SkolProjekt - Minimoto

jaha hur går det?
 
Var fixar ni motor ? isf std eller trim ? eller kanske kina.. hoppas inte det för ett sånt fint arbete krävs en riktig motor :) :)
 
har du mått på hojjen (längd höjd vikt)
tror att en 80cc cross motor kan bli lite väl pigg!(om hojjen e för liten)
men colt! :yoparty
glömm inte att se över sitt ställningen om ni ska tävla med den...
 
Kul killar, ser riktigt bra ut.

Har en fundering bara, bromskivan som ni använder från shimano är nästan lika stor som fälgen. Jag tror att ni kommer att få problem med oket som skall klämmas in emellan. Har ni kollat upp det. Kanske borde ni svarva ner skivans diameter något.

Lycka till med projektet :tummenupp
 
Kom med lite bilder! är skitsugen på att se hur det kommer se ut ?! ;D
Verkar blir skiitbraju!
 
Vad dött det var här, han har inte uppdaterat på flera månader.. säkert ett nerlagt projekt.. :va :confused:


Tufft om man nu efter ett par månader kunde få se hur det blev.. :Bugar
 
Olle_tzr som startade tråden har inte varit online sen 2005-05-15 har ja för mig de stod...de är ju ett tag sen...han kanske bygger så hårt att han inte hinner surfa sporthoj.....=)
 
Någon som vet hur det gick, blev det nått till slut?

Så här ser mitt projekt ut nu, ska gjutas av i veckan.
 

Bifogat

  • 12febB.jpg
    12febB.jpg
    62.7 KB · Visningar: 105
Men vafan, så tog det bara slut:( Var ju ett störtskönt projekt ju, någon måste väl ändå veta vad det blev av det??:va

Någon som vet hur det gick, blev det nått till slut?

Så här ser mitt projekt ut nu, ska gjutas av i veckan.

Snyggt!:tummenupp

Önskar att jag också hade en massa avancerade leksaker ute i verkstaden:rolleyes: :D Vad har du för motor i din?:)
 
Last edited:
Men vafan, så tog det bara slut:( Var ju ett störtskönt projekt ju, någon måste väl ändå veta vad det blev av det??:va



Snyggt!:tummenupp

Önskar att jag också hade en massa avancerade leksaker ute i verkstaden:rolleyes: :D Vad har du för motor i din?:)

tack
Det är en blatakopia som än så länge är orginal förutom ny skrud,
kommer lite mer fix innan sommaren.
 
tack
Det är en blatakopia som än så länge är orginal förutom ny skrud,
kommer lite mer fix innan sommaren.

Jag förstår:)
Jaja, snygg lerform eller vad man ska kalla det i alla fall:tummenupp Gjuter du kåpornas formar rakt på leran sen eller hur gör du?
Ok, lägg upp en tråd när tiden väl är inne! Vore kul att se vad du gör av det:)
 
Jag förstår:)
Jaja, snygg lerform eller vad man ska kalla det i alla fall:tummenupp Gjuter du kåpornas formar rakt på leran sen eller hur gör du?
Ok, lägg upp en tråd när tiden väl är inne! Vore kul att se vad du gör av det:)

finns tråd, kolla din gästbok
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top