Skorrning

seyou skrev:
Lägg upp en ljudfil

Orka.

MattE. skrev:
Skippa fördomarna och kom ihåg att Sveriges tredje största stad finns i skåne.

Maaaaaallmmööööu, schalalalalaaa, maaaaaallmmööööu, schaaalalalaaaaaa.

Nej men allvar.. klart det finns undantag. Kanske.

gör som en äkta västgöte [uttalas vÄcchötte] å använd "skorrande" när de behövs.. som när man säger räva (lyssna på the king eddie meduza så fattar ni) .. de e bara de att skåningarna tatt de för långt å säger de jämt..

e ju nått luder på P3 som snackar på lördagar tror ja de e .. hon kan fan inte prata förståeligt, de låter som om hon sväljer tungan när hon pratar.. hon har problem å säga nån annan bokstav med, så de blir bara katastrof

MattE. skrev:
Skippa fördomarna och kom ihåg att Sveriges tredje största stad finns i skåne.

stad?

seyou skrev:
Skåningarna uttalar R långt, långt ner i halsen och det låter förjävligt. Vi vill ha en äkta skåning till tråden som erkänner varför han håller på med sitt missbruk.

:lol :lol :lol

heimdal skrev:
e ju nått luder på P3 som snackar på lördagar tror ja de e .. hon kan fan inte prata förståeligt, de låter som om hon sväljer tungan när hon pratar.. hon har problem å säga nån annan bokstav med, så de blir bara katastrof

Du tänker nog på Rebecka Vinterbarn Älg (eller hur det stavas). Kan hålla med om att det är lite besvärligt att höra henne "p-ata". Det blir så om man är skånsktalande och råkar beblanda sig för mycket med rullande-R folk. Värst är ändå bruden i den där filmen vars namn jag inte kommer på just nu. Hon spelar barnvakt och förför folk iallafall. Har varit med i en Beck-film också. Hon försöker väl prata någon form av rikssvenska men ibland slinter hon och värsta bondgårdsskånskan väller ut :död Man vill ju bara gömma sig under en eller femtio kuddar när hon öppnar käften för att det är sååå pinsamt.

Ringo skrev:
:lol :lol :lol

Du tänker nog på Rebecka Vinterbarn Älg (eller hur det stavas). Kan hålla med om att det är lite besvärligt att höra henne "p-ata". Det blir så om man är skånsktalande och råkar beblanda sig för mycket med rullande-R folk. Värst är ändå bruden i den där filmen vars namn jag inte kommer på just nu. Hon spelar barnvakt och förför folk iallafall. Har varit med i en Beck-film också. Hon försöker väl prata någon form av rikssvenska men ibland slinter hon och värsta bondgårdsskånskan väller ut :död Man vill ju bara gömma sig under en eller femtio kuddar när hon öppnar käften för att det är sååå pinsamt.

mkt möjligt.. tror hon har P3 love eller nått.. har för mig att hon inte kan säga r eller j eller nått likannde.. störande e de iaf :huvet

seyou skrev:
Skåningarna uttalar R långt, långt ner i halsen och det låter förjävligt. Vi vill ha en äkta skåning till tråden som erkänner varför han håller på med sitt missbruk.

Mer skåning än mig är nog svårt att bli, Bor också på landet och har jobbat me bönder och då snackar vi grov skånska, Näst intill så jag inte förstår vad dom säger ibland.

Skåningar uttalar nog relaterat till övriga Sverige R = ÄÄR elr ARR.

Jo, men varför gör ni inte det när ni sjunger. :4skrika ( Jag allmänt skiter i om timbuktu gör det)

seyou skrev:
Jo, men varför gör ni inte det när ni sjunger. :4skrika ( Jag allmänt skiter i om timbuktu gör det)
Ja man ska inte skriva km man är fylllen, men nu ska ajag fröska vara normal okej bra hej hej

vem?

ja.

Det är så att di vi skau ingarna har en inneboende spankjor i oss och fdärför sjunger vi inte så

pepparkaksgubbarna sjunger jagh jättefint.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg