Skorrning

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Varför skorrar inte folk som vanligtvis skorrar när dom sjunger. Tex Lena ph. :va

Vad är skorra? Skåne Rrrrrrrr elleRR?

Jag tror att alla skåningar tycker det är JäTtEhÄfTigt att skorra men när dom sjunger så låter det förjävligt.

Eller också är det så att alla skåningar är danskar och sprider den danska propagandan i det fina och ljuva sverige med sina skorrningar.

Det tror jag iallafall :rolleyes:

Zee skrev:
Vad är skorra? Skåne Rrrrrrrr elleRR?

När dom felar på att säga R

Hur uttalar dom då?

Skåningarna uttalar R långt, långt ner i halsen och det låter förjävligt. Vi vill ha en äkta skåning till tråden som erkänner varför han håller på med sitt missbruk.

seyou skrev:
Vi vill ha en äkta skåning till tråden som erkänner varför han håller på med sitt missbruk.

Signing up. :fakta

Edit: Det är JäTtEhÄfTigt att skorra. FrågoRRRRR? :D

seyou skrev:
Men du är ju inte från skåne. dah :7peta

Jo föRR fan. Born and raised in KRRRRistianstad, Skånischland, da eastcoast.

Fire away. :cometopapa

Ok, men ge mig då ett svar varför ni skorrar när ni pratar men inte när ni sjunger.

Skorrar ni på engelska också?

Peps skorrar. Och Timbuktu, eller hur fan han nu stavar sitt namn. Och Mikael Wiehe. Afzelius skorrar också, men han är död.

seyou skrev:
Ok, men ge mig då ett svar varför ni skorrar när ni pratar men inte när ni sjunger.

Skorrar ni på engelska också?

På fråga A svarar jag "ja".

På fråga B ang. sjungning svarar jag "inte den blekaste för jag kan inte sjunga, men det lutar åt nej".

På fråga C svarar jag "yupsydaisy, amärikcanska rular".

..vad var fråga A nu igen.. :va

Summa kardemumma blir att man pratar så det laudor vittit oavsätt hooket sprauk man pradar. Pradar man ingliska sau bliRRRe RRR som lautor bässt. Skånnska prataRR man mä vittia RRR sau de hörs va man kommer ifrau. Sjunger gör man bara näRR man ä föller så de vettifan huR dä lautor. Men antaglien bra jälla illa.

Då skorrar ni bara när det passar er. Och oftast när vi som inte skorrar är i närheten så vi inte ska förstå. :mad

seyou skrev:
Då skorrar ni bara när det passar er. Och oftast när vi som inte skorrar är i närheten så vi inte ska förstå. :mad

Om du inte provat att ringa till twettäkta tokholmare på ngn kundservice o prada rikti skånnska mä dom mä RRRiktia RRR så har dunte provat den roliga sidan av livet! Var e banana-knappen nuigen..?

Zee skrev:
Om du inte provat att ringa till twettäkta tokholmare på ngn kundservice o prada rikti skånnska mä dom mä RRRiktia RRR så har dunte provat den roliga sidan av livet! Var e banana-knappen nuigen..?

Vad heter drogen du går på idag, Zee? Ge mig lite.

seyou skrev:
Hur uttalar dom då?

Skåningarna uttalar R långt, långt ner i halsen och det låter förjävligt. Vi vill ha en äkta skåning till tråden som erkänner varför han håller på med sitt missbruk.
Vad snackar du om, ett skånskt R är kort, inte Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr som Tokholmarna gör.

Du snackar om bönder som säger Är som äÄÄÄRrr med tungan ute.

så pratar INTE skåningar, bara bönderna.

Last edited:
McB skrev:
Vad heter drogen du går på idag, Zee? Ge mig lite.

Lide sprallevann e aldrig fel. Cheers mate.

Jag är dock ej full/hög/nitad/aspackad/dyngad/rebootad.

Än.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...