mig att de skall vibrera tillräckligt för att man skall höra skrammeljud över insugningsljud och motorljud. Så kraftiga vibrationer borde ju leda till utslitna nålar och nålsäten på nolltid.
Plocka ner och okulärbesiktiga verkar allt normalt och där inte är något glapp så är det säkert normalt.
Om vi talar fcr39 dvs med kulagrade trottlar så har jag mycket svårt att tänka mig att de skall vibrera tillräckligt för att man skall höra skrammeljud över insugningsljud och motorljud. Så kraftiga vibrationer borde ju leda till utslitna nålar och nålsäten på nolltid.
Plocka ner och okulärbesiktiga verkar allt normalt och där inte är något glapp så är det säkert normalt.
Bhult skrev:2140329Det låter ju riktigtnice med lite lätt skrammel.. hörs ju att det finns lite mer effekt än orginal där kanske.. . allt helt normalt

heliac skrev:2141047Hade FCR 41r på min Blackbird-motor med korta trattar rakt ut i det fria. Fy fan va den lät underbart
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |