Skola för barn med hög IQ

Hahahahah, så det var inte ett "stavfel" :tummenupp
Hur smarta kan kidsen vara om läraren pratar engelska sådär? :rofl

Vet att Nicole (tioåringen), har fått erbjudande från tre universitet, att börja studera där på heltid. GRATIS! San Marcus (den mest ansedda inom medicin), Decana de America (det äldsta Universitet) och National de Engenieria.

Marcela som är nio år, har fått erbjudande från ett universitet.Universitad National San Marcus.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lima
http://www.eco-web.com/register/02987.html

Så säg det DU!

Vet att Nicole (tioåringen), har fått erbjudande från tre universitet, att börja studera där på heltid. GRATIS! San Marcus (den mest ansedda inom medicin), Decana de America (det äldsta Universitet) och National de Engenieria.

Marcela som är nio år, har fått erbjudande från ett universitet.Universitad National San Marcus.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lima
http://www.eco-web.com/register/02987.html

Så säg det DU!

kanske ska rätta mig själv och istället skriva : De där barnen måste vara sjukt smarta eftersom de lär sig perfekt engelska av en lärare med grova meningsuppbyggnads problem :yoparty

Uahaa tror inte detta e rätt plats att få råd om skola för underbarn direkt, detta är iafalla tänkt att vara ett sporthoj forum även om det smyger sig in en massa annat löst folk :D så blire nog svårt hitta nån med expertis inom området. Bara en känsla såklart men finns säkert forum för smarta människor, ring mens-folket tex de har säkert pejl på vart smarta ska gå i skolan =)
Lycka till me studerandet !

Enda roliga med skolan är ju träffa alla kompisar.
Skulle ju kännas lite wierd o glida till skolan o studera med folk som är 18+ när man själv är 10.

Känns ju som att intressena lär vara lite annorlunda.

Smart det det är jag för dum för att vara.

Men du borde väl ändå kunna skriva skriva?

Sorry :rolleyes:

Enda roliga med skolan är ju träffa alla kompisar.
Skulle ju kännas lite wierd o glida till skolan o studera med folk som är 18+ när man själv är 10.

Känns ju som att intressena lär vara lite annorlunda.

Akademiska eliten och sociala eliten brukar inte alltid hänga ihop :gnissla

Last edited:
Akademiska eliten och sociala eliten brukar inte alltid hänga ihop :gnissla

Sant, dock lär dom ändå ha rätt annorlunda intressen även fall dom båda är akademiska.
Inte direkt så en 10 åring hänger med o festar lr snackar om helgens ligging.

Det är väl inget farligt om de placeras i sin normala årskull??
Dom måste ju faktiskt lära sig ett helt nytt språk nu och även en ny kultur. Är det inte lite taskigt att försöka få in dessa barn bland äldre elever bara för att dom är duktiga på vissa saker. Låt dom vara barn och se till att dom får studera på sin nivå men med jämnåriga elever. Begåvade barn har samma rätt till specialundervisning som barn som har lite svårare att lära in, men det krävs att ni som föräldrar ser till att det blir så. Att sätta nio-tioåringar i högstadiet låter inte som nån smart idé eftersom dom i första hand måste få vara barn och ha normala kontakter med jämnåriga.

Finns friskolor som låter var elev lära sig i sin takt, så att dom fortfarande är i sin årskull... Exet jobbade på en lågstadieskola av den typen...
Dock är detta i sthlm.

Men om det är för superkids vet jag inte...
Det är minst lika viktigt med den sociala biten tycker jag i alla fall, så att låta barn gå med äldre tycker jag är fel...

Last edited:
alltså, vilken seriös snubbe söker hjälp om det här ämnet på ett forum som pratar mutter, skruv och en och annan kubik?
sorry, men vill du ha hjälp; vänd dig till någon studievägledare som inte har huvudet i sanden.
hejpåre

Jisses.. 9 av 10...

Vi avhandlar allt från hur folk torkar sig i röven till nobelpriset på det här forumet. Men när någon frågar var man bäst lär sina barn något så blir det ett jävla liv. Blir ni så provocerade av att hans styvkottar är smartare än er eller att han försöker se till att de lyckas bättre än er eller vad fan hänger det i?

Jävla vänsterpack..

ONT: Jag har ingen aning om var du ska stoppa kottarna i skolan. Men det känns väl som att stockholmregionen alt. malmö eller göteborg kan vara en bättre start än något annat. Om jag vore du skulle jag försöka ta kontakt med några amerikanska universitet och försöka få ett stipendium dit. Då kan du ta med frugan och lämna det här jävla skitlandet för att aldrig komma tillbaka.

Till trådskaparen: Mensa har ett program för begåvade barn, du kan läsa mer om det på http://www.mensa.se/index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=94

Jag har ingen aning om vad det innebär eftersom jag inte är barn längre (och när jag växte upp var det socialdemokratisk "alla-skall-vara-lika-dåliga-skola" som gällde.) Men jag kan tänka mig att programmet har samlat en hel del information om just de frågeställningarna du har. Droppa dem ett e-mail, det kostar inget.

Till den allmäna debatten: Jag tror inte heller att det är nyttigt med för stora åldersspann mellan barnet och resten och klassen. Men jag gissar att specialskolorna låter barnen läsa en högre nivå tillsammans med jämnåriga. Det handlar alltså inte om att sätta en 10-åring på gymnasiet bland 17-åringar.

Bladins i Malmö?

Bladins erbjuder förstklassig utbildning i en inspirerande miljö. Vi ger varje individ
möjlighet att utveckla sin fulla potential och stimulerar eleverna att ta ansvar i en
global värld.

http://www.bladins.se

Haha... snyggt gurkan!!

Gällande ärendet, så kommer jag ifrån Lund. Här finns en stor tradition med hög kvalité på utbildningarna och samarbete med högre utbildningsinstanser i staden (grundskola-gymnasie-Universitetet). Brukar topprankas i Sverige.

Jag har en bekant som nu doktorerar i teknisk fysik, vid 22 års ålder. Han gick i ordinarie klasser på gymnasiet men eftersom universitetet ligger precis intill fick han möjlighet att läsa extrakurser där under tiden för att "utmana" honom. Det fungerade bra för honom, så jag skulle nog rekommendera er att bosätta er i en universitetsstad eftersom där finns möjligheter och tradition att lösa dylika "problem".

p.s. vad definierar ni den "sociala eliten" som? Stureplan, doku-såpa kändisar och Jessica Simpsson?!?
De riktigt intellektuella definieras genom att de är smarta nog att undvika sådant.. De spelar i en annan division..

Last edited:
Då jag har fått kritik och blivit ifrågasatt huruvida jag är seriös lr inte för att ha skapat denna tråd, vill jag säga följande:

Hade den här tråden varit oseriös lr dyl på sporthoj, är jag helt säker på att någon moderator på denna sajt hade tagit bort det.

Vidare så ligger tråden under rubriken:
Överflödiga Diskussioner Det s.k "OT" (off topic) forumet är till för diskussioner som inte passar i MC-diskussionsforumet. Följ Reglerna!

Det är ett stort ansvar att ta hand om barn, inte bara de egna, utan även andras. Det är inte min vilja som jag försöker få igenom, utan vad de båda flickorna vill. De älskar att studera, är vetgiriga och kunskapstörstiga. Jag ser ingen anledningen att ändra på detta. Vill de lära sig saker så får de göra det, ser inget ont i det.

Att de hamnar i en klass tillsammans med elever som är något/några år äldre, ser jag inte som något problem. De har ALLTID varit yngre än sina klasskamrater sedan de började i skolan vid sex års ålder, med början i tredje klass.

De pluggar 8-9 skoltimmar om dagen inklusive läxor, förutom 10-åringen som går en dag extra i veckan på universitet.

Leker på fritiden gör de som alla andra flickor, med dockor, målar, ritar, cyklar m m samt umgås med jämnåriga och även äldre från skolan de går i.
SLUT

Vill passa på att tacka för all den info medlemmar på detta forum bidragit med.
Ingen nämnd, ingen glömd. Håller på att titta på dem nu.

Önskar er alla en riktig God (H)jul & Gott nytt Hojår.

mvh
Siewert

Se framför allt till att avla av barnen riktigt ordentligt när de blivit könsmogna för att kontra Idiocracy-effekten.
Blir särskrivningarna och stavfelen värre med nästa generation kommer jag börja skjuta av IV-studenter med jaktgevär från skoltaken.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...