Skräckfilm på riktigt i Södertälje

Jag är förundrad över psykologin bakom det hela, närmare bestämt hur kärringen påstår sig älska honom och gå med på allt detta. Det är inte första gången en kvinna blir kär i någon som torterar henne.

Jag är förundrad över psykologin bakom det hela, närmare bestämt hur kärringen påstår sig älska honom och gå med på allt detta. Det är inte första gången en kvinna blir kär i någon som torterar henne.

Och inte sällan blir dom ihop i finkan igen, han är ju så snäll totte, när han inte mördar mig.

Det verkar även som dom hoppar från kvinnomisshandlare till kvinnomisshandlare.

I vissa delstater i USA är det livstid för kidnappning t.ex, för att få lite perspektiv.
Nu blir det max 3 års hotell, med fritt gymkort, bra mat, lite biljard etc...sen kan han besöka henne igen & skära av den andra hälsenan.

Heja Sverige!

Jag vill inte ta bort fokus från trådämnet men det är lika kul varje gång man hör det är med lyxen man har i svenska fängelser.
Alla är snälla, de får suverän mat, möjlighet till att träna, baka kakor och ha fiskdamm.

Egentligen borde man låsa in dom och slänga bort nyckeln för att inte tala om dödsstraff, det borde ju vara standard inte minst om man får tro Stulet/Upphittat avdelningen.

Det kan ju man lista ut röven och en bit krita att kasta bort nyckeln eller dödsstraff inte fungerar som det är tänkt.
Eftersom vi är inne på USA så kan vi ju ta det som exempel.
Om dödsstraffet skulle fungera som det är tänkt så skulle befolkningen inte våga begå den typen av brott som skulle kunna ge dödsstraff som påföljd. Och så är det ju?
46st i USA fick dödsstraff 2010, vaaaaa????? Men då kanske det inte funkar som tänkt:va
http://www.amnesty.se/vad-gor-vi/dodsstraffet/dodsstraffet-i-varlden/fakta-och-siffror/
Sen finns det aspekten med att staten dödar en människa, finns inte det då inte möjlighet att man blir martyr i likasinnade människors ögon?

Men att slänga bort nyckeln borde ju garanterat ha rätt effekt, dom ska ha det dåligt i fängelse.
Jag själv hade varit ganska sur på staten efter en sådan resa, och garanterat gett igen på mitt sätt.
För alla vet ju att en slagen hund direkt blir familjehund om det bara får byta ägare.

Känslorna man får när man läser artikeln är precis som ni har skrivit, men vad blir jobbigast för personen ifråga? .
Självklart är inte SH något debattforum men jag har heller ingen förhoppning med inlägget.

Last edited:
Det var bara en tingsrättsdom. Jag kan nog sätta en liten slant på att åklagaren inte är nöjd med utfallet och kommer att överklaga.

Det får vi hoppas. Innan dom ens funderar på att släppa ut en sån där så tycker jag dom ska ta i beaktning hur stor sannolikheten är att han söker upp kvinnan och dödar henne när han kommer ut. Det står ju att han har hållit på så där i flera år så det är ju uppenbarligen ett personlighetsdrag och ingen impulsgrej som han har fått för sig i ett sinnessvagt tillstånd. Känns ju som risken är ganska stor att han är ungefär likadan när han kommer ut igen efter 4 år. Tycker inte såna där ska ha tidsbestämda straff faktiskt.

Herre jävlar. Det man kan gotta sig åt är att han kommer inte sitta avskilt i fängelset, så som pedofiler och sexualförbrytare gör. Utan med lite tur hamnar han bland alla andra fångar, och förmodligen läser de också aftonbladet ;)

haha

Vill en man få kärlek är det rent statistiskt sett effektivt att begå grova brott.

http://www.farbrortorsten.com/vilka/texter/mord_ger_karlek.php

haha, även josef är populär

Personalen på det fängelse där Josef Fritzl sitter påpekar visserligen att han har fått en del hatbrev också. Men mannen som höll sin dotter inspärrad i källaren i 24 år har fått hundratals kärleksbrev från okända kvinnor.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/kvinnor-som-alskar-kriminella-man_1494381.svd

Last edited:
Herre jävlar. Det man kan gotta sig åt är att han kommer inte sitta avskilt i fängelset, så som pedofiler och sexualförbrytare gör. Utan med lite tur hamnar han bland alla andra fångar, och förmodligen läser de också aftonbladet ;)

Kriminalvården har börjat skilja intagna som dömts för våld i nära relationer från normalfångar. Detta för att dels få det lugnare på anstalterna och dels för att kunna köra olika påverkansprogram.

Men huvudsaken är väl att dom 46 pers inte finns längre?

//Jeppe

Ja, enligt USA:s rättssystem men frågan är ju snarare vilken skillnad dödsstraffet gör eftersom det inte har önskad effekt. Personerna dör ju, men det måste ju vara bland det enklaste vägen ut, med förutsättning att man inte är rädd för döden.
Problemet försvinner i och med att man utdelar ett dödsstraff, men vilken skillnad gör det på det stora hela?
Man skulle skapa ett tryggare samhälle där tex. våld/sexuella handlingar mot barn fångas upp tidigare och ett effektivare samarbete mellan polis, socialtjänst, kommun osv.

Men vafan vet jag, vi kan ju återgå till lagstiftningen innan år 1921 det vore ett steg mot utveckling och hade verkligen lagt fokus på rätt samhällsproblem. Iran, Somalia, Nordkorea, Kina, dom har ju dödsstraff och det går ju hur bra som helst, självklara förebilder för Sverige, där det mest har blivit för mjäkigt.

Men vafan vet jag, vi kan ju återgå till lagstiftningen innan år 1921 det vore ett steg mot utveckling och hade verkligen lagt fokus på rätt samhällsproblem. Iran, Somalia, Nordkorea, Kina, dom har ju dödsstraff och det går ju hur bra som helst, självklara förebilder för Sverige, där det mest har blivit för mjäkigt.

Håller helt med dej i hela ditt inlägg.
Men får Sossarna med VPK Juholt i spetsen så är det möjligt att han transformerar Sverige till 1921 han älskar ju vänster och har säkert ryssland som förebild.

Är fan fortfarande upprörd över den där sjuka händelsen.. Nästan värst är ju att hon redan fått bevisat en gång att hon inte kommer undan.. Hon försökte anmäla han en gång och efter det fick hon bara ännu mer tortyr av fanskapet.. Människor som upprepade gånger utgör sådan fara för andras liv ska inte få komma ut igen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT