Då jag har fått kritik och blivit ifrågasatt huruvida jag är seriös lr inte för att ha skapat denna tråd, vill jag säga följande:
Hade den här tråden varit oseriös lr dyl på sporthoj, är jag helt säker på att någon moderator på denna sajt hade tagit bort det.
Vidare så ligger tråden under rubriken:
Överflödiga Diskussioner Det s.k "OT" (off topic) forumet är till för diskussioner som inte passar i MC-diskussionsforumet. Följ Reglerna!
Det är ett stort ansvar att ta hand om barn, inte bara de egna, utan även andras. Det är inte min vilja som jag försöker få igenom, utan vad de båda flickorna vill. De älskar att studera, är vetgiriga och kunskapstörstiga. Jag ser ingen anledningen att ändra på detta. Vill de lära sig saker så får de göra det, ser inget ont i det.
Att de hamnar i en klass tillsammans med elever som är något/några år äldre, ser jag inte som något problem. De har ALLTID varit yngre än sina klasskamrater sedan de började i skolan vid sex års ålder, med början i tredje klass.
De pluggar 8-9 skoltimmar om dagen inklusive läxor, förutom 10-åringen som går en dag extra i veckan på universitet.
Leker på fritiden gör de som alla andra flickor, med dockor, målar, ritar, cyklar m m samt umgås med jämnåriga och även äldre från skolan de går i.
SLUT
Vill passa på att tacka för all den info medlemmar på detta forum bidragit med.
Ingen nämnd, ingen glömd. Håller på att titta på dem nu.
Önskar er alla en riktig God (H)jul & Gott nytt Hojår.
mvh
Siewert