Skogsarbetare? Då behöver jag din hjälp.

• Thread starter Thread starter Therudeboy
  • Start date Start date

Therudeboy

Guest
Kolla min signatur. Om någon kunde hjälpa mig med detta så vore det guld. :tummenupp

Ja nog är jag skogsarbetare. men nåra traktorer har jag inte. gäller det i södra sverige på plockepinn hyggena eller?`
kan ju höra mig för om nån vet nån som är sugen.

#2 skrev:
Ja nog är jag skogsarbetare. men nåra traktorer har jag inte. gäller det i södra sverige på plockepinn hyggena eller?`
Flytta till Småland du kommer garanterat inte vara arbetslös!
Kan du köra maskin?

#2 skrev:

Yes, vi har ett par hundatusen kbm att ta ut från två marker som vi just nu har kontrakt på. Sen tillkommer det en massa som skall skrivas kontrakt på men vi har svårt att få fram både skotare och skördare. Vill inte ha något gammal skräp så vi hyr hellre än köper då kostnaden på nya maskiner är lite väl stora för just den tiden vi behöver dom.

Kan du fixa fram minst en av varje så vore det guld!

Det är inget måste att ha personal då vi själva och våran personal är utbildade förare, maskinerna kommer gå dygnet runt i 12 timmarspass.

Har du någon som är intresserad av att hyra ut så be dom genast ringa nummret nedan.

Last edited:
Min frus kusins man har både skotare och skördare, problemet är bara att de bor strax utanför Sundsvall. Jag antar att detta gäller södra Sverige?

Jag kan kolla med honom om det är av intresse, men jag misstänker att han själv behöver maskinerna för att skörda i sin egen skog.

Mvh/Mankan

mankan skrev:
Min frus kusins man har både skotare och skördare, problemet är bara att de bor strax utanför Sundsvall. Jag antar att detta gäller södra Sverige?

Jag kan kolla med honom om det är av intresse, men jag misstänker att han själv behöver maskinerna för att skörda i sin egen skog.

Mvh/Mankan

Intressant med både maskiner och din frus kusins man inräknat. Minst 6mån jobb. Be han höra av sig till nummret i singaturen om han är intresserad.

Det är bra.. Bara rensa upp möget..

Vi kommer antagligen inte få ström förrenns i mitten av Februari, då alla ledningar och sånt är totalförstörda. Det blir som att bygga upp nätet från grunden igen...

redlime skrev:

Vi kommer antagligen inte få ström förrenns i mitten av Februari, då alla ledningar och sånt är totalförstörda. Det blir som att bygga upp nätet från grunden igen...

Alla håller på för fullt, men det finns inte maskiner nog i sverige. Vi ska anställa 25st på måndag som jobbar manuellt också pga maskinbristen.

redlime skrev:

'

Låter surt

Var exakt håller du hus?

Be dom gräv ner kablar istället nu då

#2: Kan du skaffa sprängskisser till en Minibruunett? Ni borde väl ha nåt sånt där på din skola :)

Vet inte om dom har haft nån sån men visst kan jag höra.
Just nu har vi
Valmet 901.3
Valmet 911.3
Timberjack 1070.D

Valmet 860
Tj 1110
Tj 1110
Valmet 840
Valmet 832
Valmet 862

kör Valmet 901.3 veckan här.. :)

Hur går det me att få tag i folk? hittat nån?
Har hört nåra som ska ner men då för sveaskogs räkning.

#2 skrev:
Just nu har vi
Valmet 901.3
Valmet 911.3
Timberjack 1070.D

Valmet 860
Tj 1110
Tj 1110
Valmet 840
Valmet 832
Valmet 862

Japp, vi har fått tag på två TJ 1070 D -03 samt 2 skotare också TJ men minns inte modellbetäckningen. Samt så har vi köpt en Minibruunnett 678 -81 med gångtid på enbart 7850h som jag kör. :banana

Vi har fått tag på våra från Lettland, ingen svensk som är så sugen på att åka ner hit verkar det som. Såg på tv att sveaskog har satt in en stor jävla kran här som lastar tågvagnar och båtar.

Finns för mycket att göra här nu, så har du praktik snart så tycker jag du borde lägga den här. Erfarenhet till max.

Therudeboy skrev:
Japp, vi har fått tag på två TJ 1070 D -03 samt 2 skotare också TJ men minns inte modellbetäckningen. Samt så har vi köpt en Minibruunnett 678 -81 med gångtid på enbart 7850h som jag kör. :banana

Vi har fått tag på våra från Lettland, ingen svensk som är så sugen på att åka ner hit verkar det som. Såg på tv att sveaskog har satt in en stor jävla kran här som lastar tågvagnar och båtar.

Finns för mycket att göra här nu, så har du praktik snart så tycker jag du borde lägga den här. Erfarenhet till max.

Från vecka 10 till vecka 14 eller nå har jag praktik!
Får väl se.. Jag brukar köra åt en entreprenör här som skulle ner med en 1710. där kanske man skull få plats.
Eller har du nå arbete åt nå årskurs 3 praktikanter från Naturbruks? Vi har haft både skotarkurs å skördarkurs då.
(Ps. Jag har MVG i skotarkursen:) och kan köra både Valmet och timberjack skördare!)

#2 skrev:
Från vecka 10 till vecka 14 eller nå har jag praktik!
Får väl se.. Jag brukar köra åt en entreprenör här som skulle ner med en 1710. där kanske man skull få plats.
Eller har du nå arbete åt nå årskurs 3 praktikanter från Naturbruks? Vi har haft både skotarkurs å skördarkurs då.
(Ps. Jag har MVG i skotarkursen:) och kan köra både Valmet och timberjack skördare!)

Kan inte svara på det just nu. Men det är nog inte omöjligt. Förutom min maskin så går det bara nyare grejer här så dom är trevliga att köra.

#2 skrev:
Just nu har vi
Valmet 901.3
Valmet 911.3
Timberjack 1070.D

Valmet 860
Tj 1110
Tj 1110
Valmet 840
Valmet 832
Valmet 862

helt plötsligt insåg man varför folk som inte vet något om vad man jobbar med ser ut som frågetecken när man börjar prata om detaljerna.... :rolleyes:
eller vad folk utan hojintresse tänker som råkar surfa förbi den här sidan...:)

upp med bilder på dem för fan! :) det här låter frekkt! :D :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN